Black Friday 2021: що українці думають про розпродаж, скільки витрачатимуть і що купуватимуть

Аналітики Picodi.com перевірили, як з роками змінювався інтерес до розпродажів на Чорну п’ятницю та опитали інтернет-користувачів, щоб дізнатися, що в Україні думають про Чорну п’ятницю, чому деякі споживачі не в захваті від цих розпродажів та які категорії товарів найбільше залучають покупців.

Чорна п’ятниця та COVID-19

У 2020 році вперше Чорну п’ятницю було проведено в умовах пандемії. Дані Google Trends показують, що кількість запитів, пов’язаних із розпродажем Black Friday, торік зменшилась на 37%. В Україні пік інтересу до Чорної п’ятниці припав на 2018 рік, а зниження інтересу було зафіксовано вже у 2019 році.

Свою участь у розпродажах Black Friday у 2020 році підтвердили 59% анкетованих. Інші не робили покупки з різних причин: 24% не хотіли нічого купувати, 13% поскаржилися на непривабливі знижки, а 9% — на відсутність цікавих товарів зі знижкою. На зниження ентузіазму до розпродажів вплинула пандемія: одні покупці уникали скупчення людей (7%), інші перебували у нестабільній фінансовій ситуації (21%). У свою чергу, 26% анкетованих просто забули про Чорну п’ятницю.

Що покупці думають про Black Friday

Згідно з результатами анкетування, українці ставляться до розпродажів Black Friday швидше за позитивно, ніж негативно. 45% українців упевнені, що Чорна п’ятниця дає змогу здійснити покупки на дуже вигідних умовах.43% не сумніваються, що Чорна п’ятниця – найкращий розпродаж року, а для 34% Black Friday – чудова можливість придбати дорогі товари з дійсно гарною знижкою.

Однак, не варто нехтувати думкою 27% респондентів, які звертають увагу на маніпуляції з цінами, коли перед початком знижок вартість підвищується, а потім знижується до попереднього рівня. 20% вважають, що у Чорну п’ятницю магазини роблять знижки лише на нецікавий або залежалий товар, а 17% відповіли, що розмір знижок у Black Friday не відрізняється від інших розпродажів.

Чорна п’ятниця 2021 року: що купуватимуть і скільки витрачатимуть?

Про бажання взяти участь у розпродажах на Чорну п’ятницю цього року зголосилися 66% опитаних. 4% не планують нічого купувати, а 30% ще не вирішили. Головний фактор, що схиляє на користь покупок під час розпродажів Black Friday – знижка на бажаний товар (46%). Вища знижка могла стати мотивацією для 31% опитаних, а додатковий кешбек — для 19%. Ніщо не може схилити до покупок 4% респондентів.

Рейтинг товарів, якими цікавляться люди, які вирішили взяти участь у розпродажах, розподілився так. На першому місці знаходяться одяг та взуття (50%), на другому – електроніка та побутова техніка (38%), а на третій позиції – косметика та парфумерія (25%).

Середньостатистичний покупець готовий витратити на розпродаж Black Friday 3700 гривень, у 2020 році ця сума становила 3 800 грн.

Джерело