Який формат ТРЦ стійкий до коронакризи?

У Києві активно розвивається один із найпопулярніших форматів торгової нерухомості – районні та регіональні ТЦ. Експерти переконані, що такий формат набагато стійкіший до локдаунів та інших карантинних обмежень, на відміну від великих молів, які суттєво просідають у товарообігу під час обмежень.

Це об’єкти невеликої площі (15-25 тис. кв. м), розташовані у близькій пішохідній доступності у багатолюдних мікрорайонах, які пропонують мінімальний асортимент товарів повсякденного попиту. Крім супермаркету, там обов’язково буде аптека, оптика, може бути невелика торгова галерея з електроніки, дитячих товарів, одна-дві опції розваг.

Як зазначила директор компанії UTG Євгенія Локтіонова, саме такий формат ТЦ практично не постраждав під час карантину, а навпаки набирає обертів у столиці та приміській зоні. У найближчі 2-3 роки таких магазинів стане значно більше.

За її словами, прикладами такого формату можуть бути класичні районні ТЦ – такі як Smart Plaza Polytech у Києві чи Small у Вінниці.

ТЦ Small у Вінниці

Наразі у столиці працює вісім ТРЦ регіонального формату (з урахуванням Resrublika, яка днями відкриється) загальною площею 779 381 кв. м, 26 окружних сумарною площею 596 460 кв. м, а також 28 районного формату площею 184 119 кв. м.

У Smart Plaza Polytech, наприклад, представлені продуктовий супермаркет, кінотеатр, Нова Пошта та Rozetka, хімчистка, банки, найпопулярніші міжнародні універмаги Pull&Bear, Bershka, оператори електроніки. Підібраний якісний tenant mix дозволив зберегти нульову вакантність Smart Plaza Polytech навіть під час карантину.

Як правило, районні ТЦ з’являються у житлових масивах, у пішій доступності зі зручним набором послуг.

«Такий ТЦ стійкий до коронакризи, адже вона біля будинку, і покупець не залежить від транспорту. Це забезпечує йому постійний потік людей. Крім того, у ньому є все необхідне для повсякденного життя. Якщо людині чогось не вистачатиме, як правило, формат передбачає опцію доставки – поштомати «Нової пошти», Justin, щоб було зручно забрати посилки біля будинку», — пояснила експерт.

За словами керівника департаменту стратегічного консалтингу UTG Костянтина Олійника, сьогодні такі магазини проектуються у кожному новому житловому комплексі столиці, а також у передмісті. Крім того, такому формату найлегше проникатиме в регіони — особливо в нових ЖК.

«Районний ТЦ також почав з’являтися у котеджних містечках навколо Києва, які зараз формуються та нарощують обсяги. Раніше містечка прив’язувалися до інфраструктури найближчих райцентрів. Але пандемія сформувала новий запит на торгові площі», – зазначив Костянтин Олійник.

Джерело