Олександр Мельников: Центри вакцинації – це безцінний внесок ТРЦ у боротьбі проти COVID-19

Щотижня центри масової вакцинації населення проти COVID-19 відкриваються у торгівельних центрах України. Робота таких пунктів дозволяє значно прискорити темпи вакцинації в країні та захистити якнайбільше українців. Про особливості роботи Центрів вакцинації населення (ЦВН) у торгівельних центрах розповів Олександр Мельников, координатор відкриття центрів вакцинації УРТЦ та директор ТРЦ Fabrika (Херсон).

Як багато торгівельних центрів України відкрили сьогодні центри вакцинації населення?

— На сьогодні близько 92 Центрів вакцинації населення відкрито у ТРЦ та ТЦ. І їхня кількість постійно збільшується.

У чому інтерес самих ТРЦ відкривати такі пункти?

— Найголовніший і глобальний інтерес – це подолання епідемії, боротьба з небезпечною хворобою COVID-19. Для ведення бізнесу вкрай необхідне безпечне, передбачуване середовище. Єдиний шлях подолання пандемії – вакцинація! Зі щоденної прагматики, вакцинувавши, захистити, в першу чергу, своїх співробітників та співробітників наших орендарів, надати їм можливість швидко та зручно, без відриву від робочого місця, отримати вакцину. Також, розміщуючи ЦВН у торгівельному комплексі, ми підвищуємо його соціальне, а в нинішніх умовах «червоної зони», стратегічне значення, що при розгляді питання про повне закриття ТРЦ дозволяє нам продовжувати роботу і виконувати важливу роль вакцинації.

Які особливості роботи ЦВН у торгівельних центрах?

— По суті, розміщення ЦВН у ТРЦ не є серйозною складністю. Адже торгівельні центри призначені для комфортного перебування великої кількості людей. Наше завдання – створити комфортний, безпечний простір, робоче місце для бригади лікарів, організувати їхню безперервну роботу. Інфраструктура, санітарно-гігієнічні умови – все є у ТРЦ. При організації роботи ЦВН використовуються ресурси торгівельних центрів: адміністративний – допомога співробітників адміністрації самого ТРЦ в організації безперервної роботи ЦВН, а саме: під час реєстрації вакцинованих, їх інформуванні; маркетинговий - розміщення та просування реклами ЦВН за допомогою традиційних інструментів (ефір ФМ-радіо, внутрішня радіомережа ТРЦ, соцмережі, зовнішні та внутрішні рекламоносії ТРЦ (медіаекрани, борди на фасаді, афіші на входах, навігація по ТРЦ тощо). Додаткове навантаження на клінінг - неминучість при організації роботи ЦВН, додатково проводиться санобробка місць великого скупчення людей.

ЦВН в ТРЦ Fabrika

Хто частіше вакцинується в ТРЦ: співробітники, орендарі чи відвідувачі?

— Здебільшого, до Центру вакцинації приходять звичайні відвідувачі, і зазвичай це люди, які самостійно, без чийогось направлення прийшли вакцинуватися.

Важливо те, що якщо в перші дні роботи ЦВК, наприклад, у ТРЦ Fabrika — це були відвідувачі, яких направив сімейний лікар (співвідношення близько 80% до 20%), то вже через тиждень – це були люди, які вирішили самостійно подбати про своє здоров'я – у відсотковому співвідношенні 85%/15%. Така сама тенденція спостерігається і зараз. Говорячи про співробітників наших орендарів, то до введення режиму «червоної зони» вони вакцинувалися в невеликій кількості, дещо «вальяжно» – близько 3-6% від усієї кількості відвідувачів ЦВН, після посилення заходів та переходу в «червону зону» частка співробітників ТРЦ загалом значно зросла – близько 15-20%. Хочу похвалити співробітників адміністрації самого ТРЦ Fabrika – всі своєчасно та свідомо вакцинувалися, що дозволило нам уникнути переведення офісу на віддалену роботу.

ЦВН в ТРЦ Fabrika

Ваші рекомендації щодо відкриття ЦВН у ТРЦ.

— Те, що відкривати ЦВН у ТРЦ потрібно – це факт незаперечний та очевидний.

Локдаун показав, наскільки вразливий ритейл в умовах пандемії. І те, що треба діяти, – це в стратегії практично всіх наших партнерів-орендарів. Особливо у таких тривалих критичних ситуаціях, як пандемія.

УРТЦ закликала і закликає всіх ритейлерів приєднатися до організації ЦВН у своїх об'єктах, ми готові ділитися своїм досвідом як негативним, найбільш цінним, відкрито називаючи свої помилки, так і позитивним.

Серед помилок, через які ми пройшли, можна назвати наступні: при організації ЦВН важливо правильно розподілити та розмежувати зони — формування черги, реєстрації, заповнення документів відвідувачами, зону роботи лікарів та прищепної кабінки, зону очікування після ухвалення вакцини відвідувачами. Найскладніше – організація черги, розміщення людей на безпечну відстань. Також важливо, по можливості, формувати електронну чергу.

ЦВН в ТРЦ Fabrika

З позитивного, що принесе ЦВН – найголовніше, це зупинити пандемію, ЦВН – це безцінний та практичний внесок ТРЦ у боротьбі проти COVID-19! Можливість нашим орендарям вакцинувати співробітників «без відриву від виробництва». Позитивний імідж підприємства як соціально відповідального, підвищує соціальне значення ТРЦ. Також можливість придбати нових орендарів, інтереси яких синергічно збігаються з ЦВН – наприклад, лабораторії з тестування або пункти тестування на COVID-19. Як приклад, у ТРЦ Fabrika домовилися з однією з лабораторій відкрити пункт тестування при ЦВН. Відвідувачі, при сумніві, можуть скласти тест на COVID-19 перед вакцинацією.

Інтерв’ю підготувала Марія Рябініна