Даринок у 2021-му: київський маркет-молл підбив підсумки року

У 2021 році столичний маркет-молл відвідало 11,6 млн осіб, що на 12% більше, ніж роком раніше. Вакантність торгової площі становить 2%. Серед досягнень також — підписання договору з 25 новими операторами та відкриття дитячого розважального центру Fly Park загальною площею 2200 кв. м.

Зростання відвідуваності

Незважаючи на чинні обмеження і навіть перебування Києва у «червоній зоні», футфол маркет-моллу зберігає тенденцію до відновлення: всього у 2021-му локацію відвідали 11,6 млн осіб, таким чином річний приріст відвідуваності склав 12%. Для того, щоб підтримувати інтерес покупця та залучати нову аудиторію, команда Даринка постійно працює над покращенням та розширенням сервісів, створенням нових локацій з активностями та актуалізацією торгової пропозиції. Найбільш ефективними інструментами взаємодії з аудиторією у 2021 році стали:

  • Entertainment. На протяжении года команда организовала 65 активностей и ивентов, что существенно отобразилось на трафике. Так, к примеру, в феврале, на празднования Масленицы, Дарынок собрал около 10 000 человек за 2 дня.

У свою чергу найбільший батутний парк розваг просто неба Summer Park, загальною площею в 2000 кв. м, протягом сезону відвідало близько 100 000 осіб.

  • Орієнтація на підлітків. У 2021-му маркет-молл визначив стратегічною метою залучення підліткової аудиторії. Наприклад, у вересні в рамках проекту «Шалений двіж» було організовано зустріч та воркшоп із відомими українськими блогерами, серію розіграшів iPhone. Протягом року також виступали улюблені виконавці покоління Z — Jerry Heil, KHAYAT, гурт Open Kids, учасник «Голос Діти» Ярослав Рогальський та інші. Як результат до кінця року частка аудиторії від 12 до 17 років склала 4% від загальної кількості, що на 76% вище, ніж у попередньому році.

Посилення пулу tenant-mix та поточна вакантність

Тenant-mix у 2021-му посилили 25 операторів, серед яких бренди Арбер, Klaros, Fromus, Trend, Farmacia, Billerbek, Blest Kids, Snite, Стіл та Стілець, лабораторія Мед Лаб, Флай Парк із сегментів fashion, побутових товарів та товарів для удома, послуг, FMCG, розваги. Завдяки підписанню нових договорів оренди Даринку вдалося знизити відсоток вакантності: у 2022-ий маркет-молл входить із цифрою 2% порівняно з 5% роком раніше. Це один із найкращих показників серед торгівельно-розважальних центрів Києва.

Одним из главных достижений года команда называет открытие в марте на втором этаже маркет-молла детского развлекательного комплекса Fly Park, общей площадью в 2 200 кв. м с разнообразными активностями, инновационными технологиями, фудкортом и 6-ю банкетными комнатами. Со дня открытия локацию посетило около 80 000 детей.

Орендна стратегія залишилася незмінною. На відміну від моделі класичного торгівельного центру, маркет-молл Даринок — це мікс мережевих ритейлерів, приватних підприємців та операторів середньої мережі. Як показує практика, такий підхід дає змогу охопити набагато ширшу аудиторію. Адже з одного боку існує попит на різноманітність виробників, сегментів продукції, з доступною ціновою політикою та можливістю поторгуватись, що забезпечує класичний ринок. Але з іншого — аудиторію приваблюють комфортні, інноваційні молли, з їхньою розвиненою інфраструктурою, магазинами відомих європейських брендів. Даринок є симбіозом цих двох типів ритейлу і тому цікавий обом категоріям.

Розвиток digital-платформ

Цього року Даринок узяв курс на трендову платформу TikTok. Легкий та невимушений ton of voice з близькими відвідувачеві ситуаціями у відео дозволили каналу залучити вже понад 7 300 фоловерів, а деякі ролики зібрали близько 60 000 переглядів.

Благодійність

Щорічно Даринок підтримує соціальні проєкти, спрямовані на благодійну допомогу, і 2021-й не став винятком. Так, у грудні маркет-молл подарував 500 квитків на розваги (новий каток та Fly Park) дітям із малозабезпечених сімей, якими опікується фонд «Дім Доброти». Регулярно проводяться дитячі ярмарки-броканти, виручені кошти з яких також частково йдуть на благодійність. Також Даринок підтримав ініціативу притулку «Сіріус» та перед новорічними святами провів благодійну зустріч, присвячену турботі про безпритульних тварин.

Плани та стратегія на 2022 рік

У новому році Даринок продовжуватиме рухатися по стратегічній лінії retailtainment, яка орієнтована не просто на шопінг, а на створення атмосфери та приємних вражень для всієї родини. Згідно з маркетинговими дослідженнями торгового об'єкта, 59% відвідувачів має дітей, серед них майже половина (27%) приходить у маркет-молл разом із дитиною. Тому такий формат зручний для аудиторії: батьки можуть знайти розвагу для дитини, а самі тим часом вирушити на шопінг.

Серед планів Даринка на 2022 рік слід виділити:

  • Відкриття фудкорту на вулиці загальною площею 2905 кв. м. За даними досліджень маркет-моллу, близько 34% аудиторії регулярно харчується на фудкорті, 68% — періодично. До того ж близько 40% опитаних приваблює не лише шопінг, а й емоційна складова, можливість провести час за спілкуванням з друзями. Тому таке рішення стане додатковою точкою тяжіння для відвідувачів. Фудкорт у street-food стилі поєднає до 10 різних кухонь: Ізраїль, Італія, Азія, Європа, Мексика, Америка, а також бари, двоповерхову зону посадки та окрему івент-зону.
  • Ковзанка під відкритим небом. За традицією багато сімей у зимові свята вирушають на активний та рухливий відпочинок — якщо не в гори, то на найближче льодове покриття. До новорічних свят Даринок спільно з Арт-заводом Платформа відкрив ковзанку, загальною площею 1200 кв. м.
  • Курс на реновацію. У планах маркет-моллу спрямувати понад 30 млн грн інвестицій на оновлення існуючих об'єктів. Це дозволить забезпечити ще більше можливостей для комфортного шопінгу, відпочинку та розваг, удосконалити візуальну складову та збільшити трафік.

У 2022 році Даринку виповнюється 20 років. Сьогодні це один із лідируючих об'єктів торгівельної нерухомості з 17-ма тисячами робочих місць та від 50 тисяч відвідувачів щодня. Завдяки нинішній концепції retailtainment та реновації цю дату маркет-молл планує ознаменувати зростанням трафіку від 10% за рік та на 30% за наступні 5 років. Серед стратегічних напрямків бізнес-девелопменту команда виділяє розширення цільової аудиторії (орієнтація на бізнес-сегмент з воркшопами та майстер-класами, заходи для студентів, ярмарки вакансій тощо), збільшення охоплення у діджитал-платформах, впровадження інноваційних IT-технологій ритейлу, подальший розвиток корпоративно-соціальної відповідальності.