Головні тренди фешн-ритейлу у 2022 році

Міжнародна консалтингова компанія McKinsey спільно з журналом The Business of Fashion опублікували щорічний прогноз трендів розвитку фешн-ритейлу в 2022 році - The State of Fashion. Фахівці зазначають, що в новому році ця сфера залежатиме від розвитку міжнародної економіки та споживчих настроїв. Брендам потрібно активізувати свої зусилля для того, щоб працювати над бажаннями клієнтів — це має відображатися в асортименті бренду, ланцюжках постачання та форматах роботи.

Стан індустрії моди у 2021 році

Пандемія завдала непоправного удару по модній індустрії у світі. Близько 7% світових компаній повністю залишили ринок через фінансові труднощі або їх купили конкуренти.

Серед основних тенденцій минулого року — розвиток онлайн-бізнес-моделей брендів та інвестиції в електронну комерцію. Прогнозується, що у 2022 році компанії ще активніше розвиватимуться в онлайні: впроваджуватимуть токени та розвиватимуть віртуальну моду, продаючи одяг, наприклад, всередині ігор. За останній рік такі бренди, як Nike та H&M, розширилися до цифрового «метавсесвіту», запустивши віртуальні магазини, ігри та онлайн-заходи. За даними звіту, 32% керівників галузі визначили цифрові технології як найбільшу можливість для зростання, за ними слідує стійкість — 12%.

Наступного року світова індустрія моди готова до відновлення: продаж одягу на 3-8% перевищить рівень 2019 року.

Але в міру того, як компанії та їх обороти зростатимуть, виникне проблема потенційної нестачі товарів та ресурсів, оскільки гальмуються ланцюжки поставок та зростають транспортні витрати. У 2021 році багато компаній повідомляли про проблеми з управлінням потоками запасів або стверджували, що причиною низьких прогнозів продажів була проблема з ланцюжками поставок.

У 2022 році серед покупців одягу домінуватиме тема екологічності. Споживачі хочуть знати, звідки беруться матеріали та як виготовляються товари. За даними звіту, 60% компаній збільшують свої інвестиції у рішення з переробки, щоб знизити вплив на довкілля.

На думку McKinsey, в 2022 році індустрія моди зіткнеться «зі складним поєднанням проблем та можливостей, в якому мало місця для помилок». Досвід минулого року показує, що завдання брендів полягатиме в тому, щоб забезпечити своє зростання, реагувати на потреби клієнтів і зосередити свою увагу на чистому прибутку.

Споживчі настрої

Luxury-бренди для місцевих. Через пандемію скоротилася кількість авіаперельотів та туристів, які були основними клієнтами люксових брендів. Тепер такі компанії змушені залучати «внутрішніх» клієнтів із країн, де знаходяться їхні магазини чи бутіки, адже відновлення міжнародних авіаподорожей найближчим часом не передбачається - за прогнозами експертів, вони можуть відновитися в попередніх масштабах не раніше 2023-2024 рр.;

Перезавантаження гардеробу. Через пандемія споживачі не замислювалися над тим, як одягатися, адже більшу частину свого часу вони проводили вдома. Проте деякі карантинні обмеження знято, кількість соціальних зв’язків (спілкування) збільшується, що спонукає клієнтів задуматися про покупку гарного та якісного одягу. До цього попиту бренди мають бути готові.

Фешн-ритейл у 2022 році 

  • «Соціальні» покупки. Соціальна комерція зазнає сплеску, а споживачі виступають як інвестори;
  • Кругообіг текстилю. Модні бренди можуть зменшити негативний вплив виробництва одягу на довкілля. Новий тренд — обмеження видобутку первинної сировини та зменшення текстильних відходів;
  • Паспорт продукту. Бренди повинні будуть надавати інформацію про певний товар або продукт, якою вони поділяться з партнерами або споживачами, щоб уникнути підробок;
  • Кіберстійкість. У зв'язку з розширенням онлайну загроза зростання кібератак збільшується. Бренди та компанії повинні звернути на це увагу;
  • Криза кадрів. Через збільшення конкуренції серед світових брендів, компанії змагатимуться за створення найкращих умов для праці та залучення нових співробітників.

Джерело