Бізнес по-харківськи: як бренд 19store працює під вибухами, допомагає городянам та донатить ЗСУ

19store – це український бренд жіночого базового одягу родом із Харкова. Бренд створює речі орієнтуючись на модні тенденції, але у пріоритеті – комфорт та жіноча краса. Його унікальність в універсальності — одяг 19store підійде як для навчання та прогулянки містом, так і для побачення, культурних заходів та активного повсякденного життя.

Засновники 19store – Джулія Іванова та Гагік Григорян. Історія бренду почалася наприкінці 2019 року зі спроби реалізувати творчі задуми засновників на звичайних футболках, завдаючи на них принтівку.

«Майже відразу відчувши фідбек наших клієнтів, ми зрозуміли, в якому напрямку нам треба рухатися. Таким чином, вимальовувалась філософія бренду — базовий одяг повинен і може бути стильним і одночасно комфортним», — розповідають засновники 19store.

Виробництво під вибухами та робота на три міста

З першого дня війни Харків регулярно обстрілювали, тож виробництво у місті та діяльність бренду було припинено з міркувань безпеки. Лише за місяць, наприкінці березня, було вирішено відновити роботу. Гагік Григорян зізнається, що на це рішення вплинули клієнти.

«Наші клієнти підтримували нас із першого дня. Більшість покупців, чиї замовлення не були відправлені до війни, не відмовилися від них, сказавши, що чекатимуть стільки, скільки буде потрібно. Інша частина покупців, які залишили країну та не мали можливості дочекатися замовлення, просили відправити кошти за сплачені замовлення на допомогу ЗСУ.Тому у нас просто не було права, не спробувати та не відновити роботу нашого бренду», — зазначає співвласник 19store.

Наразі команда бренду працює у трьох містах. Відділ оформлення та відправлення замовлень знаходиться у Полтаві, а контент створюють у Києві. Одна частина виробництва досі знаходиться у Харкові, інша частина була перевезена до Харківської області, щодо безпечного району. Тому запущено лише 30% виробництва, а вироби шиються під звуки вибухів та «прильотів»/«відльотів».

«Війна розділила нашу команду на кілька міст. Але ми дуже сподіваємося, що скоро вдасться зібрати всю команду знову у нашому улюбленому та безпечному Харкові», — з оптимізмом каже співвласник бренду Джулія Іванова.

Волонтерські ініціативи 19store

Після того, як бренд відновив діяльність, на сторінці 19store було оголошено, що частина прибутку вирушатиме на допомогу ЗСУ.

Спочатку всі кошти направляли у фонд «Повернися живим», далі почали розподіляти кошти на різні фонди та збори. Зокрема, збирали на квадрокоптер та машину на передову.

Окрім цього раз на 1-2 тижні на сторінках бренду в соціальних мережах проходить день допомоги 19store «Допомагаємо разом». У такий день усі виручені від продажу кошти йдуть на допомогу.

«Останні 2 рази на суму проданих виробів ми закуповували 200-400 кг різних продуктів першої необхідності та відправляли Харківським фондам, де збиралися продуктові набори для людей, які потребують допомоги.Такі ініціативи ми повторюватимемо регулярно, окрім цього практично щодня беремо участь у зборах на потреби наших військових», — коментує Гагік Григорян.

Плани на майбутнє

Джулія Іванова та Гагік Григорян розповідають, що насамперед стоїть завдання вийти на довоєнні показники та відновити виробництво на 100% потужності.

«За планами компанії 2022 мав рік інтенсивного і агресивного зростання, але з приходом цієї жорсткої війни план переноситься на 2023 рік. Як тільки налагодимо виробництво в Україні, обов’язково виходитимемо на ринок у Європі. У планах рости самим, допомагати Україні відновлювати економіку та досягати успіху незалежною і цілісною», — наголошують засновники бренду.

Розповісти свою історію ви можете, надіславши листа на пошту v.rozenko@ucsc.org.ua