Бізнес по-харківськи: як бренд 19store працює під вибухами, допомагає містянам та донатить ЗСУ

19store — це український бренд жіночого базового одягу родом з Харкова. Бренд створює речі орієнтуючись на модні тенденції, але в пріоритеті — комфорт та жіноча краса. Його унікальність в універсальності — продукція 19store підійде як для навчання й прогулянки містом, так і для побачення, культурних заходів та активного повсякденного життя.

Засновники 19store — Джулія Іванова та Гагік Грігорян. Історія бренду почалася наприкінці 2019-го року зі спроби реалізувати творчі задумки засновників на звичайних футболках за допомогою принтування.

«Майже відразу відчувши фідбек наших клієнтів, ми зрозуміли в якому напрямку нам потрібно рухатися. Таким чином вимальовувалася філософія бренду — базовий одяг має і може бути стильним і водночас комфортним», — розповідають засновники 19store.

Виробництво під вибухами та робота на три міста

З першого дня війни Харків регулярно обстрілювали, отже виробництво у місті та діяльність бренду було призупинено з міркувань безпеки. Лише за місяць, наприкінці березня, було вирішено відновити роботу. Гагік Грігорян зізнається, що на це рішення вплинули клієнти.

«Наші клієнти підтримували нас з першого дня. Більшість покупців, чиї замовлення не були відправлені до війни, не відмовилися від них, сказавши, що чекатимуть стільки, скільки знадобиться. Інша частина покупців, які залишили країну та не мали можливості дочекатися замовлення, просили відправити кошти за сплачені замовлення на допомогу ЗСУ. Тому у нас просто не було права не спробувати та не відновити роботу нашого бренду», — зазначає співвласник 19store.

Наразі команда бренду працює у трьох містах. Відділ оформлення та відправок замовлень знаходиться в Полтаві, а контент створюють у Києві. Одна частина виробництва досі перебуває у Харкові, іншу частину було перевезено до Харківської області, у відносно безпечний район. Тому запущено лише 30% виробництва, а вироби шиються під звуки вибухів та «прильотів»/«відльотів».

«Війна розділила нашу команду на кілька міст. Та ми дуже сподіваємося, що вже скоро вдасться зібрати всю команду знову в нашому улюбленому та безпечному Харкові», — з оптимізмом каже співвласниця бренду Джулія Іванова.

Волонтерські ініціативи 19store

Після того як бренд відновив діяльність, на сторінці 19store було оголошено, що частина прибутку відправлятиметься на допомогу ЗСУ.

Спочатку всі кошти направляли у фонд «Повернись живим», далі почали розподіляти кошти на різні фонди та збори. Зокрема, збирали на квадрокоптер та машину на передову.

Крім цього раз на 1-2 тижні на сторінках бренду у соціальних мережах проходить день допомоги 19store «Допомагаймо разом». В такий день усі виручені з продажу кошти йдуть на допомогу.

«Останні 2 рази на суму проданих виробів ми закуповували 200-400 кг різних продуктів першої необхідності та відправляли Харківськім фондам, де збиралися продуктові набори для людей, яким потрібна допомога. Такі ініціативи ми повторюватимемо регулярно, окрім цього практично щодня беремо участь у зборах на потреби наших військових», — коментує Гагік Грігорян.

Плани на майбутнє

Джулія Іванова та Гагік Грігорян розповідають, що насамперед стоїть завдання вийти на довоєнні показники й відновити виробництво на 100% потужності.

«За планами компанії 2022 рік мав бути роком інтенсивного та агресивного зростання, але з приходом цієї жорсткої війни план переноситься на 2023 рік. Щойно налагодимо виробництво в Україні, обов'язково виходитимемо на ринок у Європі. У планах рости самим, допомагати Україні відновлювати економіку та процвітати незалежною та цілісною», — підкреслюють засновники бренду.

Розповісти свою історію ви можете, надіславши листа на пошту v.rozenko@ucsc.org.ua