Катерина Жураковська: на фасаді ТРЦ Gulliver встановлено найбільший світлодіодний екран у Європі

Не помітити ТРЦ Gulliver у центрі столиці навіть здалеку неможливо! На фасаді комплексу встановлено великий світлодіодний екран. Яскраві зображення та написи змінюються кожну секунду, а 3D-шоу можна побачити навіть без спеціальних 3D-окулярів.

Катерина Жураковська, маркетинг-директор МФК Gulliver розповіла про унікальність медіафасаду в ексклюзивному інтерв'ю.

— Як виникла ідея встановити на фасаді ТРЦ Gulliver такий великий світлодіодний екран? 

— При проєктуванні Gulliver — головним завданням архітекторів було створити унікальний впізнаваний імідж об'єкта. Так, однією з родзинок була ідея зробити унікальне декоративне підсвічування фасаду, розмір якого 17 000 кв. м. Розробили та реалізували це диво технічної думки — фахівці легендарної французької компанії Blachère illumination, яка відома по роботі над освітленням Ейфелевої вежі та Єлисейських полів у Парижі. Для реалізації проєкту декоративного підсвічування фасаду Gulliver було використано 10 000 світлодіодних лінійок надяскравими світлодіодами (LED) преміум класу японської компанії Nichia. На даний момент вона є найбільшим реалізованим проєктом у Європі. Перебуваючи в самому центрі столиці, Gulliver за допомогою унікального декоративного підсвічування передавав та створював протягом 6 років настрій для киян та гостей столиці.

У 2019 році, в рік старту інновацій та оновлень Gulliver, ми вирішили оновити фасадну частину будівлі, відмовившись від застарілої зовнішньої реклами. Ми розуміли, що зробити яскравий фасад недостатньо: він має бути чітко впорядкованим і виділятися не лише яскравістю, а й світловою структурованістю. Тому вирішили замахнутися на рекорд!

Сьогодні у нас встановлений на фасаді найбільший світлодіодний екран у Європі, близько 4 тис. кв. м.

— Розкажіть про особливості цих екранів?

— Трохи технічної, але дуже цікавої інформації. LED-дисплеї загальною площею близько 4 тис. кв. метрів на Gulliver розташовані на перетині ключових магістралей, дальність сприйняття інформації сягає 3-4 км. Загальна кількість пікселів становитиме понад 12 мільйонів. Кут огляду — 140 градусів. Екрани призначені для демонстрації рекламних та розважальних матеріалів, у тому числі відео високої роздільної здатності. Основними особливостями екранів є завидна чіткість, яскравість та «соковитість» зображення, що дозволяють отримувати картинку високої якості, навіть у сонячний день. Така кількість світлодіодів дозволить відтворювати близько 282 трлн. кольорів та відтінків. Панелі захищені від пилу та вологи, не бояться ударів важкими предметами, граду, конструкції здатні витримати сильний вітер. Розраховані на 100 тис. годин використання. Це перший в Україні, апаратно підтверджений відеоплеєр 8К (використовується кодак Н.265).

— Спочатку ТРЦ Gulliver був збудований без екранів на фасаді. Наскільки технічно складно їх встановлювати?

— З технічного погляду це непростий проєкт. Нам довелося змінювати паспорт фасаду, робити посилення конструкцій. Додавати потужності по електроенергії. Додатково ставити звукове обладнання. Також однією із складнощів став і плавний перехід екранів, і їхнє з'єднання з боку вулиці Еспланадної та Спортивної площі (на гострому куті мав з'явитися плавний перехід, щоб ми могли показати цілісність екрану).

Коли ми тільки обговорювали оновлення фасадних екранів, то здавалося, легше було б збудувати з нуля новий ТРЦ (посміхається). Складнощів було достатньо, але ефект від екранів вийшов фантастичний.

— На екранах може відбуватися пряма трансляція різних заходів. Поділіться досвідом, що вже показували?

— ПЗ наших екранів має таку можливість. Влітку 2021 року ми ризикнули і показали 4 головні матчі Євро 2020 на найбільших екранах Європи.

За допомогою наших екранів ми показали унікальний 8-годинний концерт, який був присвячений восьмому дню народження Gulliver. Оскільки саме свято проходило на кількох локаціях, ми вирішили залучити наших відвідувачів та вийти «аут оф бокс». І якщо ще влітку ми ставили додатково звукове обладнання, то вже з вересня 2021 ми доповнили наші екрани звуковим обладнанням і отримуємо грандіозний ефект. Сьогодні на Спортивній площі ми можемо відобразити атмосферу свята та настрою завдяки світлу, звуку та атмосфері.

— Хто може розмістити рекламу на екранах?

— Для того, щоб не бути голослівними, 2020 року ми провели дослідження медіафасаду. І на думку аналітиків, показник OTS для нових екранів становить 441 (441 тис. контактів на день), а рейтинг GRP дорівнює 14,71. Тому, такими рекламними носіями цікавляться і розміщуються на них ті фірми, які люблять виділитися із загального потоку стандартних видів реклами. Зазвичай це міжнародні ТМ та компанії, які знаходяться в центральній частині міста та безпосередньо в Gulliver. Адже іноді достатньо взяти одну локацію і вас побачить все місто. Крім того, це виглядає дуже видовищно. Ну а розмістити свій рекламний й сюжет на фасаді ТРЦ може будь-який рекламодавець — головне, щоб він не був конкурентом Gulliver. А ось для наших орендарів у нас розроблено систему лояльності. Вже на екранах Gulliver серед рекламодавців були і Tommy Hilfiger, Under Armour, Eldorado, Cooker, Paco Rabanne, Kerastase, Samsung, Spotify, Nissan та інші. 

— Торгівельний центр знаходиться в центрі Києва, навколо багато житлових та офісних будівель. Виникали питання з місцевими мешканцями про те, що екрани заважають?

— Gulliver справді розташований в одній із найкращих локацій. Він перебуває на перетині ділового та історичного центру. Тому спочатку підійшли до цього питання дуже відповідально. Ми замовили дослідження Інституту Громадського здоров'я ім. О.М. Марзєєва про рівень яскравості. Встановили комфортний та прийнятний графік роботи екранів, на сьогодні вони працюють з 07.00 до 22.00. Додаючи звук на екрани, нашою метою було сконцентрувати звук на Спортивній площі, але не заважати сусіднім будівлям. Для цього у партнери було обрано компанію, яка спеціалізується на подібних проєктах.

Хочу звернути увагу на те, що всі наші партнери і ПЗ, і звуку, і самі екрани — це українські компанії.

— Яких «фішок» очікувати від ТРЦ Gulliver найближчим часом?

— Наші сучасні екрани, які розмістилися на всьому фасаді Gulliver, створені для незвичайних, крутих ідей. Тому наприкінці вересня 2021 року на мультимедійних екранах ТРЦ Gulliver вперше в Україні було представлено унікальне 3D-шоу. Технології з «Назад у майбутнє 2» можна було побачити у самому центрі нашої столиці. Перше 3D-шоу було присвячене восьмому Дню народження Gulliver та темі космосу. І це вже була не просто реклама, це те, що дивує та заворожує. Адже спочатку ми хотіли, щоби величезні світлодіодні екрани стали невід'ємною частиною архітектурного дизайну комплексу будівель, сьогодні ми розуміємо, що створюємо шоу світового рівня, в якому задіяні найсучасніші технології. Всі ми бачили схожу технологію, яку використовують і в Південній Кореї, і Times Square. Наші екрани в 3 рази більші за Сеульські, а значить, що нам є куди розвиватися і створювати нові сюжети. До речі, ми вже з партнерами працюємо над створенням програми, яка дозволить взаємодіяти з інсталяцією за допомогою смартфона.

Наше завдання і ціль — створити цікавий об'єкт, який не має аналогів в Україні, у тому числі й з погляду технічного обладнання. Медіафасад та відеоекрани за стилем Times Square відкривають перед нами неймовірні можливості у сфері реклами та розваги наших гостей. Ми розраховуємо, що це забезпечить високу відвідуваність, впізнаваність та оригінальність Gulliver!

Інтерв’ю підготувала Марія Рябініна спеціально для UCSC