Марина Нестеренко, Forum Lviv: Протягом усього 2021 року рівень заповненості ТРЦ був на рівні понад 99%

Директор львівського ТРЦ Forum Lviv про підсумки 2021 року, розвиток ритейлу в західному регіоні України, появу нових брендів, роботу під час пандемії, зміну споживчих уподобань і багато іншого.

Попри виклики, спричинені пандемією COVID-19 та карантинними обмеженнями в ТРЦ Forum Lviv має місце позитивна динаміка ключових показників та задовільні результати діяльності. Завдяки чому вдається досягати таких результатів, як пандемія вплинула на ритейлерів і споживачів, що саме змінилося та як працювати під загрозою постійних карантинних обмежень, розповіла директор ТРЦ Forum Lviv Марина Нестеренко.

— Якими є результати для ТРЦ Forum Lviv у 2021 році: вище чи нижче очікуваних?

— Показники трафіку та продажів ТРЦ в 2021 році показали стабільне зростання навіть в порівнянні з 2019 роком (до початку пандемії) протягом місяців, коли не було локдаунів чи обмежень.

Проте, в такі періоди ми також спостерігали значно вищі рівні конверсії, що свідчить про більш ціленаправлений та якісний трафік. Звичайно, є категорії орендарів, котрі відчули вплив обмежень більше за інших (головним чином кінотеатри та заклади харчування), але продажі більшості ритейлерів не зазнали значного впливу останніх карантинних обмежень, що діяли восени 2021.

В цей період ми також продовжили роботу над вдосконаленням тенант-мікс ТРЦ, приводячи в місто цікаві нові бренди, такі як: The Body Shop, Kiko Milano, Calvin Klein Jeans, Solmar, FLO, Tomatina, iSEI.

Протягом всього 2021 року рівень заповненості ТРЦ становив більше 99%. Загалом, відновлення ключових показників демонструє, наскільки людям подобалося знову відвідувати місця для шопінгу та відпочинку.

— Як орендарі у вашому ТРЦ відреагували на запровадження нового карантину?

— З нашого боку також було зроблено багато для підтримки орендарів та для того, щоб допомоги їм збільшити продажі. Це включало в себе запуск посилених рекламних та маркетингових кампаній. Forum Lviv також націлений на створення позитивної та динамічної святкової атмосфери — задля підвищення лояльності наших клієнтів, заохочуючи їх неодноразово повертатися в період святкового шопінгу — одного з ключових ритейл-періодів року.

— Які тенденції на ринку торгівельної нерухомості ви спостерігаєте за час пандемії коронавірусу: можливо, знижуються або зростають ставки оренди або ж зменшується попит на оренду приміщень?

— Львів є та залишається найпривабливішим містом для ритейлерів, які бажають розвивати свою присутність на заході країни, а інвестиційна привабливість міста щороку зростає. Про це свідчить значне збільшення протягом останніх років кількості комерційних об’єктів у місті, що включає бізнес-центри, логістичні центри та об’єкти житлової нерухомості.

Якісні ТРЦ зі зручною локацією, правильною концепцією, сильним тенант-мікс та професійним управлінням завжди будуть залишатися в центрі уваги ритейлерів, а отже, орендарі Forum Lviv не зазнали суттєвого впливу пандемії.

ТРЦ Forum Lviv є високо привабливим для міжнародних та національних ритейлерів. Це означає, що зменшення попиту на площі чи зменшення орендних ставок ми не спостерігаємо. В ТРЦ рівень вакантності близький до 0%, і у нас є довгий список очікування потенційних орендарів.

— Чи відкрились за час пандемії коронавірусу нові магазини, розважальні заклади або заклади громадського харчування, і які саме?

— За останній рік до Forum Lviv долучилася низка нових відомих та популярних ритейлерів, серед яких договори оренди було підписано з The Body Shop, Under Armour, Intimissimi Uomo, Flo, Ochnik. Крім того, деякі існуючі торгові точки оновили та покращили свої магазини, а сам торгівельний центр вдосконалив досвід здійснення покупок для відвідувачів ТРЦ.

— Чи за час пандемії коронавірусу акцентував особливу увагу ваш ТРЦ на розвитку інтернет-торгівлі та просуванні в соціальних мережах?

— Особливий акцент завжди ставився на розвитку сторінок ТРЦ Forum Lviv в соціальних мережах. Для нас це важливий інструмент комунікації з нашими клієнтами, відвідувачами та місцевою спільнотою. Саме тому сторінки ТРЦ в соціальних мережах мають не лише велику кількість фоловерів, але й високі показники залученості аудиторії та охоплення (на Facebook сторінка ТРЦ Forum Lviv має найбільшу кількість прихильників серед усіх ТРЦ України — 232 000; в Instagram сторінки ТРЦ кількість користувачів становить понад 101 000).

В часи пандемії соціальні мережі були одним з ключових інструментів для додаткового укріплення позиціонування ТРЦ, як безпечного місця для шопінгу, а також дозволили нам бути активним інтегрованим членом місцевої спільноти (комунікація про реалізовані соціальні ініціативи — підтримка медиків, орендарів ТРЦ тощо).

— В яких закладах на території вашого ТРЦ ви спостерігаєте найбільшу відвідуваність: продуктові супермаркети, заклади громадського харчування, супермаркети електроніки, магазини-дискаунтери у форматі «дрогері» або розважальні заклади?

— Аналізуючи результати діяльності орендарів по секторам/галузям за останні 12 місяців, ми побачили, що такі сектори як електроніка, продовольчі товари, товари для дому, побутові товари, оператори спортивного сегменту показували найкращі результати.

Щодо найбільш відвідуваних закладів в нашому ТРЦ, відповідно до нашого останнього маркетингового дослідження, рейтинг очолюють супермаркет, fashion-якорі та заклади харчування.

— Якими особливими умовами ваш ТРЦ приваблює нових орендарів і яким чином стягуєте орендну платню: це фіксована ставка чи відсотки, в національній чи іноземній валюті?

— ТРЦ Forum Lviv має відмінну локацію, зрозумілу концепцію, сильний тенант-мікс та професійне управління. Це все в сукупності відображається в гарних показниках роботи торгівельного центру, його відвідуваності та результатах продажів.

Ми, як і всі професійні оператори ринку, працюємо з орендарями на підставі фіксованої ставки, прив’язаної до іноземної валюти, та % від їх продажів.

— Як ваш ТРЦ будує відносини з орендарями: можливо, проводите спільні маркетингові акції або організовуєте спільні навчальні програми?

— В умовах пандемії, в рамках маркетингових активностей ТРЦ Forum Lviv ще більший акцент ставився на стимулювання продажів орендарів. Ми вдячні нашим орендарям за підтримку усіх наших ініціатив — чи то індивідуально (де орендарі стають головними партнерами активностей) чи таких, що залучають усі заклади.

Одним з таких проєктів є ваучери на шопінг ТРЦ, коли клієнти здійснюючи покупки в ТРЦ отримують подарункові ваучери, для використання під час наступної покупки в будь-якому з закладів-учасників. Такий інструмент безперечно передбачає комплексну організаційну частину, проте проєкт є новим та привабливим для клієнтів і дозволяє ще більше урізноманітнити їх досвід здійснення покупок.

— Назвіть ключові характерні особливості вашого ТРЦ, завдяки яким відрізняєтесь від своїх конкурентів у Львові?

— ТРЦ Forum Lviv є модною локацією та місцем для зустрічей у Львові, що пропонує широкий вибір національних та міжнародних брендів, а також позитивну та динамічну атмосферу для здійснення покупок. Він також пропонує європейський досвід здійснення покупок в неповторній та унікальній архітектурній обстановці та зручному розташуванні в центрі міста.

ТРЦ Forum Lviv — це також безпечне місце для шопінгу, що підтверджується міжнародним сертифікатом в галузі безпеки та гігієни SAFE GUARD від Bureau Veritas.

Для забезпечення унікального досвіду здійснення покупок, в ТРЦ надається ряд безкоштовних додаткових послуг для максимального комфорту клієнтів. Серед них — можливість безкоштовно скористатися дитячим візочком, портативною зарядкою для телефонів, парасолями, пакуванням подарунків та ін.

З моменту відкриття в 2015 році ТРЦ Forum Lviv було відзначено 18-ма народними та міжнародними нагородами.

Відповідно до нашого останнього маркетингового дослідження клієнти обирають ТРЦ Forum Lviv в порівнянні з конкурентами через сукупність факторів, ключовими з яких є зручне розміщення, широкий вибір магазинів та послуг, через супермаркет, приємну атмосферу та тенант-мікс.

— Розкажіть, будь-ласка, детальніше про отримання міжнародного сертифікату від Bureau Veritas Group? Ви стали першим ТРЦ в Україні з таким сертифікатом? Що він означає?

— Для забезпечення здоров’я та безпеки клієнтів, наскільки це можливо було реалізовано додаткові заходи безпеки в Forum Lviv.

Зокрема, діє зручна безпечна навігація, розробкою якої займалися провідні спеціалісти Multi Corporation, однієї з найбільших компаній з управління комерційними активами в Європі, з урахуванням їх великого європейського досвіду. По території ТРЦ чітко промарковані точки безпечного простору, безпечної дистанції та зони безпечного очікування, а також встановлено станції дезінфекції. Запроваджені заходи враховують максимальну зручність та комфорт для відвідувачів.

Торгівельний центр Forum Lviv став першим ТРЦ в Україні, який отримав міжнародний сертифікат від Bureau Veritas Group, провідну в галузі відзнаку гігієни та безпеки, SAFE GUARD. Ця сертифікація відзначає заклади, що відповідають жорстким вимогам щодо мінімізації ризику поширення вірусу на об’єкті, та дотримуються найкращих у своєму класі протоколів гігієни та безпеки.

Усі заходи безпеки, які ми запровадили, сприяли досягненню обнадійливих результатів. Відповідно до останнього дослідження, яке проводилося в жовтні 2021, 89% клієнтів, почувають себе безпечно під час перебування та здійснення покупок в ТРЦ Forum Lviv. Клієнти також позитивно оцінюють заходи, що вживаються для забезпечення досвіду безпечного шопінгу, що додатково підтверджується результатами дослідження.

Джерело