«Обвал попиту та знесення ТЦ»: Як санкції позначилися на російському fashion-ритейлі

Через збройне вторгнення російської армії на територію України багато іноземних fashion-брендів призупинили роботу в рф на невизначений термін або зовсім пішли з ринку. На цьому фоні ціни на російський одяг та взуття почали зростати, а споживча активність росіян, навпаки, різко знизилася. Таким чином російський галузевий бізнес може зіткнутися з масштабним падінням попиту і занепасти.

Гендиректор інформаційно-аналітичного агентства Infoline Іван Федяков розповів, що вихід іноземних fashion-брендів з рф дозволяє російським компаніям заповнити порожню нішу. Однак, за його словами, цього може не статися через тривале падіння попиту на одяг.

«Близько третини закордонних компаній або повністю припинили роботу або частково. З одного боку, це підтримує компанії, які залишилися на ринку та які можуть замістити тих, що з ринку вийшли. Але, на жаль, випереджаючими темпами падає попит. Тобто, незважаючи на скорочення обсягів пропозицій на 10-20%, попит обвалюється значно вищими темпами», — сказав Федяков.

Він також додав, що статистика за квітень демонструє зниження обсягів продажів в окремі тижні до 40% щодо періоду минулого року. Категорія одягу та взуття — одна з найсильніших з точки зору падіння обсягу продажів у квітні та на початку травня.

Читайте також: Більшість російських кінотеатрів закриється до кінця літа

Через припинення роботи іноземних fashion-брендів в росії у торгівельних центрів погіршилися проблеми з потоком відвідувачів. Так, трафік ТЦ у Москві та Петербурзі в травні впав нижче за показники ковідного 2021 року.

На цьому фоні Іван Федяков заявив, що російські торгівельні центри повністю втратили свій потенціал і незабаром їх потрібно буде зносити через непотрібність.

«Доля торгівельних центрів у росії в моєму розумінні дуже незавидна. Їм потрібно радикально переглядати свою стратегію, аж до призначення самих ТЦ. Їхня торгова функція вже давно не є ключовою. При цьому платоспроможність орендарів вже набагато нижча, грошей із них зібрати так багато не вийде. Зараз серйозно говорять про те, що є сенс зносити низку російських ТЦ, тому що вони вже втратили свій потенціал й, швидше за все, не відновлять його», — наголосив гендиректор Infoline.

Джерело