Відвідуваність впала на 30%, товарообіг – на 60%: як торгівельна нерухомість столиці переживає черговий локдаун

Хоча за півтора року торгівельно-розважальні комплекси адаптувалися до пандемійного періоду роботи, показники відвідуваності різко скоротилися після запровадження чергового локдауну з обмеженнями у роботі громадських закладів.

За підрахунками UTG, об'єктивні показники відвідуваності знизилися на 60%. Оскільки торгівельні центри, ритейлери та ресторани можуть приймати та обслуговувати лише вакцинованих відвідувачів, а у Києві частка населення, вакцинованого першою дозою, на 8 листопада досягла 46,7%, повністю вакциновано 37,4% (1 104 184 осіб).

«Оператори ринку максимально протестували нові стратегії, розробили онлайн-канали, зробили синергію онлайн-і офлайн-продажів. Зараз ТРЦ не має такого шоку, як два роки тому. Але ми бачимо, що об'єктивно є падіння близько 30% товарообігу, а за відвідуваністю — близько 60%», — зазначила Євгенія Локтіонова, директор компанії UTG.

ТРЦ-оператори ринку зі свого боку максимально сприяли прискоренню процесу вакцинації у містах та відкриттю пунктів вакцинації для співробітників торгівлі, щоб мінімізувати вплив карантину на торгівлю.

За останніми даними, центри масової вакцинації працюють уже у 100 українських торгових центрах. Загальна кількість вакцинованих у ТРЦ України перевищила 1 мільйон людей.

ЦВН в ТРЦ Fabrica

Андрій Жук, голова правління Асоціації ритейлерів України, вважає, що 38% повністю вакцинованих киян — все одно замало для повноцінної роботи ТРЦ, фешн-ритейлу та ресторанів, які традиційно найбільше страждають від карантину.

«Нове обмеження відсотка вакцинованих у торговій компанії, а також вимоги до всіх відвідувачів мати ПЛР-тест чи сертифікат вакцинації суттєво зменшать купівельну активність. До того ж, багато бізнесів на 100% ще не вакциновані», — підкреслив експерт.

За його словами, перші «червоні» зони вже показали, що працювати в таких обмеженнях для ритейлу збитково.

ТРЦ Retroville в «червоній» зоні. Фото: biz.liga.net

Обороти магазинів знизилися більш ніж у п'ять разів, ритейл показує падіння продажів у деяких категоріях до 80% порівняно з періодом до запровадження обмежень.

«Виручка закладів громадського харчування у Дніпропетровській, Запорізькій, Донецькій та Одеській областях, які з 18 жовтня почали працювати у «червоній» зоні, знизилася за перший тиждень у середньому на 34% порівняно з попереднім тижнем до посилення обмежень. Виторг закладів в інших зонах у цей період просів менше — на 22%», — пояснив Андрій Жук.

Деякі ТРЦ повідомили про падіння трафіку відвідувачів на 30–50%. Але цей показник не завжди дорівнює суттєвому падінню продажів. Основний показник, від якого залежить продаж — споживчий настрій. А згідно з дослідженнями, споживчий настрій українців почав погіршуватися ще у вересні.

Операторам залишається очікувати, що протягом найближчих двох тижнів відсоток вакцинованих у столиці зросте, що дозволить збільшити відвідуваність та пом'якшити удар карантинних обмежень по торгівлі.

Джерело