Російські ТЦ втратили орендарів та покупців

Відвідуваність торгових центрів Москви наприкінці травня виявилася на 15% нижчою за показник аналогічного періоду минулого року, у Санкт-Петербурзі відставання склало 11%.

Як повідомляє мережеве видання «Компанія», відвідуваність ТЦ Москви 23–29 травня виявилася на 15% нижчою за показник за аналогічний період 2021-го, у Санкт-Петербурзі — на 11%. Відставання від докризового 2019-го становило 25% та 24% відповідно. За словами Михайла Васильєва, керівника напряму досліджень та консалтингу компанії Focus Technologies, магазинів поменшало, а у людей знизилася мотивація ходити в торгові центри.

Тим часом нових орендарів торговим центрам знайти непросто, оскільки більшість рітейлерів не готові інвестувати в нові відкриття, а активність зберігають переважно російські мережі, які зробили ставку на агресивний розвиток, вважає партнер Commonwealth Partnership (CMWP) Ольга Антонова. Однак ці гравці, за словами директора департаменту торгової нерухомості Accent Capital Світлани Кузьміної, зараз готові займати лише найкращі приміщення. Паралельно з ними багато мереж змушені оптимізувати свої магазини через загальне зниження попиту.

Антонова не виключає, що суттєве зростання показника вакантності відкладеться до 2023 року — тоді, можливо, офіційно порожнітимуть 18-20% торгових площ Москви. Тоді ж на ринку почнуть знижуватись орендні ставки, додала експерт.

Читайте також: В рф починають закриватися магазини Lego