Іноземні бренди домінують: топ найприбутковіших компаній fashion-ритейлу в 2024 році

Найбільші прибутки в українському fashion-ритейлі стабільно отримують іноземні компанії.

Про це свідчить аналіз фінансової звітності компаній, які представляють в Україні основні мережі магазинів одягу, представлений Liga Бізнес.

Компанії у рейтингу відсортовані за основним кодом ведення економічної діяльності (КВЕД) 47.71: "Роздрібна торгівля одягом у спеціалізованих магазинах", їхні позиції у списку залежать від розміру чистого прибутку.

Українські бренди, які самі виробляють одяг, не увійшли до десятки тих, які отримали у 2024 році найбільші прибутки. Втім, у рейтингу є дві мережі магазинів вживаного одягу "Обнова" та "Єврошоп", які належать українському підприємцю з Чернівців Степану Ленігевичу.

За словами учасників ринку, саме засилля “секондхенду” є однією з причин, яка не дає розвиватися вітчизняному легпрому. За даними асоціації "Укрлегпром", у структурі імпорту готових товарів легкої промисловості вживаний одяг займає 54%.

Зростання популярності стокового та вживаного одягу є однією з тенденцій на українському ринку, яка проявилася після початку повномасштабної війни.

rejtyng | 1

Зміна тенденцій на ринку

До 2022 року іноземні бренди займали абсолютну більшість місцевого ринку, так, у 2021-му цей показник сягнув 78%. З початком вторгнення ситуація змінилася, адже частина іноземних брендів (іспанська група компаній Inditex, шведська H&M) тимчасово пішла з ринку.

Це дало українським брендам шанс завоювати аудиторію і частині це справді вдалося – такі бренди, як Goldi, VOVK, Famo, Stimma, змогли збільшити свій виторг і розширити мережу.

Однак згодом іноземні бренди повернулися, і принесли з собою агресивний маркетинг, а часто - більш доступні ціни, ніж можуть собі дозволити українські виробники.

Почасти це відбувається завдяки величезним обсягам замовлень, які можуть собі дозволити лише великі компанії. Впливає і диверсифікація виробничих потужностей, яка допомагає економити на робочій силі.

Українські ж виробники змушені працювати в умовах тотального імпорту сировини, браку робочих кадрів та високої вартості праці.

Читайте також: ТРЦ Respublika Park: перемовини з брендами, нові формати, масштабні плани та інше

Як розповів LIGA.net на основі анонімності один з учасників ринку, українські компанії часто вдаються до оптимізації податків, що також може заважати потрапити до рейтингу. Тобто мережі дроблять своє підприємство на ФОПи, які є важко зібрати в одну чітку картину.