Індекс самопочуття ритейлу (RWBI)

індекс-самопочуття-рітейлу-retail-well-being-index-(rwbi)

Українська Рада Торгових Центрів анонсує новий постійно діючий проєкт — розрахунок Індексу Самопочуття Рітейлу, або англійською — Retail Well–Being Index (RWBI).

Індекс самопочуття рітейлу (Retail Well-Being Index — скорочено RWBI) розроблено в 2020 р. Українською Радою Торгових Центрів, який дозволяє в динаміці відстежувати рівень самопочуття рітейлу, враховуючі такі показники, як відвідуваність торгових центрів, вакантність площ в ТЦ та рівень ставок оренди. В пілотному режимі RWBI відстежується з серпня 2021 р.



Якщо графік не відображається, будь-ласка вимкніть додаток з блокування реклами.

Формула

RWBI=√(F·O·R)/100

Де:

RWBI — значення Retail Well-Being Index,

F (footfall) — трафік/відвідуваність ТЦ, осіб на місяць,

O (occupancy rate) — заповнюваність ТЦ, %,

R (rent rate) — запропонована середня орендна ставка на стандартні вакантні лоти, площею 50-250 кв. м, $ за 1 кв. м, не включаючи ПДВ.

Всі три ключові показники прямо пропорційні значенню RWBI, але вакантність обернено пропорційна цьому індексу. Щоб не ускладнювати формулу, використовується саме показник заповнюваності.

Математичний сенс

У чисельнику перемножуються такі показники як трафік, заповнюваність та орендна ставка, але в них є одна особливість: кожен з показників впливає на інші.

Наприклад, збільшення трафіку ТЦ впливає на збільшення заповнюваності та зростання ставки оренди тощо. Тобто, якийсь латентний чинник впливає на кожний з цих показників. А вони перемножуються. Тому, правильніше використовувати не просто їхній добуток, а квадратний корінь цього добутку.

Потім ділимо на 100, щоб результат краще сприймався.

Мінімальним показником RWBI може бути 0, максимального значення не існує. Але якщо уявити, наприклад, ідеальну картину, що середня відвідуваність торговельних центрів сягає 1 млн осіб на місяць, заповнюваність — майже 100%, а середня ставка оренди — 100 доларів США, то RWBI в такому випадку буде дорівнювати 100.