“Техно Їжак” проводить масштабний ребрендинг. Як це допоможе піти з “сірого” ринку iPhone
Вже за півтора місяці мережа електроніки “Техно Їжак” буде розділена на два окремих бренди та змінить айдентику.
Так, ритейлер почав довгий шлях до повного переходу на “білий ринок” продажу електроніки. Втім зробити це не так просто, як здається. Що стоїть на заваді і до чого тут рішення Apple, розбирався Forbes.
Українська Рада Торгових Центрів пропонує найцікавіше з матеріалу.
Співвласник ритейлера Олексій Гулій розповідає, що мережа "Техно Їжак" оновлюється, зокрема зміниться вигляд основного персонажа – їжака.
Перші оновлені магазини та "острівці" в українських ТРЦ вже відкрилися. Вони зокрема, працюють під оновленою вивіскою, а продавці – у новій формі.
Поки все готово на 60%, а за півтора місяця споживачі побачать повністю оновлений бренд, – зазначає Гулий.
Також "Техно Їжак" змінює позиціонування, основна увага тепер буде сфокусована на продажах аксесуарів до електроніки. А смартфони закуповують через офіційного дистрибʼютора – "АСБІС-Україна".
Чим зумовлені зміни?
За словами Гулия, за 12 років існування мережі вони жодного разу не змінювали шрифти чи айдентику, спочатку на заваді стала коронакриза, потім – велика війна.
Спершу ритейлер хотів залучити до ребрендингу маркетингові агенції, але зрештою вирішили робити все своїми силами. Витрати склали близько 30 тисяч доларів.
Мережа має 70 "острівців" та сім магазинів. Острівці залишаться під назвою"Техно Їжак", а магазини переїменуують у "Їжак". Компанія хоче стати лідером у сегменті продажу «захист для телефону» – чохлів і захисного скла, каже власник.
Для цього “Техно Їжак” створив власну лінійку чохлів для телефонів, що виробляються в Україні та Китаї.
Вийшли з “сірого” ринку, однак не ще потрапили у “білий”
Ребрендингу мережі передували дві події:
- у вересні 2024-го CEO Comfy Ігор Хижняк звинуватив "Ябко", Yabluka та "Техно Їжак" у продажі неліцензійних iPhone. Тоді Гулий заявив, що бачить цю ситуацію, як конкурентну боротьбу та бажання пов’язати його бренд з контрабандою.
- 4 жовтня, на комітет з питань фінансів та митної політики, який проходив у Zoom, запросили представників мереж "Ябко", Yabluka і "Техно Їжак", щоб ті пояснили як їм вдалося налагодити продажі нових iPhone 16 ще до офіційного релізу в Україні.
Вже за три дні, виконуючи рішення комітету, податківці почали перевірки у 200 магазинах, задіяних у торгівлі контрабандною технікою, повідомив голова комітету Данило Гетьманцев. Порушники отримали штрафи на 114 млн грн, мережі, яким тоді виписали штрафи, не назвали.
Ми усунули порушення та оплатили штраф, усі наші точки продажу – фіскалізовані, – казали у квітні 2025 року в пресслужбі «Ябко».
Тож чи продає тепер “Техно Їжак” офіційну техніку? У списку реселерів офіційного дистрибʼютора техніки Apple в Україні «АСБІС-Україна» мережі магазинів "Їжак" або "Техно Їжак" немає. Співвласник ритейлера пояснює це складною процедурою.
Пʼять років тому ми почали розмову з «АСБІС-Україна», зараз триває процес верифікації як авторизованого партнера, – каже підприємець.
За його словами, вся техніка Apple, яка продається в "Їжаках", офіційна.
Ми співпрацюємо з ТОВ "Гізмо Стор" з 2024 року, але вони дійсно ще не авторизовані, – каже Віталій Мельниченко, генеральний директор "АСБІС-Україна", єдиного авторизованого дистриб’ютора техніки Apple в Україні.
Він пояснив, що “процес триває” і може зайняти півроку, однак мережа може так і не закінчити авторизацію: усе залежить від компанії. «АСБІС-Україна» може авторизувати тільки магазини, а не острівці, додає він.
Засновник мережі "Кібернетики" Денис Савченко зазначає, що продавати "білі" IPhone можна і без статусу офіційного реселера.
Ми свій офіційний статус чекали 1,5 року, бо це досить довго потрібно узгоджувати з Apple, – додає він.

Гендиректор Comfy Ігор Хижняк зазначив, що компанія донедавна вважала "Їжак" гравцем, який вийшов з тіні. Однак після проведення контрольних закупівель і отримання фіскальних чеків стало зрозуміло, що мережа використовує різні юридичні форми — як товариства з обмеженою відповідальністю, так і фізичних осіб-підприємців.
Олексій Гулий відмовився розкривати загальний обсяг доходів, пояснюючи це комерційною таємницею. Він уточнив, що під маркою працюють кілька партнерів, об'єднаних спільним брендом. За його словами, сукупний виторг усіх компаній, що діяли під брендом у 2024 році, знизився на 10% у порівнянні з 2023-м.
Читайте також: Кадрова криза в ритейлі: де найгостріше та як бізнес адаптується
Згідно з даними YouControl, на ім’я Гулия зареєстровано п’ять ТОВ. Серед них лише «Ідеа Вейв», створене у грудні 2024 року, має основний вид діяльності, пов’язаний з роздрібною торгівлею телекомунікаційною технікою. Загальний виторг усіх цих компаній за минулий рік становив 17 млн грн.
Найпопулярніші пости і сторінки
- Новини - Українська Рада Торгових Центрів
- У ТЦ Олді в Житомирі відкриється магазин Sinsay
- Zara повернулась. Як відновлення роботи Inditex сприйняли різні гравці українського ринку
- Українська Рада Торгових Центрів
- Українці все частіше обирають якісний текстиль місцевих виробників (дослідження)
- У ТРЦ City Center відкрилися нові магазини міжнародних мереж New Balance та Diverse
- Залучають студентів та жінок. Через війну будівельна галузь України потерпає від кадрового голоду
- Компанії Esprit подали заяви про банкрутство
- У Європі з'явиться перший магазин "міської мобільності" - що це
- В "АТБ" прокоментували бронювання працівників від мобілізації

