Магазини в Україні можуть зобов’язати відводити під органічні продукти 10% площ

В Україні можуть зобов’язати магазини відводити під органічні продукти 10% площ. Верховна Рада України зареєструвала законопроєкт, що передбачає держпідтримку виробників органічної продукції.

Про це свідчать дані на офіційному порталі парламенту. 

Законопроєкт “Про внесення змін до деяких законів України щодо підтримки виробників сільськогосподарської продукції” №13312 від 26.05.2025 розроблений з метою вдосконалення правового регулювання у сфері державної підтримки аграрного сектору, зокрема виробників органічної, ремісничої та іншої сільськогосподарської продукції, а також запобігання зловживанням великих торговельних мереж у відносинах із постачальниками харчової продукції.

У пояснювальній записці зазначається, що цей законопроєкт передбачає комплексне вдосконалення законодавства у сфері виробництва та реалізації сільськогосподарської продукції, зокрема: 

  • запроваджуються нові механізми державної підтримки виробників органічної та ремісничої продукції, зокрема через участь у ярмарках, публічних закупівлях, а також виділення торговельних площ;
  • усуваються прогалини щодо порядку надання такої підтримки, який має визначатися постановами Кабінету Міністрів України;
  • пропонується створення сприятливих умов реалізації сільськогосподарської продукції шляхом запровадження обов’язкових квот (не менше 10%) на торгові площі для органічної та ремісничої продукції; 
  • вводиться визначення терміну “швидкопсувний харчовий продукт” та встановлюються чіткі строки розрахунків за поставлену продукцію залежно від її характеру;
  • встановлюється граничний розмір еквайрингової комісії для операцій із харчовими продуктами — не більше 0,2% від суми транзакції; 
  • запроваджується перелік дій, що вважаються недобросовісною торговельною практикою у сфері обігу харчових продуктів, із визначенням юридичних наслідків, що відповідають підходам, закріпленим у законодавстві Європейського Союзу.

Передусім, законопроєкт сприятиме підвищенню конкурентоспроможності вітчизняних виробників сільськогосподарської продукції, зокрема малих і середніх господарств, які займаються виробництвом органічної та ремісничої продукції. 

Читайте також: Петиція щодо Житнього ринку в Києві набрала необхідні голоси: що вимагають містяни

Очікується також зростання прозорості та добросовісності у торговельній практиці, зменшення зловживань з боку великих покупців і стимулювання довгострокових партнерських відносин між виробниками та ритейлерами.