Urban-X, Володимир Чекалов: ТОП-5 трендів торговельної нерухомості Закарпаття 2025

Генеральний директор консалтингової компанії Urban-X Володимир Чекалов виділив кілька основних особливостей ринку торговельної нерухомості на Закарпатті у 2025 році.

Про це експерт написав у своєму Facebook. За його словами, регіональний ринок змінюється і ці зміни варто врахувати ще до початку будівництва або редевелопменту.

Отже, перший тренд - дефіцит якісних площ.

Ужгород сьогодні демонструє класичний дисбаланс попиту й пропозиції, де попит удвічі перевищує наявні площі.

Попит акумулюється навколо нових проєктів ще на етапі котловану. Це сигнал: виграють ті, хто виходить на ринок підготовленими, - зазначає Чекалов.

Друга особливість, на якій наголошує СЕО, локація з потенціалом — не завжди центр.

Так, ТРЦ у районах нових ЖК, поблизу ключових транспортних вузлів або освітніх кластерів демонструють вищі показники трафіку і конверсії, ніж об’єкти в центрі.

По-третє, орендні моделі стають більш гнучкими. Бізнес більше не готовий до жорстких умов, тож сьогодні актуальні:

  • короткі тестові періоди
  • buy-out опції
  • відсоткова оренда

Це вже не “плюс”, а частина обов’язкової конкурентної пропозиції, зауважує Володимир Чекалом.

Четвертий тренд: технологічна та енергоефективна складова — фактор вибору.

Сонячні навіси, автоматизовані системи управління, навігація, енергофасади — це не про імідж, а про економіку експлуатації. Бренди звертають увагу на ESG-стратегію об’єкта вже на етапі попередніх переговорів”.

Ну і останній тренд: українські ритейлери — нова системна сила.

Основою tenant-mix стають fashion, розважальні простори та локальні food-концепції.

Читайте також: Нові пріоритети у ритейлі: як змінюються цінності та запити споживачів

Ці гравці гнучкі, готові до партнерства та мислять довгостроково, однак їм потрібні простори нового покоління, де закладено все: від гнучких умов до якісного середовища.