B2B-маркетинг у нових реаліях: як адаптуватися та масштабуватися під час війни
Український B2B-сектор за останні роки трансформувався. Довгі цикли прийняття рішень, високі середні чеки та складна структура угод стали більш вразливими до змін.
Співзасновник і керуючий партнер агентства Netpeak Ukraine Андрій Чумаченко в колонці Delo.ua поділився досвідом BASE: які канали працюють сьогодні, як змінилася поведінка клієнтів і чому інвестиції в маркетинг варті ресурсів незалежно від економічної ситуації.
Новий запит бізнесу: виживання, стабільність, контроль
Потреби B2B-клієнтів зазнали суттєвих змін. У 2021 році їхнім ключовим запитом було зростання, а сьогодні — стабільність, контроль та гнучкість у всіх точках взаємодії.
Власники й керівники компаній очікують не просто результатів, а й прозорої звітності, зрозумілого ROI (повернення інвестицій), адаптивності команди й можливості швидко трансформувати модель співпраці відповідно до поточної ситуації, — зауважує Андрій Чумаченко.
Що працює у B2B-маркетингу сьогодні?
На маркетингову ефективність значно вплинула диджиталізація, каже Чумаченко. Прямий трафік із платних каналів усе рідше приносить очікуваний результат. На перший план виходять контент та експертиза:
- особисті комунікації фаундерів і топменеджменту (LinkedIn, Telegram, YouTube);
- контент-маркетинг: статті, колонки, кейси, експертні коментарі;
- івенти та партнерські проєкти з релевантними медіа (подкасти, відеоінтерв’ю);
- ремаркетинг та email-кампанії з релевантним сегментуванням аудиторії.
Архітектура антикрихкої B2B-стратегії
За словами Андрія Чумаченко, щоб адаптувати бізнес до невизначеності потрібно насамперед мінімізувати залежність від “гарячих” каналів.
Ставка виключно на тренди, івенти чи швидкі PR-активності — ризикована. В турбулентні періоди варто опиратися на контрольовані канали: SEO, email-маркетинг, контент, PPC, ремаркетинг. Вони забезпечують передбачувані результати та не залежать від онлайн-присутності команди, — каже експерт.
Також необхідно гнучко планувати та регулярно робити аудит стратегії, оскільки річне планування без коригувань більше не працює. Зовнішні чинники — обстріли, економічні зміни, кроки конкурентів — вимагають щомісячної або щоквартальної адаптації. Регулярний перегляд гіпотез, бюджетів і пріоритетів дозволяє зберігати ефективність і знижує ризик імпульсивних рішень.
Крім того, важливою є автономна маркетингова інфраструктура.
Базова інфраструктура має працювати незалежно від залучення людей: автоматизовані email-воронки, інтегрована CRM, ремаркетинг, контентні платформи. Саме такі рішення дозволили одному з наших SaaS-клієнтів отримувати ліди навіть у періоди повних блекаутів — без участі менеджерів, — зазначає Чумаченко.
Як утримати довіру B2B-клієнтів?
Експерт дає 4 практичні поради для того, щоб утримати довіру B2B-клієнтів:
- Комунікуйте прозоро — від імені реальних людей. Клієнти хочуть знати, з ким мають справу. Важливо говорити не лише від імені бренду, а й фаундерів, топменеджменту, експертів. Така присутність підвищує довіру.
- Діліться власною експертизою. Регулярні кейси, огляди рішень, результати — найкращий доказ того, що компанія працює й приносить цінність. Це створює відчуття надійності.
- Говоріть чесно про ризики. Не варто ідеалізувати ситуацію: відкритий діалог про виклики, обмеження чи можливі сценарії розвитку посилюють авторитет і формують реалістичні очікування.
- Реагуйте швидко, навіть якщо рішення потребує часу. Оперативність — важлива. Навіть якщо відповідь потребує часу, клієнт має знати, що його запит у роботі. Проста фраза “отримали, працюємо” часто ефективніша за тишу.
Читайте також: Нові пріоритети у ритейлі: як змінюються цінності та запити споживачів
Коли ринок нестабільний, саме системність у комунікаціях дозволяє бізнесу залишатись надійною опорою для клієнта, каже Чумасенко. Це період, коли маркетинг працює не на миттєвий результат, а на стратегічний запас довіри. І той, хто інвестує в нього зараз, першим отримує конкурентну перевагу, додає він.
Найпопулярніші пости і сторінки
- Новини - Українська Рада Торгових Центрів
- У ТЦ Олді в Житомирі відкриється магазин Sinsay
- Zara повернулась. Як відновлення роботи Inditex сприйняли різні гравці українського ринку
- Українська Рада Торгових Центрів
- Українці все частіше обирають якісний текстиль місцевих виробників (дослідження)
- У ТРЦ City Center відкрилися нові магазини міжнародних мереж New Balance та Diverse
- Залучають студентів та жінок. Через війну будівельна галузь України потерпає від кадрового голоду
- Компанії Esprit подали заяви про банкрутство
- У Європі з'явиться перший магазин "міської мобільності" - що це
- В "АТБ" прокоментували бронювання працівників від мобілізації

