Понад 70% покупців шукають одяг через ШІ-агрегатори, а не напряму у брендів (дослідження)

Вертикальні агрегатори, що працюють на базі штучного інтелекту (ШІ) змінюють досвід споживачів. Замість того, щоб шукати одяг у застосунках H&M чи Zara, покупець знаходить необхідний товар на єдиній платформі. На сьогодні 71% користувачів віддають перевагу саме ШІ-агрегаторам.

Про це свідчить дослідження компанії Devlight, пише Delo.ua.

Універсальний ШІ-застосунок автоматизує весь користувацький шлях в одній сфері: наприклад, у моді – від пошуку натхнення до покупки й доставки товару. Його ключовою особливістю є наявність інтеграційних рівнів і агентних оркестраторів:

  • Інтеграційний шар це "клей", який обєднує всі дані компанії, старі й нові програми, робочі процеси та правила. Він гарантує, що ШІ бачить повну картину, а не лише уривок інформації.
  • Агентний оркестратор надбудова, яка "керує" діями ШІ-агентів у різних ситуаціях. Це ціла система, що розуміє контекст і правильно розподіляє завдання між "розумними" компонентами.

Цей зсув переносить лояльність споживача з бренду, наприклад, Nike, на платформу: наприклад, Google Shopping AI. Платформа стає основним власником відносин, а окремі бренди перетворюються на постачальників в екосистемі агрегатора, йдеться в повідомленні.

Як зазначається у дослідженні, такий технологічний підхід уже оцінили 71% споживачів, які хочуть, щоб генеративний ШІ був інтегрований у їхній досвід покупок, а 68% користувачів конкретно бажають мати єдиний центр, який агрегує варіанти з різних джерел.

Це надає платформі величезну владу формувати вибір споживача. Алгоритм ШІ визначає, які товари, послуги чи бренди будуть показані та як вони будуть представлені. Це може звузити вибір споживача, одночасно підвищуючи його задоволеність, оскільки варіанти є гіперперсоналізованими, зауважують у тексті дослідження.

Читайте також: Застосунки “Нова пошта”, “АТБ” та Rozetka увійшли до топ-100 в Україні (дослідження)

Така динаміка природно веде до концентрації ринку. Платформи, що контролюють процес пошуку, стають новими "воротарями".