Європейські бренди шукають шляхи пом’якшення мит Трампа через правило “першого продажу”

Європейські бренди, зокрема L’Oreal, Moncler, Ferragamo та Golden Goose, вивчають можливість використання маловідомого митного положення США, відомого як правило “першого продажу”, щоб пом’якшити вплив тарифів, запроваджених адміністрацією Трампа. 

Попри те, що президент США Дональд Трамп і президентка Єврокомісії Урсула фон дер Ляєн погодили зниження мит на більшість товарів з ЄС до 15%, це все одно перевищує середній рівень тарифів у десять разів, що діяв до повернення Трампа до влади, пише Reuters.

Деякі бренди одягу та споживчих товарів побоюються перекладати вищі мита через підвищення цін на американських споживачів, які страждають від інфляції. 

Як наслідок, вони прагнуть застосувати правило “першого продажу”, яке дозволяє компаніям сплачувати нижчі мита, застосовуючи тарифи до вартості продукту, коли він залишає завод – значно нижчої за кінцеву роздрібну ціну.

Це частина можливостей, – заявив у вівторок агентству Reuters генеральний директор L'Oreal Ніколя Ієронімус. – Ми приймемо рішення.

Таку стратегію вже публічно підтримали бренди Golden Goose, Moncler та Ferragamo.

Проте застосування правила “першого продажу” можливе лише для товарів, чітко призначених для продажу у США, що проходять кілька етапів перепродажу. Схема вимагає точного ведення документації, повного контролю над ланцюгами постачання та правильно оформленої юридичної структури.

Як зазначає видання, різні консультанти, зокрема KPMG та PwC, вже цього року спостерігають сплеск запитів від компаній щодо того, як використовувати цей метод для полегшення від тарифів Трампа.

Щоб скористатися нижчими митними зборами, компанія повинна довести, що товари, що прямують до США, пройшли через кілька транзакцій. Зазвичай це означає, що товари продаються від воріт заводу посереднику, а потім американській компанії, яка обробляє ці товари. Усі транзакції повинні здійснюватися на ринкових умовах чітко окремими суб'єктами господарювання, що належать незалежним компаніям.

Зазвичай залучається дочірня компанія США, щоб уникнути розголошення конфіденційної інформації зовнішній організації, пояснив юрист PwC з питань митного та податкового права Франческо Піццо.

У нашому випадку 15% тарифи потенційно призведуть до 3% впливу на роздрібну ціну в США, – сказав генеральний директор Golden Goose Сільвіо Кампара, додавши, що на США припадає приблизно 35% її доходів.

Читайте також: Витрати Adidas зростуть на 200 млн євро: компанія може підвищити ціни у США через мита Трампа

Хоча кілька великих текстильних та швейних компаній вже деякий час використовують правило “першого продажу”, багато хто ігнорував цю стратегію, поки тарифний клімат залишався низьким.