Темпи відкриттів скоротилися. Чому “Аврора” змінила стратегію розширення мережі?

У 2025 році мережа “Аврора” відкриває один новий магазин кожні 30 годин, тоді як минулого року цей показник становив 14 годин.

Співзасновник та СЕО мережі Тарас Панасенко у інтерв’ю “Економічній правді” розповів, що ритейлер дещо змінив стратегію і став відкривати магазини іншого формату: більшої площі, але в меншій кількості.

Через це компанія “відстає” за кількістю нових торгових точок. Так, до кінця 2024 року “Аврора” розраховувала довести мережу до 2 тис. точок в Україні, зараз же їх лише 1753. Натомість за кількістю квадратних метрів ритейлер йде за планом.

Очікуємо, що чистий дохід становитиме 49 мільярдів без ПДВ. Зростемо на 29% порівняно з минулим роком або на 22% в доларовому еквіваленті, - зазначає Панасенко.

За словами СЕО, магазинів, що себе не окупають, майже не має. Зазвичай це можуть бути експериментальні магазини, наприклад, у населених пунктах з 2 тисячами населення або в ТРЦ з дорогою орендою.

Міжнародна експансія

До кінця 2024 року в Румунії планували відкрити 150 магазинів, натомість зараз їх лише 55.

Не можу сказати, що щось пішло не так. Румунська Aurora почала етап переосмислення. Минув рік, як там працює новий CEO. Він презентував план більш прагматичного розвитку: фокус на зростанні виторгу і прибутковості, на правильному пошуку локацій. На старті ми пробували різні формати: відкривалися в ритейл-парках, стрит-ритейлі, торговельних центрах. Зараз уже є розуміння концепції, що треба робити, - пояснює Панасенко. 

Читайте також: “Ми рухаємось до IPO”: скільки може коштувати “Аврора” і коли вийде на біржу

Наступною країною на мапі “Аврори” може стати Болгарія, адже це країна Євросоюзу. На думку СЕО компанії, головна перевага країн ЄС - у відсутності митних кордонів.