“Епіцентр” запустив мережі Food та Home: чи зможуть вони конкурувати з “Сільпо” та Jysk

"Епіцентр" запустив дві нові мережі супермаркетів – "Епіцентр Food" та "Епіцентр Home". Перші вже працюють у Києві, Дніпрі, Львові та областях.

Чи зможуть вони конкурувати з "Сільпо" та Jysk розповідає Forbes. Українська Рада Торгових Центрів пропонує найцікавіше у своєму матеріалі.

Як зазначає генеральний директор "Епіцентр К" Петро Михайлишин, перший "Епіцентр Home" компанія відкрила 28 червня у Горішніх Плавнях на Полтавщині, а тепер у планах – розвиток по всій країні. У мережі "Епіцентр Food" вже працюють щонайменше вісім точок, зокрема у Києві, Дніпрі, Львові, Івано-Франківській та Чернігівській областях.

Навіщо компанії нові формати?

Частина супермаркетів "Епіцентр Food" розташована на міських магістралях, а ще кілька у житлових комплексах. Площа одного з них – у столичному ЖК "Голосіївський" – 850 кв. м. У них продають овочі та фрукти, бакалію, власну кулінарію та готові страви.

Як вважає CEO консалтингової компанії RDA Андрій Лотоцький, вихід "Епіцентру" у формат супермаркетів – це диверсифікація, спроба закріпитися у різних категоріях ринку. За його словами, "Епіцентр" працює з дуже широкими форматами – від 500 до 3000 кв. м, а в такому масштабі оперує лише "Сільпо".

Інвестиції в один магазин Михайлишин не розкриває. Відкриття одного продуктового магазину коштує від 20 000 доларів, розповідала директорка з маркетингу "Альянс Рітейл Груп" Наталія Варшавська на початку 2025-го.

Коли великий DIY-ритейлер заходить у продуктовий сегмент – це цікавий крок, – каже директорка з маркетингу Varus Валентина Комарова.

За її словами, в мережі поки не бачать прямого конкурента, скоріше як ще одного гравця на широкому FMCG-полі.

Уперше продуктовий напрям "Епіцентр" почав розвивати у 2020-му із запуском Food Market. На весну 2025-го мережа налічувала 26 точок.

Схоже, "Епіцентр" й досі шукає, що саме "зайде" ринку – з цим пов’язана й їхня інформаційна закритість щодо food-форматів, – каже директор дослідницької компанії GT Partners Ukraine Ігор Гугля.

У пошуках нових конкурентів

Після запуску "Епіцентр Home" на Полтавщині компанія відкрила у новому концепті щонайменше два магазини – у столичних ТРЦ SkyMall та Rive Gauche. Формат великий, площа останнього становить 1359 кв. м, свідчить пресреліз брокера угоди "Nhood Україна".

На липень 2025-го вартість оренди приміщень у столичних ТРЦ коливалась у межах 40-70 доларів за 1 кв. м на місяць, за даними UTG.

За словами Михайлишина, "Епіцентр Home" – це мультиформатна мережа, яка може розвиватись на абсолютно різних локаціях як у стрит-ритейлі, так і в торгових центрах на площах від кількох сотень до тисяч квадратних метрів.

Ключовими товарними категоріями є посуд, текстиль, предмети інтер’єру, побутова хімія та побутова техніка. Також у магазинах "Епіцентр Home" представлено зоотовари, дитячі товари, автотовари і найпопулярніші товари сегмента DIY. У кожному магазині працюватимуть Центри видачі замовлень з онлайн-майданчика epicentrk.ua, щоб у найвіддаленіших населених пунктах країни фактично надати доступ до всього нашого асортименту, – розповідає Михайлишин.

Менші формати "Епіцентрів" – це нова можливість, адже магазини у класичному торговельному центрі дозволяють залучати інші потоки клієнтів, пояснює Лотоцький.

Важливо при цьому правильно підібрати асортимент і зрозуміти, які товарні групи будуть цікавими для відвідувачів ТЦ, – говорить він.

Це не єдині бренди, які розвиває компанія поза ТЦ. В її портфелі також спортивні магазини Intersport, магазини одягу TAF і 4F та "Галереї Деко". Торік компанія розпочала розвиток мережі "Епіцентр Express" з товарами повсякденного попиту. Площі магазинів – від 200 кв. м до кількох тисяч.

За словами Михайлишина, нові формати розвиватимуть як на орендних площах, так і на власних – з придбанням готових приміщень або земельних ділянок під будівництво.

На даному етапі масштабувати проєкт будемо самостійно, без залучення партнерів по франшизі, – говорить він.

У 2024-му "Епіцентр К" збільшив виторг до 79,7 млрд грн, що на 13,7% більше, ніж роком раніше, за даними YouСontrol.

Читайте також: Масштабна пожежа: логістичний центр “Епіцентру” на Київщині зазнав удару БПЛА (відео)

PR-менеджерка JYSK Ukraine Катерина Веремєєва зазначає, що поява формату не стільки загострює конкуренцію, скільки допомагає формувати новий сегмент – урбаністичних, лаконічних форматів home-ритейлу в торговельний центрах.