Поліна Кошарна про ключові чинники успіху та розвиток MasterZoo

Мережа зоомаркетів MasterZoo сьогодні є одним із лідерів ринку зоотоварів. Вона налічує понад 200 магазинів по всій Україні та продовжує зростати.

Про ключові чинники успіху в інтервʼю AIN розповіла Поліна Кошарна, співвласниця та голова Наглядової ради Suziria Group.

Про Наглядову раду

Наразі Suziria Group об’єднує три бізнес-напрями, зокрема Suziria Brands, Suziria Distribution, MasterZoo, а також благодійний фонд.

За словами Поліни Кошарної, на початку компанія мала за мету стати національною, але все ж мала багато ознак регіонального гравця.

Зокрема, на той час 80% товарообігу компанії складали імпортовані з Європи товари. Їх потрібно було завезти до Харкова, розмитнити там, а потім відправляти по всій Україні. Так зрозуміли, що потрібно мати розподільчий центр у Києві.

Другий приклад регіональної прив’язки — як ритейлер. Ми знаємо, що retail is about detail. Відвідуючи Київ раз на два місяці, я бачила, як швидко змінюються вітрини, фасади вулиць: з’являлися "Розетка", "Будинок іграшок" та інші. Я розуміла: ми відстаємо, — каже Кошарна.

Наглядову Раду створили з різних причин. Перша — три власники, два покоління, різні погляди. Чоловік був менше операційно залучений, але мав стратегічне бачення, каже вона. Друга — хотіли стати національною компанією, потрібно було сформулювати й окреслити амбіції — не просто "підкорити Україну чи світ", а чітко: де, як і коли.

Коли компанія поповнилася "критичною масою" менеджменту, власники вийшли з операційного управління. Таким чином, сьогодні в компанії сім членів Наглядової ради: троє власників і четверо зовнішніх, які відповідають за стратегію, темпи її впровадження та культуру.

Про цифровізацію внутрішніх процесів

Як зазначає Кошарна, починали із зошитів чи навіть амбарних книг. Елементарна звітність була присутня — згідно із законодавством і внутрішніми потребами. Запит на цифровізацію — це, зокрема запит власника на користування даними й запит власника на клієнтський досвід.

Є практичні речі, які швидко дають оптимізацію. Наприклад, впровадження WMS на складах. Систему планували впровадити ще у Харкові, але швидко змогли це зробити вже на складі у Львові після 2022-го.

Ми розуміли, що відкривати новий склад на старих процесах — це масштабувати хаос. І ми усвідомлювали: іншої можливості не буде. Довелося, навіть під час повномасштабної війни, пришвидшити строки й впровадити новий облік на складі, — розповідає співвласниця мережі.

Про відстеження клієнтського досвіду

Однією з перших ініціатив Advisor Board було впровадження дашбордів у компанії. До цього їх взагалі не було: ані елементарної кількості клієнтів, ані відвідувань, ані конверсії, ані середнього чека.

І, як то кажуть, апетит приходить під час їжі: коли з’являється основа, ти хочеш її поліпшувати, вдосконалювати. Можна сказати, що ми в чомусь лідери й безумовно лідери в зообізнесі в ритейлі, — говорить Кошарна.

Читайте також: Компанія-власник MasterZoo вийшла на ринок Японії із брендом Half&Half

Проте компанія визнає, що її рівень автоматизації все ще нижчий, ніж у фармацевтичного, фінансового бізнесу чи в електронній торгівлі.