“Тайстра” подвоїла виторг у 2024-му: з ким конкурує чернівецька мережа та що планує далі
Виторг чернівецького ритейлера "Тайстра Груп" під час війни зріс майже упʼятеро. Мережа має понад 80 магазинів у п’яти областях.
Як "Тайстра" виграє конкуренцію в національних мереж розповідає Forbes. Українська Рада Торгових Центрів пропонує найцікавіше у своєму матеріалі.
Перші магазини мережі з’явилися в Чернівцях на початку 2000-х, а в 2021-му мережу об’єднали в "Тайстра Груп". Наразі вона має магазини у Чернівецькій, Івано-Франківській, Хмельницькій, Вінницькій та Тернопільській областях.
Починали роботу під кількома брендами, зокрема "Рома", "Норма" та "Економ", які після ребрендингу стали єдиною мережею "Тайстра", – розповідає CEO групи компаній Катерина Боршан. – У 2023-му в Чернівцях також відкрили гастрогалерею "ОнDe", яка поєднує магазин, винотеку та власну пекарню.
У Чернівецькій області "Тайстра Груп" стала найбільшим роботодавцем 2025-го, за даними аналітичного сервісу "Опендатабот". У компанії працюють понад 1200 співробітників, що більше, ніж у місцевих Fozzy Group та АТБ.
Як "Тайстра" виграє конкуренцію в національних мереж?
Як заначає Боршан, сьогодні захід України є відносно безпечною частиною країни, що дає змогу розширюватися.
Мережа працює у двох форматах: супермаркетів і магазинів "біля дому" площею від 100 до 700 кв. м.
Інвестиції в один – до 10 млн грн залежно від обсягу обладнання, – зазначає Боршан. – Гастрогалерея "ОнDe" обійшлася компанії в шість разів дорожче.
"Тайстра" має понад 80 точок. Для порівняння, найбільші мережі заходу України за кількістю магазинів – "Сімі" із 315 точок, "Наш Край" і Spar із 276 та "Рукавичка" із 217 на кінець 2024-го, за даними GT Partners.
У Чернівцях перші місця посідають "Тано" з 32 магазинами та "Нива2 з понад 20 торговими точками. "Тайстра" – третя з 19 магазинами в місті.
Чинний мер Роман Клічук відкрив перший магазин "Тайстра" спільно з Русланом Жератюком у 2002-му. В 2011-му мережа вийшла в Тернопільську область, у 2020-му – у Хмельницьку та Вінницьку області. Того ж року Клічук-старший став мером. У 2022-му співвласником "Тайстра Груп" став його син Богдан.
Вони зареєстрували ТОВ "Тайстра Груп" у 2021-му, до того вели торгівлю через кілька юросіб, каже генеральний директор GT Partners Ukraine Ігор Гугля.
Виклики для "Тайстри"
Головними конкурентами у Чернівцях, говорить Боршан, є "Супереконом", "Нива" та АТБ, а в регіоні – "Близенько", "Смаколик" і "Траш!".
Найбільшим викликом для "Тайстри" може стати пошук вільних площ, каже керуючий компанії RetailPro Артем Ретін. Оренда в Чернівцях коливається від 300 грн за 1 кв. м у поганих місцях, до 2000 грн – у топових точках.
У форматі мінімаркетів найбільшим конкурентом ритейлера є "Сімі", вважає Ретін. За його словами, ключову роль для рентабельності відіграє локація, головне, щоб там було багато людей.
Розвиток у FMCG-ритейлі коштує дорого – від холодильного обладнання та освітлення до власної кулінарії, каже Чумак. "Тайстра", на його думку, робить це на високому рівні.
Читайте також: Нові McDonald’s в Чернівцях: де з’являться ще два ресторани мережі
За словами Боршан, в найближчих планах мережі – фокус на розвитку магазинів "біля дому". Хочуть відкрити 15 магазинів у новому форматі "Тайстра вже" – компактних точок площею до 100 кв. м, де можна буде швидко перекусити.
Найпопулярніші пости і сторінки
- Новини - Українська Рада Торгових Центрів
- У ТЦ Олді в Житомирі відкриється магазин Sinsay
- Zara повернулась. Як відновлення роботи Inditex сприйняли різні гравці українського ринку
- Українська Рада Торгових Центрів
- Українці все частіше обирають якісний текстиль місцевих виробників (дослідження)
- У ТРЦ City Center відкрилися нові магазини міжнародних мереж New Balance та Diverse
- Залучають студентів та жінок. Через війну будівельна галузь України потерпає від кадрового голоду
- Компанії Esprit подали заяви про банкрутство
- У Європі з'явиться перший магазин "міської мобільності" - що це
- В "АТБ" прокоментували бронювання працівників від мобілізації

