Rakuten Viber запустив власний маркетплейс в Україні: чи зможе він потіснити OLX і Prom?
Японська корпорація Rakuten Viber запустила маркетплейс в Україні. З середини вересня користувачі можуть придбати товари у 29 категоріях від малих та мікробізнесів.
Як працює новий сервіс та чи вдасться йому потіснити найбільші маркетплейси розповідає Forbes. Українська Рада Торгових Центрів пропонує найцікавіше у своєму матеріалі.
Понад 90% українців зі смартфонами контактують із бізнесами через Viber, – каже регіональний директор Rakuten Viber в Україні Ілля Бошняков.
Новий розділ 11 вересня замінив вкладку "Корисне" і дозволяє шукати компанії за назвою, категорією або рекомендаціями. Також можна ділитися геолокацією для пошуку найближчих магазинів і сервісів. Серед оголошень вже можна знайти коней за 168 000 грн від "Конярства України", онлайн-ворожіння за 400 грн, масаж теплим камінням та доставку їжі.
Як працює новий сервіс?
Українці звикли, що пошта, банк і аптека надсилають повідомлення користувачам саме у Viber, говорить Бошняков. Сервіси для малих бізнесів стали логічним наступним кроком.
Наприкінці 2024-го малі бізнеси отримали можливість створювати бізнес-профілі на Viber, а тепер – маркетплейс. Через нього можна знайти потрібний товар або сервіс поблизу й одразу написати підприємцю.
Розміщення в маркетплейсі безплатне, однак компанія готує можливості для монетизації сервісу.
Незабаром запустимо додаткові інструменти для підвищення видимості компаній, – розповідає Бошняков.
Серед можливих інструментів – виведення в топ рекомендацій, платне просування та реклама.
Вимоги до контенту такі ж, як і для всіх бізнес-акаунтів Viber: відповідати законодавству України та правилам платформи, бути прозорим і без оманливої чи небезпечної інформації.
Ми модеруватимемо бізнес-профілі на підставі скарг користувачів, щоб підтримувати безпечне середовище, – зазначає Бошняков.
За його словами, контент, що порушує правила, будуть видаляти, а бізнес-акаунт можуть заблокувати.
Інвестиції у запуск маркетплейсу Viber не коментують. За словами Бошнякова, це стратегічна інвестиція у розвиток Viber як у суперзастосунок одночасно у різних країнах.
Чи вдасться йому потіснити найбільші маркетплейси?
Виконавчий директор маркетингової агенції Promodo Антон Поліщук вважає, що Viber вже давно super app, у нього є універсальне охоплення аудиторії в Україні й інструменти дистрибуції. Проте нові функції Viber маркетплейсом він не називає.
На старті це радше discovery та лідогенерація (пошук і спілкування із бізнесом), а не повний транзакційний цикл, – говорить Поліщук.
За його словами, поки що Viber скоріше доповнюватиме, а не замінятиме класичні маркетплейси на кшталт OLX чи Prom, які мають розвинені каталоги та додаткові важливі елементи: оплату, доставку, консультації.
OLX та Prom входять у трійку лідерів серед маркетплейсів в Україні разом з Rozеtka за кількістю відвідувань. Трафік OLX за перші шість місяців 2025-го становив 463 млн відвідувань, виторг 1,7 млрд грн, у Prom – 172 млн та 1,2 млрд грн відповідно, за даними Elit-Web та YouControl.
У майбутньому, якщо у Viber продовжать розвиток інструментів купівлі напряму, ймовірно, зможуть забрати частину трафіку та замовлень, вважає Поліщук. За його оцінкою, найбільший потенціал на цьому майданчику – у локальних сервісів (краса, медицина, ремонт, їжа) і мікроритейлу з низькою часткою повернень (квіти, подарунки, косметика, зоотовари, кава).
Ключовим викликом для нового гравця стане здатність запропонувати щось справді унікальне для споживача, каже старша маркетинг-менеджерка "OLX Україна" Ольга Пеньковська.
Читайте також: Ольга Шевченко, EVA: про роботу під час війни, розвиток e-commerce, нові формати та інше
Для OLX ризиків вона не бачить. Сильною стороною Viber вважає сформовану аудиторію, водночас викликом – довіру користувачів і питання безпеки.
Найпопулярніші пости і сторінки
- Новини - Українська Рада Торгових Центрів
- У ТЦ Олді в Житомирі відкриється магазин Sinsay
- Zara повернулась. Як відновлення роботи Inditex сприйняли різні гравці українського ринку
- Українська Рада Торгових Центрів
- Українці все частіше обирають якісний текстиль місцевих виробників (дослідження)
- У ТРЦ City Center відкрилися нові магазини міжнародних мереж New Balance та Diverse
- Залучають студентів та жінок. Через війну будівельна галузь України потерпає від кадрового голоду
- Компанії Esprit подали заяви про банкрутство
- У Європі з'явиться перший магазин "міської мобільності" - що це
- В "АТБ" прокоментували бронювання працівників від мобілізації

