Новий ТРЦ біля метро “Академмістечко”: чому експерти проти реконструкції станції
У Києві планують реконструювати станцію метро "Академмістечко" та звести над нею ТРЦ. Водночас експерти вказують на те, що проєкт створить незручності для пасажирів, а кінцевий результат лише погіршить транспортну ситуацію та безпеку.
Про це повідомляє ТСН.
Станція, відкрита у 2003 році, і є однією з найбільш навантажених у підземці, оскільки слугує кінцевою на червоній лінії метро.
Відповідно до розпорядження КМДА, роботи мають тривати у 2025-2027 роках. У мерії обіцяють, що реконструкція відбудеться "без зміни функціонального призначення", проте експерти та активісти різко критикують таке рішення.
У чому проблема?
Екперти зазначають, що тисячі пасажирів будуть змушені два роки пересуватися посеред будівельного майданчика, а кінцевий результат лише погіршить транспортну ситуацію та безпеку.
Таке будівництво не враховує інтереси усіх громадян, особливо, якщо забудова стосується транспортних вузлів. Власники ТЦ зацікавлені в тому, щоб якомога більша кількість людей проходила через їх ТРЦ та залишала у магазинах якомога більше грошей. По великому рахунку нічого більше забудовників не цікавить, - говорить Олександр Гречко, експерт з транспорту та співзасновник ГО "Пасажири Києва".
Активісти наводять приклад станції "Героїв Дніпра", де пасажири змушені проходити через площі ТЦ. Олександр Гречко також пояснює, що тут не враховується безпековий фактор.
Як тільки з’являється сповіщення про "мінування" ТЦ або надходить повідомлення про пожежу, то одразу з ним зачиняється станція "Героїв Дніпра" через таке занадто тісне сусідство, - каже він.
На думку Олександра, щось схоже чекає і на станцію метро "Академмістечко", якщо забудовник збудує навколо неї велетенський ТРЦ.
"Академмістечко" є кінцевою станцією для тисяч пасажирів, які їдуть до Києва з Ірпеня, Бучі та інших міст столичного регіону. Експерт вважає, що безконтрольна забудова може призвести до аналогічної ситуації з парканом, безладом і транспортним колапсом, як біля інших станцій метро, де є недобудовані ТРЦ, зокрема, біля станції "Лісова".
Критичним моментом є повна відсутність додаткових заходів щодо безбар’єрності у проєкті реконструкції.
Було б добре, якби у рамках реконструкції станцію метро "Академмістечко" спочатку забезпечили безбар’єрним доступом — ліфти чи підйомники. Але, на жаль, зараз пропонується банальне будівництво ТЦ впритул до виходу зі сходів підземки, а це означає, що інклюзивною вона не стане, — наголошує Гречко.
Новий ТРЦ, судячи з зображень, матиме понад три поверхи і гігантські розміри, тож виникає питання, де буде паркуватися приватний транспорт та зупинятися міські й приміські автобуси.
Що потрібно змінити у проєкті?
Загалом для ідеального співіснування ТРЦ навколо станції метро "Академмістечко", експерт називає низку вимог, які, на його думку, було б доцільно запровадити та які має контролювати міська влада:
- Будівництво автобусної станції на першому поверсі ТРЦ.
Приміські автобуси будуть підвозити пасажирів на перший поверх ТРЦ. Люди зможуть найкоротшим шляхом дістатися до станції метро. Не будуть мокнути під дощем чи снігом, а просто пройдуться коротким шляхом до перону станції, а далі їхатимуть по справах у місто, — каже експерт.
- Облаштування доступного перехоплюючого підземного паркінгу під ТРЦ і з’єднаного з метро переходом.
Люди з Ірпеня чи Бучі приїжджають на паркінг, залишають там свій автомобіль та пересідають на метро і їдуть до центру міста. Це дозволить зменшити автомобільний трафік і розвантажити вулиці від постійних корок, — зауважує Гречко.
Позиція КМДА та "Київського метрополітену"
Офіційні структури наразі утримуються від конкретики.
У Департаменті містобудування повідомили, що замовнику — ТОВ "ГРОТТО" — ще у квітні 2011 року надано містобудівні умови та обмеження для будівництва багатофункціонального комплексу (житлово-адміністративно-торгового призначення). При цьому гранична висота будівлі не визначена, а вказано, що її має встановити містобудівний розрахунок. Також у Департаменті підкреслили, що містобудівні умови "не є дозволом або документом дозвільного характеру".
Планове положення виходу зі станції метрополітену "Академмістечко" відносно об’єкта будівництва буде визначено проєктною документацією, розробленою відповідно до вимог чинного законодавства, - зазначив заступник начальника метрополітену Дмитро Пінчук.
Читайте також: Пошкодження складу польської LPP у Львові суттєво не вплинуло на діяльність групи в Україні
Водночас Департамент економіки та інвестицій КМДА повідомив, що питання забудови торговельним центром станції метро "не відноситься до повноважень та компетенції департаменту".
Найпопулярніші пости і сторінки
- Новини - Українська Рада Торгових Центрів
- У ТЦ Олді в Житомирі відкриється магазин Sinsay
- Zara повернулась. Як відновлення роботи Inditex сприйняли різні гравці українського ринку
- Українська Рада Торгових Центрів
- Українці все частіше обирають якісний текстиль місцевих виробників (дослідження)
- У ТРЦ City Center відкрилися нові магазини міжнародних мереж New Balance та Diverse
- Залучають студентів та жінок. Через війну будівельна галузь України потерпає від кадрового голоду
- Компанії Esprit подали заяви про банкрутство
- У Європі з'явиться перший магазин "міської мобільності" - що це
- В "АТБ" прокоментували бронювання працівників від мобілізації

