Скільки український бізнес витрачає на PR – опитування

Майже кожна п’ята компанія витрачає на комунікації до 10 тис. грн на місяць, 47% – до 50 тис. грн, а 10% готові інвестувати понад 500 тис. грн.

Про це йдеться в дослідженні PR-агенції znamy та спільноти комунікаційників PIARITY, пише Forbes.

Основну частку ринку займають малий і середній бізнес (47%), що виділяє на PR менше 50 тис. грн на місяць, тоді як майже кожна п’ята компанія (18%) виділяє близько 10 тис. грн. Проте є сегмент високобюджетних компаній (10–20%), переважно ІТ/Tech, що інвестують сотні тисяч гривень.

pr 1 | 1

Головними труднощами для інвестицій у PR є внутрішні проблеми. Зокрема, 57,8% компаній назвали брак бюджету, 31,4% – нестачу фахівців, а 43,1% – складність вимірювання ефективності. Зовнішні фактори, такі як війна та невизначеність, впливають на 29,4% ринку.

Структура витрат на комунікації свідчить про тактичний підхід бізнесу. Основна частина бюджету йде не на стратегію чи виробництво, а на дистрибуцію та купівлю охоплень: реклама в ЗМІ та у блогерів – 40–50%; агентства та фрілансери – 20–25%; виробництво контенту – 15–20% (часто in-house); івенти – нішевий інструмент, 10-15%.

pr 2 | 2

У канальному розрізі переважає диджитал (PPC, SEO, SMM) через чіткі KPI (кліки, ліди, охоплення). "Класичний PR" (робота зі ЗМІ, ~15-20%) відстає через складність вимірювання ефективності.

Більшість (72%) сприймає комунікації як допоміжну функцію, 48% інтегрують його у маркетинг (типова модель для МСБ), тоді як 34% виділяють PR окремою функцією – здебільшого великі компанії та просунуті середні (переважно ІТ).

pr 3 | 3

Згідно з дослідженням, збільшити бюджет на комунікації планують 52% бізнесів. На тому ж рівні планує спрямовувати кошти 12%, а скоротити – 2%. Водночас 34% опитаних не визначилися, що корелює з браком фахівців (31%) та невизначеністю через війну (29%).

Читайте також: Рекламний ринок України зріс на 12% цьогоріч: які категорії стали лідерами

*Довідка. Дослідження охопило 102 компанії, що активно займаються PR. Найбільшу частку респондентів склали малий бізнес (33%) і середній (24%) – разом понад половину вибірки (57%). Хоча мікробізнес чисельно більший (28%), саме категорія "малий + середній" формує основний попит на послуги агентств і фахівців, пояснили дослідники. Великий бізнес становить близько 15% вибірки і концентрує найбільші бюджети.