Понад 40% українського бізнесу не відчули впливу від “Національного кешбеку” – опитування

Позитивний ефект від програми "Національний кешбек" відчув кожен п’ятий бізнес в Україні (21,8%). Водночас для 41,9% опитаних вона не мала жодного ефекту на діяльність.

Про це свідчать результати 43-го щомісячного опитування, яке ІЕД провів із 19 по 28 листопада серед 485 промислових підприємств.

Згідно з результатами, найбільший позитив від програми відчули в секторі харчової промисловості — 40,3%. Також більш позитивні оцінки дали підприємства поліграфічної промисловості (25%) та виробництва тканин, одягу чи взуття (23,2%). У хімічній промисловості цей показник склав 20%.

keshbek 3 | 1

Опитування показало, що розмір підприємства суттєво впливає на оцінку даної програми. Позитивний вплив відзначили:

  • 31,5% великого бізнесу;
  • 30,8% середнього бізнесу;
  • 11,8% малого бізнесу;
  • 6,5% мікробізнесу.

keshbek 2 | 2

Якщо програма й була спрямована на підтримку бізнесу, то точно не малого, — зазначила виконавча директорка ІЕД Оксана Кузяків.

Загалом, оцінюючи програму, 62,3% підприємств не очікують від неї жодного впливу, 11,9% прогнозують позитивний ефект.

Читайте також: Понад 11 тис. компаній закрилися від початку року: скільки в середньому живе бізнес

У галузевому розрізі найбільш нейтральні оцінки зафіксовані серед підприємств металургії (75,9%), хімічної промисловості (72,5%) та машинобудування (70,2%). Натомість позитивні очікування більш характерні для поліграфічної (25%) та харчової (20,8%) промисловості.