B2B-маркетинг у нових реаліях: як адаптуватися та масштабуватися під час війни

Український B2B-сектор за останні роки трансформувався. Довгі цикли прийняття рішень, високі середні чеки та складна структура угод стали більш вразливими до змін. 

Співзасновник і керуючий партнер агентства Netpeak Ukraine Андрій Чумаченко в колонці Delo.ua поділився досвідом BASE: які канали працюють сьогодні, як змінилася поведінка клієнтів і чому інвестиції в маркетинг варті ресурсів незалежно від економічної ситуації.

Новий запит бізнесу: виживання, стабільність, контроль

Потреби B2B-клієнтів зазнали суттєвих змін. У 2021 році їхнім ключовим запитом було зростання, а сьогодні — стабільність, контроль та гнучкість у всіх точках взаємодії.

Власники й керівники компаній очікують не просто результатів, а й прозорої звітності, зрозумілого ROI (повернення інвестицій), адаптивності команди й можливості швидко трансформувати модель співпраці відповідно до поточної ситуації, — зауважує Андрій Чумаченко.

Що працює у B2B-маркетингу сьогодні?

На маркетингову ефективність значно вплинула диджиталізація, каже Чумаченко. Прямий трафік із платних каналів усе рідше приносить очікуваний результат. На перший план виходять контент та експертиза: 

  • особисті комунікації фаундерів і топменеджменту (LinkedIn, Telegram, YouTube); 
  • контент-маркетинг: статті, колонки, кейси, експертні коментарі;
  • івенти та партнерські проєкти з релевантними медіа (подкасти, відеоінтерв’ю);
  • ремаркетинг та email-кампанії з релевантним сегментуванням аудиторії.

Архітектура антикрихкої B2B-стратегії

За словами Андрія Чумаченко, щоб адаптувати бізнес до невизначеності потрібно насамперед мінімізувати залежність від “гарячих” каналів.

Ставка виключно на тренди, івенти чи швидкі PR-активності — ризикована. В турбулентні періоди варто опиратися на контрольовані канали: SEO, email-маркетинг, контент, PPC, ремаркетинг. Вони забезпечують передбачувані результати та не залежать від онлайн-присутності команди, — каже експерт.

Також необхідно гнучко планувати та регулярно робити аудит стратегії, оскільки річне планування без коригувань більше не працює. Зовнішні чинники — обстріли, економічні зміни, кроки конкурентів — вимагають щомісячної або щоквартальної адаптації. Регулярний перегляд гіпотез, бюджетів і пріоритетів дозволяє зберігати ефективність і знижує ризик імпульсивних рішень.

Крім того, важливою є автономна маркетингова інфраструктура.

Базова інфраструктура має працювати незалежно від залучення людей: автоматизовані email-воронки, інтегрована CRM, ремаркетинг, контентні платформи. Саме такі рішення дозволили одному з наших SaaS-клієнтів отримувати ліди навіть у періоди повних блекаутів — без участі менеджерів, — зазначає Чумаченко.

Як утримати довіру B2B-клієнтів?

Експерт дає 4 практичні поради для того, щоб утримати довіру B2B-клієнтів:

  • Комунікуйте прозоро — від імені реальних людей. Клієнти хочуть знати, з ким мають справу. Важливо говорити не лише від імені бренду, а й фаундерів, топменеджменту, експертів. Така присутність підвищує довіру.
  • Діліться власною експертизою. Регулярні кейси, огляди рішень, результати — найкращий доказ того, що компанія працює й приносить цінність. Це створює відчуття надійності.
  • Говоріть чесно про ризики. Не варто ідеалізувати ситуацію: відкритий діалог про виклики, обмеження чи можливі сценарії розвитку посилюють авторитет і формують реалістичні очікування.
  • Реагуйте швидко, навіть якщо рішення потребує часу. Оперативність — важлива. Навіть якщо відповідь потребує часу, клієнт має знати, що його запит у роботі. Проста фраза “отримали, працюємо” часто ефективніша за тишу.

Читайте також: Нові пріоритети у ритейлі: як змінюються цінності та запити споживачів

Коли ринок нестабільний, саме системність у комунікаціях дозволяє бізнесу залишатись надійною опорою для клієнта, каже Чумасенко. Це період, коли маркетинг працює не на миттєвий результат, а на стратегічний запас довіри. І той, хто інвестує в нього зараз, першим отримує конкурентну перевагу, додає він.