Барометр якості життя 2025: як український бізнес оцінює свою роботу, дохід та безпеку
Український бізнес, незважаючи на війну, економічну невизначеність і високий рівень тривоги, демонструють помірну стійкість у сприйнятті життя в країні. Третій рік поспіль найвищу оцінку серед усіх сфер отримує задоволеність роботою.
Про це свідчать результати щорічного дослідження “Барометр якості життя – 2025”, яке провела Європейська Бізнес Асоціація спільно з Gradus Research. Дослідження охоплює дві аудиторії – загальну по країні та бізнес-аудиторію, представлену співробітниками членських компаній Асоціації.
У 2025 році 65% бізнес-аудиторії задоволені своїм місцем роботи, рівнем самореалізації та дотриманням прав працівників. Цей показник залишається на рівні з 2024 роком. Частка незадоволених є сталою – 10%.
Серед широкої аудиторії рівень задоволеності значно нижчий: лише 31% респондентів позитивно оцінюють свою роботу, тоді як третина висловлює невдоволення.

У бізнес-аудиторії 42% вважають свій дохід достатнім для якісного життя, ще 9% – більш ніж достатнім. Ці показники знаходяться на рівні з минулим роком.
Ключовими факторами, що утримують на поточному місці роботи, залишаються можливість працювати віддалено (59%), дружня атмосфера в колективі (40%), комфортні і безпечні умови праці (36%) та налагоджені відносини з керівником (34%).
Натомість серед широкої аудиторії лише 15% вважають свій дохід прийнятним для гідного життя, а 85% зазначають, що рівень доходу є недостатнім. Варто також зазначити, що 68% респондентів заробляють менше 20 тис. грн на місяць.

Зростання задоволеності у сфері соціального життя фіксується у двох групах. Бізнес-аудиторія: 54% задоволених (проти 48% у 2024), 24% незадоволених. Широка аудиторія: 33% задоволених, 42% незадоволених.

Найбільш критичною сферою залишається відчуття безпеки: серед представників бізнес-аудиторії лише 5% задоволені, 82% – незадоволені. Серед широкої аудиторії: 10% респондентів задоволені, 68% – незадоволені.
Найгірші оцінки – у південних та східних регіонах. Найвищі – в Києві, на заході України та серед молоді.

Читайте також: Торгівля найоптимістичніше: бізнес зберіг позитивні оцінки у червні (індекс НБУ)
Чверть бізнес-аудиторії (25%) здебільшого або повністю задоволені загальним досвідом життя в Україні. Ще 38% оцінюють його нейтрально, і 37% – здебільшого або повністю не задоволені. У 2024 році було 27% задоволених та 37% незадоволених респондентів. Водночас у 2023 році ситуація дещо відрізнялась: задоволеними були 44%, незадоволеними — 21%.
Оцінки загальної аудиторії традиційно є нижчими за оцінки бізнес-аудиторії. Так, 17% опитаних українців задоволені загальним досвідом життя в Україні, 35% надають нейтральну оцінку, а 48% – незадовільну.
Найпопулярніші пости і сторінки
- Новини - Українська Рада Торгових Центрів
- У ТЦ Олді в Житомирі відкриється магазин Sinsay
- Zara повернулась. Як відновлення роботи Inditex сприйняли різні гравці українського ринку
- Українська Рада Торгових Центрів
- Українці все частіше обирають якісний текстиль місцевих виробників (дослідження)
- У ТРЦ City Center відкрилися нові магазини міжнародних мереж New Balance та Diverse
- Залучають студентів та жінок. Через війну будівельна галузь України потерпає від кадрового голоду
- Компанії Esprit подали заяви про банкрутство
- У Європі з'явиться перший магазин "міської мобільності" - що це
- В "АТБ" прокоментували бронювання працівників від мобілізації

