Biedronka та Lidl активно вивчають український ринок – Андрій Жук

Відомі міжнародні мережі супермаркетів, зокрема Biedronka та Lidl, активно досліджують український ринок. 

Про це розповів голова Асоціації ритейлерів України (RAU) Андрій Жук в інтерв'ю The page.

На наш ринок не просто дивляться, а вже вивчають його та купують дослідження такі відомі компанії, як Biedronka та Lidl, — розповів  Андрій Жук.

Biedronka є найбільшою мережею магазинів низьких цін у Польщі, що має понад 3,5 тис. точок. Компанія належить португальській групі Jerónimo Martins, яка вже виявляла інтерес до українського ринку.

Як зазначає Жук, компанія розглядала можливість купівлі найбільшої мережі українських супермаркетів АТБ, а один із її співвласників Віктор Карачун розповідав в інтерв’ю українському Forbes, що неназвані польські інвестори пропонували за мережу 4,5 млрд доларів.

Lidl — мережа супермаркетів-дискаунтерів, що входить у німецьку групу Schwarz. Мережа добре розгалужена у країнах Європи і навіть у США та Австралії. 

Концепція Lidl також базується на пропозиції якісних товарів за доступними цінами, а в асортименті питому вагу складають власні торгові марки (ВТМ). Про інтерес Lidl до українського ринку ЗМІ згадували ще у 2021 році.

Які іноземні ритейлери вже працюють в Україні

Згідно з даними Асоціації ритейлерів України (RAU), частка компаній з іноземним капіталом зросла з 7,8% у 2021 році до 10,5% сьогодні. Тобто, зі 114 компаній-членів RAU з міжнародним капіталом наразі 12:

  • LPP (Польща, бренд одягу і товарів для дому Sinsay);
  • LC Waikiki (одяг, Туреччина);
  • Metro (гіпермаркети, Німеччина);
  • Auchan (гіпермаркети, Франція);
  • Watsons (товари для краси, Гонконг);
  • Leroy Merlin (DIY, Франція);
  • Puma (товари для спорту, Німеччина);
  • Adidas (товари для спорту, Німеччина).

Sinsay — приклад успішного розвитку в Україні

За словами Андрія Жука, деякі іноземні компанії, як польська група LPP з брендом Sinsay, активно інвестує у розвиток в Україні попри повномасштабну війну. За останні три роки кількість магазинів в Україні зросла з менш ніж 100 до 329.

Останнім часом Sinsay заходить у невеличкі населені пункти, де сучасний ритейл тільки починає розвиватися. Так, у вересні 2025 року один з нових магазинів бренду відкривається у Малехові на Львівщині, а інший — у Калинівці на Київщині.

Андрій Жук пояснює, що зайти на український ринок зараз дещо простіше, адже конкуренція поки що нижча, ніж буде після війни. Він впевнений, що згодом ми побачимо значне зростання частки міжнародних компаній в Україні.

Читання новини про Україну на шпальтах газет за кордоном — це зовсім не те, що можна побачити тут на власні очі. Тому ми спостерігаємо візити власників компаній в Україну, — зазначив Андрій Жук.

Читайте також: Sinsay відкриє два магазини у ТРЦ “Амстор” в Запоріжжі

Експерт вважає, що дуже важливо, аби власники компаній особисто приїжджали та дивилися на наші магазини, оскільки це збільшує шанси на відкриття їхніх бізнесів в Україні.