Більше економії, менше покупок: тенденції європейського ритейлу у 2024-2025 роках
Частка споживчих витрат, спрямованих на ритейл, знижується протягом останніх трьох років. У 2024 році роздрібна торгівля становила лише 32,6% від загального приватного споживання. Однак регіональні відмінності залишаються значними. Споживачі у країнах Східної Європи, зокрема, виділяють значно більшу частку своєї купівельної спроможності на роздрібну торгівлю.
Про це свідчать дані дослідження, опублікованого NIQ Geomarketing, яке пропонує комплексний огляд тенденцій роздрібної торгівлі по всій Європі, пише Across.
Серед 27 країн-членів ЄС Хорватія лідирує з часткою роздрібної торгівлі в 48,0%, що на 0,5 процентного пункту більше, ніж у попередньому році. Далі йдуть Болгарія (46,3%) та Угорщина (45,3%), хоча обидві країни зафіксували незначне зниження у річному обчисленні. Це пояснюється зростанням купівельної спроможності, яке дозволило споживачам виділяти більше коштів на заощадження або витрати, не пов'язані з роздрібною торгівлею.
Водночас Німеччина повідомила про найнижчу частку роздрібної торгівлі в ЄС. Лише кожне четверте євро було використано на роздрібні покупки, при цьому лише 25,1% приватного споживання було витрачено в роздрібній торгівлі.

Купівельна спроможність
У 2024 році купівельна спроможність по всій Європі продовжувала зростати, хоча й помітно повільнішими темпами, ніж у два попередні роки.
Середня купівельна спроможність на душу населення в ЄС досягла 21 008 євро, що становить номінальне збільшення на 3,0% порівняно з переглянутими показниками 2023 року.
Загалом мешканці 27 держав-членів мали у своєму розпорядженні приблизно 9,5 трлн євро на такі витрати, як харчування, роздрібні покупки, житло, послуги, витрати на енергоносії, приватні пенсії, страхування, відпустки та мобільність.
Роздрібний товарообіг
Після значного зростання на 5,5% у 2023 році темпи зростання роздрібного товарообігу в ЄС знизилися до лише 3,0% у 2024 році, що відображає ширшу нормалізацію поведінки споживачів та динаміки ринку після відновлення після пандемії.
Найбільші прибутки були зафіксовані у Східній Європі, на чолі з Румунією (+14,9%), далі йдуть Болгарія (+9,9%), Хорватія (+9,3%) та Словаччина (+9,2%). Натомість в Естонії спостерігалося зниження на 1,3%, значною мірою через політичну невизначеність та зростання скептицизму споживачів.

Інфляція
Після різкого зростання цін в останні роки інфляція в ЄС продемонструвала подальші ознаки стабілізації у 2024 році, склавши в середньому 2,6%.
Найвищий рівень був зафіксований у Румунії (5,8%), далі йдуть Бельгія (4,3%) та Угорщина (4,0%). Натомість Литва повідомила про найнижчу інфляцію – лише 0,9%.
Прогноз для ЄС на 2025 рік становить 2,3%.
Як покоління роблять покупки
По всій Європі можна спостерігати відмінності в поведінці споживачів між поколіннями. Зокрема, покоління X (віком 44-59 років) має найвищу купівельну спроможність і відносно відкрите до спроб нових продуктів – більше, ніж бебі-бумери (60+), але менше, ніж мілленіали (28-43).
Мілленіали віддають перевагу домашньому досвіду, такому як приготування їжі та розваги, що підсилюється пандемією.
Читайте також: Майбутнє шопінгу: як світові ТРЦ перетворюють покупки на враження
Покоління Z (до 28 років) орієнтоване на зручність і часто купує їжу на винос. Бумери залишаються найобережнішими, обираючи приватні торгові марки, зосереджуючись на товарах першої необхідності та приймаючи рішення про покупку на основі акцій, щоб заощадити гроші.
Найпопулярніші пости і сторінки
- Новини - Українська Рада Торгових Центрів
- У ТЦ Олді в Житомирі відкриється магазин Sinsay
- Zara повернулась. Як відновлення роботи Inditex сприйняли різні гравці українського ринку
- Українська Рада Торгових Центрів
- Українці все частіше обирають якісний текстиль місцевих виробників (дослідження)
- У ТРЦ City Center відкрилися нові магазини міжнародних мереж New Balance та Diverse
- Залучають студентів та жінок. Через війну будівельна галузь України потерпає від кадрового голоду
- Компанії Esprit подали заяви про банкрутство
- У Європі з'явиться перший магазин "міської мобільності" - що це
- В "АТБ" прокоментували бронювання працівників від мобілізації

