Цікаве за тиждень (14 грудня). Новий ритейл-парк в Ужгороді, ТЦ у Хмельницькому та інше

Українська Рада Торгових Центрів зібрала найцікавіші новини ТРЦ, комерційної нерухомості, девелопменту та ритейлу за тиждень, з 8 по 14 грудня.

В Ужгороді розпочалося будівництво нового ритейл-парку

Відкриття сучасного ритейл-парку в Ужгороді, на трасі Київ - Чоп, заплановано вже на літо 2026 року.

Про це повідомила консалтингова компанія Retail & Development Advisor (RDA), що виступає ексклюзивним брокером торгового об’єкту.

Будівельні роботи на об’єкті вже розпочалися. В межах реалізації першої черги проєкту буде зведена сама будівля ритейл-парку площею 3 500 кв. м та спортивна зона з футбольними і падл-майданчиками, а друга черга передбачає побудову допоміжних приміщень. Вже в травні наступного року орендні площі планується передати під адаптацію торгових операторів. Офіційне відкриття парку заплановано на серпень 2026-го, - розповів генеральний директор RDA Андрій Лотоцький.

За його словами, ритейл-парк буде побудовано на об’їзній дорозі міста - на трасі міжнародного значення Київ - Чоп. Ця локація відзначається зручною транспортною розв’язкою та високим трафіком автомобілів (близько 45 000 авто на добу). При цьому наявність великої парковки на 120 машиномісць забезпечить комфорт для всіх відвідувачів ритейл-парку.

У Хмельницькому найбільший корпус заводу “Темп” реконструюють під ТЦ

У Хмельницькому завод "Темп" отримав дозвіл на реконструкцію свого найбільшого корпусу під ТЦ.

Основою для майбутнього ТЦ стануть механічний та адміністративно-побутовий корпуси, склад сховища цеху №5 та будівля енергоблока (розподільчого пристрою). У процесі реконструкції це все мають добудувати та розширити. Як зазначили в коментарі УРТЦ представники компанії UTG, ця частина стане єдиним цілим з торговим центром "Темп", який відкриється в 2027 році.

Площа земельної ділянки становить 44 013 кв. м, загальна площа будівлі — становитиме близько 50 тис.

Будівля передбачає 3 поверхи, з яких один підземний. Укриття матиме площу 2139 кв. м. Тривалість будівництва — 18 місяців.

Модератор Facebook-спільноти "Хмельницький Development" Артем Мороз повідомляв, що об'єкт належатиме мережі Fozzy, що входить до Fozzy Group. Втім, у компанії UTG, яка є розробником концепції та брокером, спростували інформацію. І додали, що Fozzy буде одним з орендарів майбутнього об'єкту із орендною площею близько 6 тис. метрів квадратних.

ТОП публікацій українських ТРЦ в соцмережах у листопаді 2025 року

Українська Рада Торгових Центрів представила щомісячний рейтинг “ТОП публікацій ТРЦ у соцмережах” за листопад 2025 року.

У нього потрапляють три найкращі публікації місяця, що українські торговельні центри зробили у мережах INSTAGRAM та FACEBOOK. Рейтинг виходить на постійній основі, починаючи з жовтня 2024 року.

У розрахунок беруться публікації, що були зроблені в період з 27 числа попереднього місяця по кінець звітного місяця. Рейтинг публікацій в INSTAGRAM сформований за кількістю вподобайок, що отримала публікація. Рейтинг публікації у FACEBOOK сформований за кількістю реакцій, що отримала публікація.

Які публікації вразили аудиторію найбільше минулого місяця - читайте в матеріалі.

Українці готові витратити чверть свого доходу на святкові покупки

Українці витрачають 77% свого місячного бюджету на базові потреби, але при цьому 44% громадян готові витратити до 25% доходу на святкові покупки.

За даними Google Trends, сезон стартує ще в жовтні: спершу ростуть запити на адвент-календарі, далі — подарунки на Миколая (пік 2-4 грудня), потім Різдво (24-25 грудня) і Новий рік (20-31 грудня).

Лише за 10 днів до Нового року українці витрачають майже 5% річного обсягу у категорії "Продукти", свідчать дані monobank. Отже, кінець грудня концентрує стільки ж транзакцій, як середній місяць року.

Зумери витрачають менше, але роблять вибір інакше: 95% шукають знижки, 74% надихаються інфлюенсерами, а 43% використовують ШІ для пошуку подарунків.

Попит на техніку залишається стабільним, але покупці шукають вигідніші пропозиції: частіше користуються кешбеком (40%), купонами (15%) і оплатою частинами (56%). При цьому середній чек знижується, а кількість покупок — зростає. Більше про результати дослідження - за посиланням.

Як і чому українські онлайн-бренди виходять в офлайн

У так звані доковідні часи (2017-2019 роки) було дуже багато дискусії про те, чи не поглине онлайн-торгівля класичні торгові центри, і що станеться з фізичною торгівлею загалом. Це обговорювалося на всіх поважних професійних європейських заходах і в Україні зокрема. Багато хто стверджував, що приходить кінець ери ТЦ, що в Америці купа “дед молів”, великі мережі банкрутують і таке інше.

Covid-19 тільки поширив ці настрої, оскільки під час пандемії онлайн-торгівля активно зростала. Але карантин також показав, наскільки люди соціальні створіння, наскільки вони сумують за спілкуванням та фізичним досвідом. Після завершення пандемії та зняття обмежень, у Європі стрімко почала відновлюватися офлайн-торгівля, зокрема у торговельних центрах. Збанкрутілі магазини швидко були заміщені новими форматами, новими мережами (зокрема з онлайну), сompetitive socializing просторами.

Читайте також: У Мукачеві відкриється другий магазин Worldbox в Україні: плани CCC Group

Про це, а також про кількість українських брендів, що вже почали підкорювати офлайн, читайте в ексклюзивній аналітичній статті УРТЦ.