Дорога оренда та зависокі ціни: чому English Home залишає український ринок через роки робити

Турецький ритейлер товарів для дому та текстилю English Home закриває свої магазини в Україні. Мережа пропрацювала на нашому ринку понад 10 років і на піку розвитку мала 33 магазини.

Що змусило компанію піти, розбирався NV Бізнес. Українська Рада Торгових Центрів пропонує найцікавіше з матеріалу.

Рада директорів компанії прийняла стратегічне рішення про припинення роботи власних магазинів мережі в Україні, — каже директор з міжнародних продажів English Home Явуз Бекар.

За його словами, наразі компанія перебуває у процесі закриття і передачі своїх магазинів в Україні франчайзинговому партнеру. Топ-менеджер не уточнив, скільки магазинів бренду працювали за франшизою в Україні та хто був їхнім франчайзі. Раніше свою роботу припинив інтернет-магазин English Home.

Піку розвитку в Україні English Home досягла під час пандемії коронавірусу: відкрила 33 магазини у щонайменше 11 містах країни. Більшість торгових точок ритейлера працювали у кращих ТРЦ, зазначив керуючий партнер "ТК-Домашній Текстиль" Володимир Марценюк.

В чому проблема?

Явуз Бекар зазначає, що бізнес-операції в Україні не були прибутковими, але не уточнив причини такої ситуації.

Директорка з комунікацій JYSK в Україні Катерина Єремеєва вважає, що мережа була нерентабельною через дорогу оренду в преміальних ТЦ з високими орендними ставками, що знижує маржинальність.

Топ-менеджер однієї з національних ритейл-мереж, який спілкувався з журналістами на умовах анонімності, вважає, що локація у ТРЦ — це майже завжди "магазин вихідного дня", куди люди приходять купувати товари спонтанно, а не цілеспрямовано.

За його даними, середня площа магазинів English Home сягала 150−250 кв.м. Ще одна причина закриття English Home — відтік покупців.

Володимир Марценюк додає, що з початку 2022 року за кордон частково виїхала основна категорія покупців текстилю та товарів для дому, а саме жінки - у віці від 20 до 40 років з дітьми

У той же час у тих, хто залишився в Україні, паралельно зросли і доходи і витрати, тож покупці не стали багатшими. 

При цьому English Home не знижувала ціни, а тільки підвищувала їх відповідно до інфляції, перейшовши врешті у преміальну категорію, каже топменеджер мережі, який попросив не називати його.

За словами співрозмовника видання, середній чек English Home оцінюється у 1500−5000 грн.

Виторг ТОВ "ЕХМ Україна", яка розвиває English Home в Україні, у 2024 році знизився на 4,1% до 281,6 млн грн у порівнянні з 2023 роком, йдеться в аналітиці Youcontrol. Тоді ж компанія вийшла у збиток у майже 30 млн грн у порівнянні з прибутком 2,4 млн роком раніше.

За першу половину 2025 року ТОВ "ЕХМ Україна" збільшила свій збиток на 47,5% до 43,1 млн грн. Основними конкурентами English Home стали мережі товарів для дому Moro, MBM Home, а також Sinsay, який почав розвивати цю категорію.

Читайте також: Житомирський виробник прасувальних дощок Eurogold запускає власну мережу магазинів

Локальні та міжнародні мережі, які працюють в одному сегменті з English Home, адаптували свої моделі, швидше реагували на локальні потреби та адаптували маркетингові акції, каже Катерина Єремеєва.

На даному етапі 12 магазинів все ще відкриті та працюють у звичайному режимі, каже Явуз Бекар. Коли відбудеться їхнє остаточне закриття - він не уточнив.