Глобальний індекс привабливості європейського ритейлу зріс з початку 2025-го

Індекс привабливості європейського ритейлу (ЄС-15) у першому кварталі 2025 року досяг нового максимуму в 115 пунктів, зафіксувавши подальше зростання у семи європейських країнах.

Це свідчить про покращення настроїв серед ритейлерів і споживачів, повідомляє видання ACROSS.

Глобальний індекс привабливості роздрібної торгівлі (GRAI) збільшився на 1 пункт порівняно з попереднім першим кварталом 2024 року, та досяг нового максимуму з моменту першого опитування сім років тому.

Зростання було стабільним зі збільшенням у Чеській Республіці на 12 пунктів та у Швеції - на 7 пунктів. 

У трійку лідерів увійшли Польща зі 136 пунктами, Чеська Республіка - зі 129 пунктами та Португалія - 121 пунктами.

Німецький ринок роздрібної торгівлі зберіг хороший рівень у першому кварталі зі стабільними 112 пунктами, тоді як Австрія продемонструвала зміну тренду зі суттєвим зростанням на 5 пунктів, досягнувши 97 пунктів. 

indeks | 1

Окрім Польщі та Франції (обидві зі 110 пунктами), лише Данія (92 пункти) та Фінляндія (93 пункти) зазнали зниження, переважно в діапазоні низьких однозначних чисел. Таким чином, дві скандинавські країни посідають останні місця в поточному європейському рейтингу. 

Більшість європейських роздрібних ринків стали сильнішими з фундаментальними показниками зростання роздрібних продажів і неторканими показниками ринку праці. Відповідно, ми також спостерігаємо покращення настрою серед інституційних інвесторів, які все частіше виявляють можливості знову ввійти в роздрібний сектор, – зазначає Анрі Айсенкопф, директор з торгових точок Union Investment. 

За його словами, після початкового зосередження на нерухомості з потенціалом підвищення вартості, інвестори в Європі тепер все частіше шукають основні об’єкти нерухомості по всьому роздрібному спектру, включаючи торгові центри. Для інвестиційних та керуючих активів, поточна ринкова фаза з позитивною тенденцією в операційних показниках роздрібної нерухомості обіцяє привабливий вклад у дохідність в портфелі, а також хороші можливості для прибуткових продажів.

Хоча європейські ринки вийшли з кризи, розвиток на ринках Північної Америки все ще відстає. Перш за все, Азіатсько-Тихоокеанський регіон значно відстає від Європи. Індекс Північної Америки в GRAI дещо погіршився на 2 пункти за рік, досягнувши середнього значення 97 пунктів на кінець першого кварталу 2025 року. Індекс роздрібної торгівлі в Азіатсько-Тихоокеанському регіоні зріс на 1 пункт, але досяг середнього рівня лише в 93 пункти.

indeks 2 | 2

Загалом, слід зазначити, що протягом наступних місяців торговельні тарифи та тенденція до послаблення ВВП можуть зашкодити торгівлі, принаймні тимчасово, – каже Анрі Айзенкопф.

*Довідка

Глобальний індекс привабливості роздрібної торгівлі (GRAI) компанії Union Investment вимірює привабливість ринків роздрібної торгівлі у 20 країнах Європи, Північної Америки та Азіатсько-Тихоокеанського регіону. Значення індексу 100 пунктів відображає середній показник. 

Індекс ЄС-15 поєднує індекси для таких країн ЄС: Швеція, Фінляндія, Данія, Німеччина, Франція, Італія, Іспанія, Австрія, Нідерланди, Бельгія, Ірландія, Португалія, Польща та Чеська Республіка, а також Велика Британія. Індекс Північної Америки включає США та Канаду, тоді як індекс Азіатсько-Тихоокеанського регіону охоплює Японію, Південну Корею та Австралію.

Глобальний індекс привабливості роздрібної торгівлі, який розробляється кожні шість місяців дослідницькою компанією GfK, складається з двох показників настроїв та двох показників на основі даних. Усі чотири фактори мають однакову вагу в індексі, по 25% кожен.

Читайте також: Індекс самопочуття ритейлу (RWBI) стабілізувався після стрибка у березні

Як кількісні вхідні фактори, GRAI враховує зміни в рівні безробіття та показниках роздрібних продажів (за 12 місяців). Індекс базується на останніх даних GfK, Європейської Комісії, ОЕСР, Trading Economics, Євростату та відповідних національних статистичних управлінь. Зазначені зміни стосуються відповідного періоду попереднього року (1 квартал 2024 року).