Кожен четвертий українець користується ШІ під час шопінгу (дослідження Kantar)
Шість з десяти українців (64%) активно користуються штучним інтелектом, а для кожного п’ятого (20%) - це щоденна практика.
Як йдеться у дослідженні Kantar Ukraine, кожен четвертий респондент вже використовував його для шопінгу, а 36% планують спробувати.
При цьому 25% респондентів уже сприймають ШІ як технологію, схожу за зручністю зі смартфонами чи пошуковими системами. На думку 15% - нейромережі скоро досягнуть цього рівня.
Люди цінують у штучному інтелекті швидкість, точність і практичну допомогу в щоденних завданнях, тож для 40% українців ШІ – це не майбутнє, а сьогодення, говорять аналітики Kantar Ukraine.
ШІ більше не асоціюється з фантастикою. Українці бачать у ньому інструмент, який спрощує життя, і приймають його як частину повсякденності, – зазначає Анастасія Ямелинець, клієнт-партнерка Kantar Ukraine.
Кожен четвертий українець (23%) уже користувався штучним інтелектом під час покупок, а ще 36% планують спробувати. Найчастіше технологію застосовують для пошуку товарів, орієнтування в акціях або отримання персональних рекомендацій.

За даними опитування, 13% українців прислухаються до порад ШІ, 12% користуються індивідуальними підбірками, а 10% – спілкуються з чат-ботами магазинів. Водночас 57% ще не мали такого досвіду, здебільшого через відсутність звички або недостатню поінформованість про можливості ШІ.
Серед українців віком 41–55 років 42% поки не користувалися технологією, але хотіли б спробувати.
Це нагадує, як колись люди звикали до онлайн-банкінгу чи безконтактних платежів. Щойно технологія стає простою й зрозумілою, бар’єри зникають, – додає Ямелинець.
Опитані зазначили, що найбільше очікують від ШІ допомоги у пошуку найвигідніших пропозицій і знижок (44%), пояснення різниці між схожими товарами (35%), фільтрації зайвої інформації (34%) та персоналізованих порад (33%), повідомили у Kantar Ukraine.

Споживачі прагнуть не контролю, а розумної допомоги, яка враховує їхні потреби та стиль життя, – резюмують аналітики.
Читайте також: Щоденний виторг українського бізнесу за рік зріс на чверть
*Довідка. Дослідження проводилося методом онлайн-опитування за допомогою Kantar Online Track у вересні 2025 року. У ньому взяли участь 1000 респондентів, квотна вибірка за статтю, віком, типом населеного пункту та регіоном.
Найпопулярніші пости і сторінки
- Новини - Українська Рада Торгових Центрів
- У ТЦ Олді в Житомирі відкриється магазин Sinsay
- Zara повернулась. Як відновлення роботи Inditex сприйняли різні гравці українського ринку
- Українська Рада Торгових Центрів
- Українці все частіше обирають якісний текстиль місцевих виробників (дослідження)
- У ТРЦ City Center відкрилися нові магазини міжнародних мереж New Balance та Diverse
- Залучають студентів та жінок. Через війну будівельна галузь України потерпає від кадрового голоду
- Компанії Esprit подали заяви про банкрутство
- У Європі з'явиться перший магазин "міської мобільності" - що це
- В "АТБ" прокоментували бронювання працівників від мобілізації

