Латвійська мережа Maxima звинуватила Lidl в “оманливому” порівнянні цін – деталі

Латвійська мережа супермаркетів Maxima та німецька Lidl сперечаються щодо нібито “оманливої” цінової інформації в рекламній кампанії гречки під власною торговою маркою.

У заяві Maxima йдеться, що рекламна кампанія Lidl, яка проходила у червні та липні 2025 року, створила оманливе враження, що товари власної марки Maxima дорожчі за аналогічні товари в асортименті Lidl.

Як зазначає ритейлер, Lidl у рекламі порівнював гречку своєї приватної марки за ціною 1,75 євро з гречкою приватної марки Well Done від Maxima, хоча в магазинах Maxima також була доступна дешевша альтернатива — гречка Extra Line (800 г) за 1,38 євро.

Maxima також звинуватила дискаунтера у застосуванні аналогічного підходу для низки інших порівнянь товарів, коли дешевші товари Lidl були неправильно порівняні з пропозиціями Maxima, незважаючи на наявність дешевших альтернатив.

В результаті покупців ввели в оману, що могло призвести до неправильного вибору, а отже, до придбання дорожчої альтернативи, - додав латвійський ритейлер.

В компанії також сказали, що у цьому випадку йдеться не лише про конкуренцію між двома компаніями, а порушуються фундаментальні принципи чесного ведення бізнесу та права споживачів.

Водночас керівник відділу комунікацій Lidl Latvija розповіла, що кампанії порівняння цін є звичайними маркетинговими інструментами, і дискаунтер спирається на порівняння контрольних покупок або загальнодоступні дані.

Мета дискаунтера полягає в тому, щоб надати споживачам прозору інформацію про рівні цін на певний момент часу.

В Lidl додали, що ні регуляторні акти, ні Суд Європейського Союзу не вимагають, щоб порівняння обмежувалися лише найдешевшими товарами, і тому Lidl відкидає твердження про те, що споживачів було обмануто.

Читайте також: Nestlé вкотре став найдорожчим харчовим брендом світу – рейтинг

У 2023 році Державна служба захисту прав споживачів Латвії (SCPS) вже накладала штраф у розмірі 100 тис. євро на UAB Lidl Lietuva за оманливу комерційну практику, пов'язану з порівняльною рекламою.

ESM