MAPIC Awards 2025: найкращі кейси торговельної нерухомості та ритейлу (фото)
Міжнародна виставка торговельної нерухомості MAPIC є головною платформою для представлення інноваційних та креативних рішень у галузі. Цього року на премії нагородили не лише бренди та проєкти року, а й останніх трьох десятиліть
У своєму матеріалі ми зібрали переможців головних номінацій виставки за підсумками 2025 року.
BEST NEW STORE CONCEPT (Найкраща нова концепція магазину)
*Ця категорія була відкрита для роздрібних торговців з усіх секторів, архітекторів та дизайнерів для ініціатив, запущених у період з січня 2023 року по травень 2025 року.
MINISO LAND, Шанхай, Китай
Шанхайський MINISO LAND площею 1637 кв. м переосмислює роздрібну торгівлю завдяки своїй моделі "супер інтелектуальна власність + супермагазин". Він пропонує понад 70 знакових зон інтелектуальної власності (Гаррі Поттер, Дісней), де 70-80% продукції є результатом співпраці в галузі інтелектуальної власності. Триповерховий простір поєднує роздрібну торгівлю з розвагами — від футуристичних вітрин на сліпих до інтерактивних зон для домашніх тварин та ароматів — досягаючи рекордних продажів у 12 млн юанів на місяць та понад 10 000 відвідувачів щодня. Стратегічні активації, такі як трамвай Loopy та полювання за колекціонуванням марок, підвищують залученість. Ця інноваційна концепція є піонером споживання на основі інтересів, що поєднує покупки з грою, створюючи динамічне, зручне для соціальних мереж місце.

BEST REFURBISHMENT PROJECT (Найкращий проєкт реконструкції)
*Ця категорія була відкрита для забудовників, місцевих органів влади та архітекторів, проєкти яких розпочато в період з січня 2023 року по травень 2025 року.
ТРЦ EL BOULEVARD DE VITORIA-GASTEIZ, CBRE, Іспанія
EL BOULEVARD DE VITORIA-GASTEIZ завершив архітектурну трансформацію вартістю 21,6 млн євро, зміцнивши свої лідерські позиції. Повністю перероблені простори з акцентом на людину, сталий розвиток та інновації: гігантський 3D-екран, що отримав міжнародні нагороди, 300 кв. м дитячих майданчиків, нова зона реставрації, технологічні зони відпочинку та робочий центр. Це призвело до збільшення кількості відвідувачів (+6%) та продажів (+4%). Як частина Європейської зеленої столиці, він надає пріоритет ефективності (екологічні матеріали, розумне світлодіодне освітлення, збір дощової води, електричні ліфти та фотоелектрична електростанція) та різноманітності (доступні туалети для людей зі стомою або інклюзивні вивіски).

BEST NEW DEVELOPMENT PROJECT (Найкращий новий проєкт розвитку)
*Ця категорія була відкрита для забудовників, місцевих органів влади та архітекторів, проєкти яких розпочато в період з січня 2023 року по травень 2025 року.
LIVAT SHANGHAI, Ingka Centres, Китай
Із загальним обсягом інвестицій у розмірі 957 млн євро та площею забудови 430 000 кв. м GBA, проєкт Livat Shanghai Mixed-Fuse є найбільшим інвестиційним проєктом у групі Ingka. Проєкт охоплює понад 300 міжнародних та вітчизняних брендів з орендованою площею 210 000 кв. м. Майже 100 брендів представляють флагманські або концептуальні магазини. Понад 2960 паркувальних місць та понад 360 місць для зарядки автомобілів на нових джерелах енергії. Пропонує цифрові точки контакту та додатки: програма для учасників, розумне паркування, цифрову навігацію та послуги. За перший рік було досягнуто: 18,6 млн відвідувань, 403 млн євро обороту, 353 млн охоплення ЗМІ, 770 тис. учасників програми лояльності.

BEST URBAN REGENERATION PROJECT (Найкращий проєкт міської регенерації)
*Ця категорія відкрита для забудовників, місцевих органів влади та архітекторів, проєкти яких розпочато в період з січня 2023 року по травень 2025 року.
WESTFIELD Hamburg-Überseequartier, URW, Німеччина
Westfield Hamburg-Überseequartier було спроєктовано як інтегрований район та центральну частину HafenCity у Гамбурзі, одного з найамбітніших проєктів міської регенерації в Європі. Він поєднує місця для життя та роботи з приголомшливими культурними пропозиціями та розважальними закладами, а також інноваційними концепціями роздрібної торгівлі, ресторанами, барами та кафе, медичним центром, а також сучасним круїзним терміналом. Завдяки цьому проєкту, URW демонструє своє бачення активної участі у сталому перетворенні міст, поєднуючи орієнтовані на майбутнє моделі міського життя з історично сформованою ідентичністю Гамбурга.

MOST WANTED – RETAIL (Найбажаніші – ритейл)
*Ця категорія була відкрита для ритейлерів з усіх секторів.
Zara, флагманський бренд Inditex, — це світовий ритейлер модного одягу, аксесуарів, косметики та парфумерії; відомий тим, що швидко впроваджує тренди в магазини.

MOST WANTED – FOOD & BEVERAGE (Найбажаніші – їжа та напої)
*Ця категорія відкрита для мереж та брендів ресторанів.
Mcdonald's - глобальна мережа ресторанів, відома бургерами, картоплею фрі та стравами для сніданку; керує ресторанами, що належать компанії, та ресторанами за франшизою.

MOST WANTED – LEISURE & ENTERTAINMENT (Найбажаніші – відпочинок та розваги)
*Ця категорія була відкрита для операторів дозвілля та забудовників/керуючих нерухомістю, які бажають подати заявку на реалізацію концепції дозвілля на одному зі своїх об'єктів.
LEGOLAND - тематичні парки та курорти на основі LEGO; атракціони, шоу та атракціони з пам'ятками та творіннями, побудованими з LEGO.

MOST EXCITING – RETAIL (Найцікавіше – ритейл)
*Ця категорія була відкрита для роздрібних торговців з усіх секторів.
ON - швейцарський бренд спортивного одягу, відомий завдяки біговому взуття CloudTec®; також пропонує високопродуктивний одяг та аксесуари для бігу, активного відпочинку, тренувань та тенісу.

MOST EXCITING – FOOD & BEVERAGE (Найцікавіше – їжа та напої)
*Ця категорія була відкрита для мереж ресторанів та брендів продуктів харчування й напоїв.
BIG MAMMA - французька ресторанна група, що пропонує автентичну італійську кухню в яскравих, майстерно оформлених тратторіях; страви, приготовані зі свіжих італійських інгредієнтів.

MOST EXCITING – LEISURE & ENTERTAINMENT (Найцікавіше – відпочинок та розваги)
*Ця категорія відкрита для операторів дозвілля та забудовників/керуючих нерухомістю, які бажають подати заявку на реалізацію концепції дозвілля на одному зі своїх об'єктів.
F1 ARCADE - преміальні майданчики з понад 60 повноцінними гоночними симуляторами, великими екранами та яскравою атмосферою; поєднують ігри та гостинність для ентузіастів перегонів та спілкування.

MOST INFLUENTIAL RETAIL BRAND OF THE PAST 30 YEARS (Найвпливовіший роздрібний бренд останніх 30 років)
*У цій категорії не приймалися заявки. Натомість журі ретельно підбирало найвидатніших ритейлерів за останні 30 років.
Zara, флагманський бренд Inditex, — це світовий ритейлер модного одягу, аксесуарів, косметики та парфумерії; відомий тим, що швидко впроваджує тренди в магазини.
MOST INFLUENTIAL RETAIL PROPERTY PROJECT OF THE PAST 30 YEARS (Найвпливовіший проєкт торговельної нерухомості останніх 30 років)
*У цій категорії не приймалия заявки. Натомість журі ретельно підбирало добірку найвпливовіших проєктів торговельної нерухомості за останні 30 років.
Відкритий у 2008 році, Westfield London повністю змінив ландшафт ритейлу столиці Великої Британії. Завдяки розширенню у 2018 році він став одним з найбільших торговельних центрів у Європі, що налічує понад 4560 магазинів та понад 80 ресторанів, пропонуючи найширший вибір страв серед усіх торгових центрів у Великій Британії. Westfield London також був першим ТЦ у країні , який створив спеціалізований простір для проведення заходів — The Atrium — де проходили виступи живої музики та міжнародні кінопрем'єри.
PIONEERS OF PLACES AWARDS (Нагорода "Піонери місць")
*Нагородження кількох видатних особистостей — чоловіків і жінок, чиє лідерство та внесок визначили розвиток і надихали галузь протягом останніх трьох десятиліть.
- Моріс Бансей — голова правління та засновник APSYS.
Після десяти років роботи в Groupe Trema, де він розвивав знакові торговельні центри у Франції, Іспанії та Італії, він заснував Apsys у 1996 році з однією чіткою амбіцією: оживляти місця. Відтоді Apsys створила 25 видатних активів і стала абсолютним еталоном у сфері торговельної нерухомості як у Франції, так і в Польщі. Серед її найвідоміших досягнень: Beaugrenelle у Парижі — модель сталого міського розвитку, та Manufaktura у Польщі — одна з найбільших постіндустріальних ревіталізацій у Європі. Сьогодні під його керівництвом Apsys продовжує формувати міста за допомогою великих проектів регенерації, включаючи Neyrpic або надзвичайний проєкт Canopia , який переосмислить обличчя Бордо в найближчі роки.
- Чадатіп Чутракул — генеральний директор Siam Piwat.
Вона приєдналася до Siam Piwat у 1986 році, отримавши глибоке розуміння всіх аспектів роздрібної торгівлі. У 1996 році вона стала керуючим директором, а в 2009 році — генеральним директором. Під її далекоглядним керівництвом Siam Piwat запустив такі знакові місця, як Siam Paragon — "Гордість Бангкока" — та вражаючий ICONSIAM на Річці Королів: шедевр роздрібної торгівлі, культури, житлового комплексу та відпочинку площею 510 000 кв.м, який переосмислив те, яким може бути сучасний багатофункціональний об'єкт. Її робота не лише підняла Бангкок як світовий центр роздрібної торгівлі, але й встановила нові стандарти дизайну, інновацій та обслуговування клієнтів. Вона є першою тайкою, включеною до Зали слави світової роздрібної торгівлі Всесвітнього конгресу роздрібної торгівлі.
- Філіп Журно — засновник і генеральний директор Compagnie de Phalsbourg
У 1989 році він заснував Compagnie de Phalsbourg — одного з провідних гравців на ринку французької нерухомості, який займається проектами з винятковими архітектурними та екологічними стандартами. Він стоїть за такими дивовижними місцями, як L'Atoll в Анжері, Waves у Меці, Ma Petite Madelaine в Турі, The Village у Ніцці. Будучи далекоглядним забудовником, він диверсифікував діяльність своєї компанії, розширивши її до проектів міської регенерації змішаного використання, включаючи житло, готелі, відпочинок та логістику. Окрім бізнесу, він є великим меценатом — президентом Фонду Паризької опери.
- Олександр Отто — генеральний директор ECE Group.
З 2000 року, будучи генеральним директором групи ECE, він допоміг компанії стати лідером європейського ринку, потужним гравцем, який сьогодні керує понад 200 центрами, 7 мільйонами кв. м площ та портфелем у розмірі 21 млрд євро. Як сімейний бізнес, ECE завжди виступала за незалежність, довгострокове бачення та міцні партнерські відносини з усіма партнерами, брендами та постачальниками. Він також є засновником Фонду Lebendige Stadt, який займається відродженням центрів європейських міст, та активним прихильником молоді, спорту для людей з інвалідністю, медичних та культурних ініціатив у Гамбурзі, своєму рідному місті.
- Ален Таравела — голова правління та засновник ALTAREA
Він заснував Altarea у 1994 році після десяти років роботи генеральним директором у Pierre & Vacances. У 1999 році, в розпал економічного спаду, він створив Bercy Village у Парижі, перетворивши історичні винні склади на яскраве торгове містечко. Компанія стала публічною у 2004 році та придбала Cogedim (великого французького забудовника житлової та офісної нерухомості) у 2007 році. Altarea стала Altarea Cogedim, розширюючи свою діяльність на ринки роздрібної торгівлі, житлової нерухомості та офісів. Сьогодні Altarea працює у трьох країнах, маючи понад 1700 співробітників та понад 40 роздрібних активів під управлінням. Він був першопрохідцем у розробці нових форматів ритейлу — від ТЦ до роздрібних парків, від туристичної роздрібної торгівлі до регенерації міських районів завдяки концепції Cœur de Ville.
Найпопулярніші пости і сторінки
- Новини - Українська Рада Торгових Центрів
- У ТЦ Олді в Житомирі відкриється магазин Sinsay
- Zara повернулась. Як відновлення роботи Inditex сприйняли різні гравці українського ринку
- Українська Рада Торгових Центрів
- Українці все частіше обирають якісний текстиль місцевих виробників (дослідження)
- У ТРЦ City Center відкрилися нові магазини міжнародних мереж New Balance та Diverse
- Залучають студентів та жінок. Через війну будівельна галузь України потерпає від кадрового голоду
- Компанії Esprit подали заяви про банкрутство
- У Європі з'явиться перший магазин "міської мобільності" - що це
- В "АТБ" прокоментували бронювання працівників від мобілізації

