Менше кінотеатрів, більше мілітарі-магазинів: як змінюється комерційна нерухомість в часи війни
Комерційна та житлова нерухомість адаптується до сучасних викликів, вдосконалюючи систему цивільної оборони, адаптуючи населення до надзвичайних ситуацій, та, полегшуючи проведення рятувальних операцій.
Про це розповів керівник департаменту стратегічного консалтингу компанії UTG Костянтин Олійник, пише Інтерфакс-Україна.
За його словами, поширення та розповсюдженості набула практика формування приміщень подвійного призначення на базі підземних паркінгів, комерційних закладів у цокольних поверхах (кафе, пабів, ресторанів, салонів краси, SPA), трансформації підвалів будинків та споруд для використання в якості колективних сховищ.
У проєкти втілюються автономні місця праці та пункти незламності.
Олійник констатував, що торговельна нерухомість суттєво змінює наповнення як відповідь на виклики війни, а саме на масовий відтік населення за кордон, зменшення кількості дітей, обмеження комендантської години. Внаслідок цього знижується затребуваність кінотеатрів, спортивних центрів, документ-сервісів.
Набули розповсюдження магазини з продукцією та товарами мілітарі призначення. Підвищену лояльність демонструють українські товаровиробники, їх доля серед орендарів збільшується. При цьому скорочуються плани міжнародних мереж, крупноформатних універмагів, - говорить експерт.
Також спостерігається відмова від експансії у регіони, розвиваються онлайн-канали продажів та розповсюдження продукції через служби доставки. У цілому йде перегляд комерційних умов із подальшою корекцією показників економічної ефективності.
У житловій нерухомості девелопери починають втілювати досвід Ізраїлю, проєктують та втілюють систему товстіших несучих бетонних стін, міцніших та більш захищених шахт для розміщення індивідуальних кімнат-укриттів ("мамад").
Кімнати комплектуються броньованими дверима, захищеними віконницями. Покращуються віконні технології, втілюється армовані шари або скло-тріплекс для захисту від вибухової хвилі та зменшення ризиків поранення. Подальшого розвитку та залучення у проєкти набувають автономні бездротові інженерні технології та системи безпеки. У вітальнях передбачається місце для встановлення твердопаливних камінів (з можливістю опалення та приготування їжі) підключених до окремих повітропроводів.
Загалом усі сегменти нерухомості адаптують конструкції під потреби маломобільних груп населення, підвищують контроль за їх відповідність вимогам та дотриманням.
Девелопери і житлової, і комерційної нерухомості зміщують фокус на інші регіони, нові сегменти, альтернативні галузі. Зазначені фактори принципово впливають на поведінку та вибір споживачів, кардинально змінюють вимоги покупців, - каже Олійник.
Він додає, що підвищення безпекових та інклюзивних вимог сьогодні можуть і не здорожчувати окремі рішення, оскільки купівельна спроможність впала, але їх втілення підвищують лояльність і темпи продажів. У майбутньому система рішень, особливо інклюзія з елементами реабілітації військових, призведе до здорожчання проєктів.
Читайте також: “Споживча активність зростає”. НБУ відзначає пожвавлення на ринку торговельної нерухомості
*Довідка. Компанія UTG створена 2001 року. Розробила понад 1,3 тис. концепцій об'єктів нерухомості. За роки роботи за участю компанії здано в оренду 4,7 млн кв. м комерційних площ в Україні.
Найпопулярніші пости і сторінки
- Новини - Українська Рада Торгових Центрів
- У ТЦ Олді в Житомирі відкриється магазин Sinsay
- Zara повернулась. Як відновлення роботи Inditex сприйняли різні гравці українського ринку
- Українська Рада Торгових Центрів
- Українці все частіше обирають якісний текстиль місцевих виробників (дослідження)
- У ТРЦ City Center відкрилися нові магазини міжнародних мереж New Balance та Diverse
- Залучають студентів та жінок. Через війну будівельна галузь України потерпає від кадрового голоду
- Компанії Esprit подали заяви про банкрутство
- У Європі з'явиться перший магазин "міської мобільності" - що це
- В "АТБ" прокоментували бронювання працівників від мобілізації

