Навіть у прифронтових містах: яких результатів досяг Sinsay в Україні та яка його стратегія

Польська мережа одягу та товарів для дому Sinsay нарощує свою присутність в Україні. У 2021 році мережа мала 33 магазини, проте вже станом на жовтень 2025-го їх кількість зросла до 330.

Яких результатів досяг міжнародний ритейлер завдяки масованій експансії, яка його стратегія та як змінюється український ринок ритейлу – в матеріалі LIGA.net. Українська Рада Торгових Центрів пропонує найцікавіше з нього.

Відкриває магазини навіть у прифронтових містах

Sinsay почав працювати в Україні ще в 2014 році. У 2024-му кількість магазинів у мережі становила 186, на жовтень 2025-го – понад 300.

У 2024 році стартувало 153 магазини бренду, а в 2025-му на сьогодні вже відкрито 144 магазини, – повідомили у пресслужбі LPP.

LPP Group – це польська група компаній, що володіє марками Reserved, House, Cropp і Mohito. За даними YouControl, за перше півріччя 2025-го дохід LPP в Україні становив 7 млрд грн, у 2024 році за той самий період – 4,58 млрд грн.

Група працює у 44 країнах світу. Зокрема, в Польщі у компанії понад 1000 магазинів. Курс на активний розвиток вона взяла на початку 2025-го. Sinsay – флагман масштабування.

Цього року (2025) ми подвоїмо мережу нашого наймолодшого бренду, відкривши 1500 нових магазинів Sinsay, а також приблизно 100 магазинів інших брендів із нашого портфоліо, – цитує лист засновника компанії Марека Пехоцького до інвесторів польське видання propertynews.pl.

В Україні темпи теж високі. У 2026-му планують й надалі підтримувати стабільний темп розвитку мережі Sinsay, зосереджуючись на відкритті локації у перспективних районах, повідомляють у пресслужбі LPP.

Компанія відкриває магазини навіть у прифронтових містах. Так, у грудні 2024-го ритейлер відкрив Sinsay у запорізькому ТЦ "Україна". Місяць потому – в ТРЦ City Mall, що розташований у тому ж прифронтовому місті. Восени 2024-го два Sinsay запрацювали в харківських ТЦ.

Феномен Sinsay

Головний ключ до зростання мережі в Україні – одночасне посилення онлайн-продажу та фізичної присутності у всіх регіонах.

Водночас мережа не обмежується мегаполісами. Ритейлер готовий заходити у й маленькі міста. Так, на жовтень 2025-го заплановане відкриття магазинів Sinsay у Коцюбинському Київської області й Долинському Кіровоградської, селах Поляна Закарпатської та Врадіївка Миколаївської, згідно з інформацією на офіційному сайті.

Причому LPP готовий відкривати магазини не тільки в ТРЦ, а й в окремих приміщеннях.

Ми прагнемо, щоб наші магазини в будь-якому місті – чи то Тячів, чи Мілан – мали однаковий рівень комфорту, – наголошувала директорка з міжнародного розвитку Sinsay Анна Марсова під час галузевої конференції RAU Summit 2024.

Головний козир Sinsay – невисокі ціни на його товари. Ритейлер працює в сегменті "середній мінус", а також часто оновлює асортимент. Це – головна стратегія марки, каже засновник клубу торговельних центрів України Malls Club Артем Шлапак.

Феномен Sinsay у тому, що він влучив у потреби українського покупця воєнного часу: доступні ціни, широкий асортимент для всієї родини та можливість купити все в одному місці, – вважає гендиректор консалтингової компанії Urban-X Володимир Чекалов.

За його словами, бренд забезпечує стабільний трафік, тому багато власників торговельних центрів прагнуть бачити Sinsay серед своїх орендарів.

Тренд на ціннісний ритейл

Експансія Sinsay – в тренді останніх років, коли популярним стає формат ціннісного ритейлу (value retail).

Він орієнтований на максимальну вигоду для покупця шляхом доступних цін, широкого асортименту базових категорій і масового охоплення ринку, включно з малими й середніми містами, говорить Артем Шлапак. Основні моделі такого формату – дискаунтери ("Аврора"), магазини швидкої моди за низькою ціною (Sinsay, LC Waikiki), а також аутлети (HalfPrice, TK Maxx).

Слідом за Sinsay в сегменті fashion розвивається в Україні турецька мережа магазинів LC Waikiki, яка, за даними сайту компанії, наразі налічує 47 магазинів у 23 містах України. До кінця року компанія планує відкрити магазини у Мукачеві, Чернівцях та у столичному Cosmo Multimall. А у 2026-2027 роках – понад десять нових локацій у різних регіонах країни.

Розвиток форматів value retail переживає Польща, каже Шлапак. Окрім Sinsay, в країні активно відкривають магазини непродуктові дискаунтери: Pepco, Action, Dealz.

Сегмент поступово розширює аудиторію й у США. За даними Wall Street Journal, такі мережі, як Academy Sports & OutdoorsDollar Tree та Dollar General, зазначають відчутне зростання частки покупців, які змушені "знижувати рівень" споживання під тиском інфляції й макроекономічної нестабільності.

Гірше економіці, краще дискаунтерам

Українські виробники одягу обережно реагують на експансію магазинів value retail. Успіх Sinsay пояснюють війною, яка змушує українців витрачати менше коштів на новий одяг. Так, зокрема, вважає Андре Тан, український дизайнер, засновник однойменного бренду та президент Ukrainian Fashion Council.

Чим гірша економіка, тим краще розвиватимуться дискаунтери, – вважає він. – Я знаю, скільки коштує пошити футболку чи куртку. Але такі ціни, як ставить Sinsay, навіть H&M не може робити.

Sinsay закривають нішу доступного масмаркету, особливо в маленьких містах, де майже відсутня конкуренція. Вони дають змогу кожному відчути приналежність до моди за доступні кошти, каже LIGA.net дизайнерка та CEO Vika Adamska Віка Адамська. Проте велика кількість магазинів може призвести до перенасичення ринку.

Їхня стратегія проста – швидкість масштабування, велике покриття та зрозуміла цінова політика. Вони добре працюють із локаціями й ефектом присутності – "на кожному кроці", – каже CEO Emmelie Delage Яна Козаченко.

Читайте також: Пошкодження складу польської LPP у Львові суттєво не вплинуло на діяльність групи в Україні

Дизайнери також наголошують, що масове відкриття точок value-retail – це відображення сьогоднішньої споживчої поведінки. Українці стали прагматичнішими: хочуть отримати "зараз, поруч і недорого".