Нові регіональні ТРЦ сприяють виходу в Україну міжнародних брендів: експерти
Розвиток ТРЦ в Україні продовжується попри війну та економічні складнощі, і саме це відкриває можливості для появи нових брендів на ринку.
Про це розповіла директорка компанії UTG Євгенія Локтіонова, повідомляє Delo.ua.
За словами експертки, у столиці продовжує зростати рівень насиченості торговельними площами, що призводить до збільшення вакантності, так, станом на 2025 рік, директорка говорить про наступні показники вакантності:
- 14,9% — регіональні ТРЦ,
- 13,9% — окружні,
- 10,1% — спеціалізовані,
- 6,6% — районні, тобто найближчі до житлової забудови. (основна вакантність сконцентрована у чотирьох великих об’єктах: Blockbuster Mall, “Мармелад”, Promenada Center та “Атмосфера”).
При цьому на ринку формується тенденція поступового скорочення вакантності завдяки появі нових українських брендів, розвитку локальних мереж і поверненню частини міжнародних форматів. Значну роль відіграє оптимізація бізнес-моделей ритейлерів — вони переходять у готові приміщення, працюють із нижчими витратами та фокусуються на прибуткових локаціях, — говорить Євгенія Локтіонова.
Зростання попиту в регіонах
В деяких регіонах, на відміну від Києва, фіксується підвищена активність ритейлерів, особливо у містах, що є віддаленими від лінії фронту.
У цьому році компанія UTG відкрила два масштабні об’єкти — ТРЦ “Покровський” (Ізмаїл) та Trade Mall (Ужгород). Обидва центри стартували із 0% вакантності, що є унікальним показником для воєнного часу. Крім того, саме ці проєкти дали змогу завести на український ринок нові бренди, незважаючи на високі ризики та паузу більшості іноземних компаній щодо інвестицій, - говорить директорка UTG.
Наприклад, новий ТЦ GrushesvSky в Ужгороді відкрився лише у серпні 2025 року, однак вже за кілька місяців продемонстрував майже повну комерційну заповненість: 98% площ здано в оренду, а щоденна відвідуваність сягає 2 000–2 500 осіб.
Завдяки продуманій концепції та збалансованому набору орендарів об’єкт швидко став ключовою точкою тяжіння в густонаселеному районі міста та одним із найуспішніших регіональних запусків року, — говорить Володимир Чекалов, директор компанії Urban-X, що є розробником концепції та ексклюзивним брокером торговельного центру.
Серед якірних орендарів: локальна продуктова мережа “Амбар”, один із найбільших магазинів формату drogerie в Ужгороді “Щодня”, міжнародний fashion-бренд групи LPP Sinsay, українські fashion-мережі Famo та Andi, локальна косметична роздрібна мережа Filtr Select, популярна регіональна кав’ярня Mafin.
Найближчими місяцями очікується відкриття фітнесцентру, фудмаркету, салону краси, барбершопу та магазину спортивного харчування.
Ці категорії формують районний lifestyle-набір, що дозволяє мешканцям закривати базові щоденні потреби в межах пішої доступності, — додає Володимир Чекалов.
Чим приваблюють нових гравців регіональні ТРЦ?
На думку експертів, у нинішній ситуації на ринку домінує ринок орендаря, адже:
- ритейлери скорочують витрати на ремонт,
- зменшують кількість магазинів,
- оптимізують маркетингові бюджети,
- концентруються лише на прибуткових локаціях.
Тож на тлі цих процесів регіональні ТРЦ мають наступні переваги:
- нижча вартість оренди,
- стабільні потоки відвідувачів з числа місцевих мешканців,
- відсутність перенасичення ринку, як у Києві,
- гнучкі умови співпраці з боку девелоперів.
Зазначається, що важливим фактором стала активна робота брокерських компаній, які допомагають забудовникам залучати орендарів, забезпечуючи вигідні фінансові умови: фіксовану орендну ставку, % від обороту, компенсацію маркетингу чи ремонтних робіт.
Введення в експлуатацію нових торгових центрів не лише підтримує баланс на локальних ринках, але й відкриває можливості для входу нових брендів, які сьогодні частіше обирають регіональні міста як точку старту в Україні, минаючи столицю.
Читайте також: В Ужгороді розпочалося будівництво нового ритейл-парку
Експерти зазначають, що цей процес може стати одним із визначальних чинників відновлення та оновлення українського ритейлу у післявоєнний період. Водночас регіональна картина залишається неоднорідною: у низці областей девелоперська активність зростає, а ритейл демонструє позитивну динаміку, тоді як у прифронтових регіонах виклики зберігаються. Попри це, саме появa нових торгових об’єктів там, де це можливо, формує підґрунтя для подальшого розвитку ринку.
Найпопулярніші пости і сторінки
- Новини - Українська Рада Торгових Центрів
- У ТЦ Олді в Житомирі відкриється магазин Sinsay
- Zara повернулась. Як відновлення роботи Inditex сприйняли різні гравці українського ринку
- Українська Рада Торгових Центрів
- Українці все частіше обирають якісний текстиль місцевих виробників (дослідження)
- У ТРЦ City Center відкрилися нові магазини міжнародних мереж New Balance та Diverse
- Залучають студентів та жінок. Через війну будівельна галузь України потерпає від кадрового голоду
- Компанії Esprit подали заяви про банкрутство
- У Європі з'явиться перший магазин "міської мобільності" - що це
- В "АТБ" прокоментували бронювання працівників від мобілізації

