Нові таблетки для схуднення можуть змінити світовий фудритейл і ресторанний бізнес

Виробники упакованих продуктів харчування, фудритейл та фаст-фуд мережі готуються до значних змін асортиментів у зв’язку зі зростаючою популярність препаратів GLP-1 для зниження ваги.

На думку аналітиків, вже з наступного року компаніям доведеться переглядати рецептури, порції та позиціонування продуктів через вихід на ринок таблетованих версій цих ліків, пише Reuters.

Так, Управління з контролю за продуктами і ліками США (FDA) схвалило таблетку Wegovy від компанії Novo Nordisk. Пероральна форма надійде в продаж вже у січні і буде дешевшою за інєкційну, що розширить коло споживачів.

На тлі цих новин акції низки харчових компаній у вівторок пішли вниз, а у цей час власну таблетовану форму для схуднення готує і конкурент Novo Nordisk — Eli Lilly.

До чого тут ритейл?

Популярність уколів до схуднення вже змінила споживчі звички американців. Виробники на кшталт Conagra та Nestlé фіксують зростання попиту на продукти з високим вмістом білка та меншими порціями. 

За словами аналітиків, масове поширення ліків GLP-1 може призвести до довгострокових змін у структурі попиту на їжу.

Через це виробники активніше просувають білкові продукти, змінюють маркування, додаючи, що вони “дружні до GLP-1”, а також співпрацюють з великими ритейлерами для зростання ефективності продажів.

За оцінкою аналітика Rabobank JP Frossard, споживачі, які використовують препарати GLP-1, передусім скорочують витрати на солоні снеки, алкоголь, газовані напої та випічку. Натомість їхній раціон дедалі більше зміщується у бік продуктів із високим вмістом білка та клітковини. На цьому тлі експерт прогнозує активне зростання сегмента продуктів, орієнтованих на цю аудиторію.

За даними уряду США, близько 40% дорослих американців мають ожиріння, а майже 12% уже приймають GLP-1. Дослідження Cornell Research, опубліковане минулого тижня, свідчить: домогосподарства, що використовують ці препарати, скорочують витрати на продукти в середньому на 5,3%, а у фастфуді — майже на 8%. Водночас після припинення прийому витрати повертаються до попередніх рівнів. Дослідники припускають, що поява таблетованих форм може подовжити використання GLP-1 завдяки нижчій ціні та зручності.

Виробники харчових продуктів уже адаптуються до нових споживчих звичок. Conagra маркує частину заморожених страв Healthy Choice як «GLP-1 friendly» і фіксує вищі продажі порівняно з аналогами. Danone повідомляє про двозначне зростання реалізації високобілкових продуктів, зокрема грецького йогурту Oikos. Nestlé також вийшла в цей сегмент, запустивши лінійку заморожених страв Vital Pursuit для споживачів GLP-1.

Читайте також: Європейський ритейл демонструє різні шляхи зростання: прогноз на 2026 рік

Змінювати підхід доводиться і ресторанам, наприклад мережа Chipotle додала до меню позиції з високим вмістом білка, а заклади Olive Garden та Noodles & Company, почали пропонувати менші та доступніші порції.