Онлайн-ритейлер Makeup запустив власного ШІ-асистента

Онлайн-ритейлер косметики MakeUp запустив ШІ-асистента, що аналізує склад косметики, інгредієнти та формує персональні рекомендації.

Як розповіла Forbes PR-директорка маркетплейсу Ольга Кузнєцова, розробку назвали Sofi. Вона працює у бета-версії на сайтах Makeup з жовтня 2025-го в усіх 36 країнах присутності компанії. Для того, щоб цим скористуватися, користувач має бути зареєстрований.

Sofi розроблена внутрішньою командою Makeup.

Sofi може розпізнати інгредієнт за першими літерами, пояснити різницю між формулами брендів і порадити засіб, який підходить до типу шкіри або волосся, – говорить Кузнєцова.

Скільки це коштувало?

Сукупні інвестиції в розробку та запуск розробки перевищили 700 000 грн. ШІ-консультант доступний у форматі чату або через кнопку "Порадь".

Sofi аналізує інформацію на наших сайтах та у відкритих джерелах, – зазначає Кузнєцова. – Система також враховує поведінку користувача на сайті за умови наданих дозволів та узагальнені дані про вибір інших покупців.

За словами засновника розробника ERP-систем IT-Enterprise Олега Щербатенка, таке рішення можна розвивати, зокрема додати пошук товарів на складі, історію покупок і базу знань про продукти.

Інвестиції в такі проєкти швидко окупаються через підвищення продуктивності та зменшення навантаження на співробітників. Ринок ритейлу рухається від простих ШІ-асистентів до комплексних ШІ-агентних систем, говорить Щербатенко.

Читайте також: Онлайн-ритейлер Makeup запускає власну мережу поштоматів

Він додав, що такі системи можуть виконувати багатоетапні дії за трьома ключовими напрямами – робота з клієнтами та продажами, оптимізація внутрішніх процесів та аналітика прогнозування для прийняття точних рішень.