Паркінг як перевага: партнер ParkSystem Станіслав Леба про сервіс, безпеку і майбутнє цифрових рішень в Україні

Паркувальна культура сьогодні — це не тільки про місце для авто. Це про сервіс, безпеку, швидкість доступу і навіть імідж компанії чи торговельного центру. У світі, де час і комфорт відвідувачів відіграють ключову роль, правильно організований паркінг може стати конкурентною перевагою, яка напряму впливає на лояльність клієнтів і фінансові результати бізнесу.

ParkSystem - єдина компанія повного циклу, що з 2012 року пропонує комплексні рішення для організації паркувального бізнесу в Україні і не тільки. 

ParkSystem має досвід реалізації проєктів для провідних гравців українського бізнесу, зокрема інноваційного парку UNIT.City, БЦ "Форум", торговельних мереж "Сільпо" та АТБ, а також цілої низки ТЦ: DREAM (Київ), Скриня (Львів), ВАМ (Львів), ЛеоЛенд (Львів), BalticSKY (Київ), ТОЦ Fabrik (Львів) та ЖК: "Новопечерські Липки", "Кадор" та інших.

image 1 | 1

 

 

Що якісна парковка може дати сучасному ТРЦ? Скільки це коштуватиме і в чому перевага компанії перед європейськими конкурентами? Про це та багато іншого в ексклюзивному інтерв’ю Українській Раді Торгових Центрів розповів один із головних партнерів компанії - Станіслав Леба.

ParkSystem позиціонує себе як єдина в Україні компанія галузі, що надає повний цикл послуг. Що це означає для вашого клієнта?

Повний цикл це про те, що ми починаємо з виробництва обладнання, яке дозволяє контролювати потік авто на паркінгу, аж до повного управління цим об’єктом.

Тобто ми виготовили обладнання, здійснили його монтаж, навчили замовника користуватися ним і далі можемо взяти на себе повне адміністрування парковки, розв’язуючи руки власнику об’єкту.

З кінця 2024 року, окрім стійок в’їзду-виїзду та терміналів, ми ще й почали збирати та частково виготовляти шлагбауми. 

Трішки детальніше про ваше власне виробництво. Воно “фізично” розташовується в Україні?

Звичайно, виробництво знаходиться в Одесі. Минулого року до нас “прилетіло” дві ракети, тож ми були змушені його диверсифікувати.

Корпуси для основного обладнання ми замовляємо в одному кінці країни, електроніку - в іншому, плати друкуємо самостійно, і все це збирається в спеціальному цеху в Одесі. 

Далі – етап тестування, який зазвичай триває до тижня, і готове обладнання відправляється замовнику. 

За грубими підрахунками, близько 80% всього обладнання ми виготовляємо в Україні. Замовляємо лише екрани, комп’ютери та зчитувачі. Усе основне – корпус, скло, програмне забезпечення – створено українцями.

Unit-City
Unit City

В чому перевага ParkSystem для українського клієнта перед іноземними компаніями?

Системи аналогічної якості європейських виробників коштуватимуть кінцевому споживачу майже в два рази дорожче, ніж наші.

Все завдяки тому, що до 80% обладнання виготовляється в Україні. Логістика дуже здорожчує продукт. Коли ми починали привозити шлагбауми, а не виробляли їх в Україні, за ввезення та транспортування потрібно було доплатити майже повну вартість товару.

Які є варіанти співпраці для ТРЦ з ParkSystem? Чи може компанія замовити лише виробництво і монтаж, а управління здійснювати самостійно?

Варіантів співпраці безліч, аж до того, що ви, як власник торговельного центру, можете не заплатити ні копійки, а заключити довгостроковий інвестиційний договір.

Тобто ми виступаємо інвесторами, вкладаємо у парковку в вашому ТРЦ і далі ділимо прибуток в залежності від домовленостей.

Якщо ж ви прагнете самостійно навчитися управляти системою, але хочете, щоб ми завжди були поруч, це теж дуже просто. Ви підписуєте документи, ми встановлюємо обладнання і протягом перших трьох місяців ми повністю супроводжуємо та навчаємо, як ним користуватися. 

З мого досвіду, достатньо тижня, аби призначений власником співробітник ТЦ навчився управляти паркувальною системою. Але навіть після цього – ми вас не кидаємо, а підписуємо певні договори про обслуговування вашої системи.

ParkSystem раз на місяць робить об’їзд всіх майданчиків, незалежно від того, чи ми ними управляємо, чи здійснюємо лише обслуговування.

Ще один важливий момент – ТРЦ може майже повністю оплатити обладнання прибутком, отриманим з цієї ж парковки. Тобто наша ціль – зробити так, аби ця парковка принесла максимальний результат і якомога швидше.

img 45991 scaled | 2
ТЦ BalticSKY Київ

Який спосіб співпраці найчастіше обирають торговельні центри?

80% клієнтів серед ТРЦ купують системи у власність, а потім самостійно займаються адмініструванням.

Розумієте, наше обладнання зроблене таким чином, щоб працювати без участі людини. Людина може бути там лише як наглядач. Паралельно - завжди підстраховуємо, у нас є свій кол-центр і ми на зв’язку 24/7. 

Які види парковок для ТРЦ ви робите: це криті паркінги, підземні/наземні, тощо?

Якщо у вас є будь-яка доступна площа (відкрита, закрита, підземна, наземна) і є ціль, щоб цей паркувальний майданчик приносив прибуток - це до нас.

Це може бути будь-яке місце, яке ви хочете перетворити на парковку, а далі ми зробимо все, що потрібно: від розроблення схеми ПДР та монтажних робіт до навчання працівників та адміністрування.

Ми також можемо персоналізувати об’єкт за критеріями замовника. Нещодавно один з ТРЦ попросив налаштувати аналітику своїх клієнтів, щоб бачити, скільки відвідувачі перебувають на території об’єкту. 

Завдяки налаштуванням програмного забезпечення ми можемо дізнатися: скільки в середньому ваш клієнт перебуває в ТРЦ, хто він, як він платить, як часто відвідує торговельний центр. В процесі роботи можемо підказувати, наприклад, як відстежити і відсіяти “халявщиків”.

Ви затронули тему аналітики, а які загалом переваги для ТРЦ дає правильна парковка?

Передусім це прибуток, аналітика та безпека. Розповім класний кейс: магазин “Сільпо” на Харківському шосе. В них парковка побудована не для прибутку, а щоб для клієнта завжди було вільне місце. Навколо є чимало житлових будинків, мешканці яких постійно паркують авто на цьому паркінгу, не залишаючи місць для відвідувачів супермаркету. 

Ми побудували новий майданчик і мешканцям стало незручно там паркуватися, адже парковка стала дуже не вигідною для тих, хто стоїть більше трьох годин. Далі, ті, хто мав свіжий чек з супермаркету - нічого не платять, усі інші - змушені заплатити.

ЖК-Печерські-Липки
ЖК Печерські Липки

Що ще важливо для власника – немає ніякого “кешу”, ми майже повністю відійшли від готівкової оплати. ParkSystem першими в Україні зробили оплату на виїзді, оплату по QR-коду, а також уникли продажу паркоматів, що економить 12-15 тис. євро. 

Дуже важливо, що порівняно з іноземними виробниками, у нас будь-яке коригування системи під запит клієнтам займає від 1 години до 3 днів максимум, без бюрократії.

З якими масштабами парковок ви працюєте?

Абсолютно з будь-якими, невелика парковка не означає неприбуткова. Вартість і складність залежить від кількості в’їздів та виїздів, а не від розміру ТРЦ чи площі парковки.

Для ТРЦ облаштування парковки коштуватиме від 15 тисяч євро, а подальше обслуговування близько 300 євро на місяць. У цю суму входить щомісячна перевірка обладнання нашим спеціалістом, і цілодобова підтримка та реагування на різні події, наприклад, збиття шлагбаумів, стійок тощо. 

В деяких випадках ми підписуємо документи, які зобов’язують нас вирішити проблему протягом трьох годин, і такі кейси вже є.

Скільки в середньому триває реалізація одного проєкту, з моменту підписання документів і до початку роботи паркінгу?

З моменту підписання документів і першої оплати нам потрібно від трьох днів до трьох тижнів на виготовлення обладнання, далі невеликий час на монтаж та тестування.

Рекорд - комплекс “Леоленд” у Львові, де ми запустилися за три дні або, наприклад, Центральний залізничний вокзал, де ми зробили обладнання за 6 днів.

Центральний-залізничний-вокзал
Центральний залізничний вокзал

Наостанок скажу, що парковки треба ставити і цю культуру людям треба прищеплювати. Коли є порядок, розуміння та зміни - це завжди круто. 

Розкажіть про своє бачення майбутнього: чи уявляєте ви, як паркувальна система ParkSystem може повністю цифровізувати і автоматизувати паркувальний простір великих міст, чи плануєте рухатися в цьому напрямку?

Ви абсолютно праві. Ми не просто продаємо обладнання, а будуємо бачення. Наша візія — це місто, в якому паркування перестає бути проблемою і стає частиною інтелектуальної інфраструктури.

Уявіть собі Київ, де всі паркувальні майданчики — і біля ТРЦ, і біля офісних центрів, і навіть у житлових комплексах — об'єднані в єдину цифрову систему.

Коли ви заїжджаєте в будь-яку точку міста, вам не потрібно шукати паркомат або завантажувати 10 різних застосунків. Ваш автомобіль або мобільний телефон автоматично взаємодіє з системою. Ви заїхали — система знає, що ви тут. Ви виїхали — вона списує кошти, або ви отримуєте сповіщення на телефон. Усе прозоро, без готівки, без черг і без "халявщиків".

unit city 2 | 3
Unit City

Ця система дасть місту неймовірну аналітику: куди рухаються транспортні потоки, де є вільні місця, як ефективно використовувати простір. Це дозволить оптимізувати трафік, зменшити затори та створити комфортне середовище для всіх.

Читайте також: Компанія ParkSystem стала офіційним партнером UCSC MRKTNG AWARDS

Це масштабна і амбітна мета, але ми вже рухаємося в цьому напрямку. Наші кейси з великими ТЦ, офісними центрами та житловими комплексами — це перші кроки до реалізації цієї мрії. Ми не просто робимо парковки зручними, ми змінюємо культуру водіїв, прищеплюючи їм звичку до порядку та дисципліни.

Так, це майбутнє, яке ми будуємо. І воно не таке вже й далеке.