Підсумки 2025 року ТРЦ Lavina — комплексний розвиток та формування стандартів ринку

У 2025 році стратегічні пріоритети Lavina були спрямовані на якісне оновлення tenant mix, впровадження енергетичної автономності ТРЦ, підвищення транспортної доступності для відвідувачів та рівня клієнтського сервісу, а також системну реалізацію соціальних і благодійних ініціатив.

Оновлення tenant mix без компромісів із якістю

За період з початку 2025 року по кінець грудня в ТРЦ Lavina відкрилося 35 нових орендарів. Ключовий акцент був не в заповненні вільних площ, а в якісному оновленні tenant-mix.

За відсутності проблем із вакантністю ТРЦ має можливість працювати у режимі вибору, а не компромісів: ретельно формувати портфель брендів та фокусуватися на довгостроковій економіці квадратного метра, а не короткострокових рішеннях, — коментує директорка з оренди ТРЦ Lavina Інна Дзядзін.

За підсумками 2025 року Lavina стала стартовим майданчиком для 14 брендів, які вперше вийшли в ТРЦ Києва або на український ринок загалом, зокрема Dreame, Gorgany, Hisense/gorenje та World of Comics.

Gorgany

Такий результат відображає поєднання двох ключових факторів: стабільно високого трафіку Lavina та довіри брендів до нашого ТРЦ як до прогнозованого бізнес-середовища. Фокус на стратегічному виборі брендів дозволяє залучати орендарів із сильними концепціями, перевіреними бізнес-моделями та високим потенціалом для росту,  — додає Інна Дзядзін.

Результати підтверджують ефективність обраної стратегії:

  • +17% середнього товарообігу орендарів у порівнянні з 2024 роком;
  • вакантність залишається стабільною  — нижче 1%;
  • спостерігається зростання частки покупців у сегменті middle+ та premium, що свідчить про підвищення якості трафіку, а не лише його обсягу.

Поряд із відкриттям нових брендів, розвиток ритейлерів передбачав системне оновлення концепцій уже представлених магазинів. 15 орендарів оновили свої простори — від редизайну до повного перегляду custom experience. Саме тут бренди запускають формати, які потім масштабують на інші міста та в інші ТРЦ.

Для брендів відкриття — лише перший етап. Далі — перевірка формату, поведінки клієнтів та економічної ефективності. Lavina підтримує ініціативи з оновлень форматів і концепцій, створюючи умови для тестування та оптимізації рітейл-рішень, — зазначає Інна Дзядзін.

Серед ключових прикладів 2025 року — розширення площі та оновлення формату MD Fashion, після чого магазин став найбільшим у мережі в Україні; перевідкриття Tommy Hilfiger, а також реновація New Balance, Superstep, HalfPrice та інших брендів.

Md-Fashion

Екологічність та енергетична автономність

Одним із стратегічно важливих управлінських рішень для Lavina у 2025 році став перехід на автономне електропостачання. У грудні ТРЦ запустив сонячну електростанцію потужністю 4 МВт, ставши першим мегамолом Києва з власною "зеленою" генерацією. Протягом шести місяців у весняно-літній період вона забезпечуватиме незалежне енергопостачання ТРЦ та знижуватиме навантаження на загальну енергосистему держави.

Сонячна електростанція, по-перше, підвищує надійність енергопостачання для відвідувачів і орендарів, а, по-друге, знижує навантаження на енергетичну систему України, що особливо важливо в поточних умовах. Інвестиції в автономну енергетику дозволяють мінімізувати вплив ТРЦ на навколишнє середовище, закріплюючи нашу позицію як компанії, яка активно інтегрує принципи сталого розвитку у бізнес-модель і формує новий рівень корпоративної екологічної відповідальності, — коментує Дмитро Лашин, СЕО ТРЦ Lavina.

Такий крок підсилює репутаційні позиції Lavina як інноваційного та відповідального гравця ринку, що формує нові стандарти для українських торговельних центрів і демонструє практичну реалізацію ESG-принципів у масштабі столичного мегамолу.

Інфраструктура як конкурентна перевага

У 2025 році Lavina Mall стала першим ТРЦ в Києві, який запровадив сімейні паркомісця для відвідувачів з дітьми. Вони розташовані максимально близько до вхідних груп, ширші за стандартні й позначені спеціальними піктограмами. Впроваджене рішення дозволяє підвищити комфорт відвідування для сімейних груп s підкреслює стратегічний підхід ТРЦ до поліпшення клієнтського досвіду та стимулювання повторних візитів.

парковки

Для нас ключовим є створення інфраструктури, яка забезпечує максимальний комфорт із першої хвилини перебування у ТРЦ. В цьому році ми облаштували сімейні паркомісця. При цьому парковка залишається безкоштовною для всіх відвідувачів, незалежно від часу перебування. Після нашого впровадження   сімейних паркомісць аналогічні рішення почали з’являтися в інших ТРЦ Києва, що є безумовним підтвердженням правильного руху: ми задаємо стандарти сімейного комфорту і формуємо практики, які потім приймає ринок та наслідуюють конкуренти, — зазначає Дмитро Лашин, СЕО Lavina Mall.

Ще один напрям покращення інфраструктури  — розвиток транспортної доступності. У 2025 році Lavina розширила мережу безкоштовних шатл-басів, додавши два нові маршрути: Вишневе — Lavina та Буча — Lavina. Існуючі рейси на інших напрямках продовжують працювати та дозволяють ТРЦ забезпечувати стабільний і зручний доступ для ще більшого кола відвідувачів із передмість. Цей крок став прямою відповіддю на численні запити відвідувачів передмість, які шукали безпечний, комфортний і швидкий спосіб дістатися до ТРЦ без використання особистого транспорту.

Соціальна роль та благодійні ініціативи

У 2025 році Lavina продовжувала інтегрувати соціальні та благодійні проєкти у щоденну діяльність ТРЦ:

  • організовано тактичні медичні навчання у партнерстві з Благодійним Фондом Сергія Притули;
  • відновлено укриття у дитячому садку "Струмочок" (с. Дружня) та триває ремонт укриття у Святошинській школі №96 спільно з волонтерами "Добробат";
  • зібрано 1 млн грн у межах святкування Дня Народження ТРЦ для допомоги онкохворим дітям;
  • підтримано збір на колісний транспорт підрозділу "Хартія" під час проведення авто-ялинки;
  • реалізовано Всеукраїнську акцію "16 днів проти насильства" у партнерстві зі Святошинською РДА;
  • забезпечено постійний патронат і підтримку дітей військовослужбовців, що потребують допомоги та додаткової уваги.

Lavina вже не перший рік системно інтегрує соціальні та благодійні ініціативи у щоденну діяльність ТРЦ, роблячи їх невід’ємною частиною своєї стратегії розвитку та позиціонування на ринку. У 2025 році ця практика отримала своє логічне продовження, охопивши ще ширший спектр соціальних напрямків та ініціатив.

благодійність

Вибір споживачів і галузеве визнання

У 2025 році позиції ТРЦ Lavina були підтверджені не лише операційними показниками, а й результатами незалежних галузевих оцінок. За підсумками національної бізнес‑премії "Вибір року" Lavina Mall отримав відзнаку в номінації «Торгово‑розважальний комплекс року» — нагороду, що базується на всеукраїнському маркетинговому дослідженні та реальних споживчих вподобаннях, і відображає визнання аудиторії якості сервісу, формату і досвіду, який пропонує торговельний центр.

вибір-року

Окреме професійне визнання ТРЦ отримав на UCSC MRKTNG AWARDS 2025, де проєкт Energy of Unity був відзначений нагородою в маркетинговій категорії. Премія Української  Ради Торгових Центрів є галузевим індикатором якості комунікацій і підкреслює ефективність підходу Lavina до роботи з аудиторією через змістовні, емоційні та соціально значущі проєкти.

2026: погляд у майбутнє

У першому півріччі 2026 року Lavina планує реалізувати кілька ключових проєктів, які зміцнять позиції ТРЦ як лідера ринку та підвищать якість клієнтського досвіду. Серед них — оновлення фуд-корту, масштабна реконструкція загальних зон до 10-річчя ТРЦ, запуск двоповерхового простору Brands і відкриття картингу як нового драйвера сімейного дозвілля. Lavina також планує розширювати соціальні та культурні ініціативи, інтегруючи їх у маркетингову діяльність ТРЦ.

концерт

Читайте також: Ощадбанк готує ТОК Gulliver до продажу – деталі

Усе це дозволяє Lavina у 2026 році не лише масштабувати наявні успіхи, а й формувати нові стандарти управління великими торговельними комплексами, демонструючи, що стратегічне планування та комплексний підхід залишаються ключовими факторами стійкого розвитку навіть у турбулентній економіці.