“Плануємо відкривати HalfPrice у всіх обласних центрах”: менеджерка з експансії CCC Group про розвиток в Україні

Польська Група CCC активно нарощує присутність у Центрально-Східній Європі та робить ставку на Україну навіть у воєнний час. Нові бренди, швидка експансія та оновлені формати магазинів — усе це формує нову динаміку ринку. Ми поговорили з менеджеркою з експансії в Україні та країнах Балтії  Доротою Ясинською (expansion manager  LT, LV, EST, UA Dorota Jasińska) про результати і плани різних бреднів групи, та чи готові українські ТРЦ до великих європейських брендів.

Нещодавно ви розпочали роботу як менеджер з експансії брендів CCC, HalfPrice, worldbox та eobuwie в країнах Балтії та Україні. Які у вас плани на новій посаді, яку масштабну експансію плануєте?


Так, це правда — я почала працювати на цій посаді 1 травня цього року. У процесі розширення ми насамперед прагнемо відкривати магазини в якісних торгових центрах і ритейл-парках на привабливих для Групи умовах. Це дозволяє нам досягати найкращих продажів і фінансових результатів.

Ми дуже обережно підходимо до вибору нових локацій — аналізуємо купівельний потенціал міста та рівень конкуренції. Це велика відповідальність, тому кожен магазин розглядаємо як окремий проєкт, ретельно оцінюючи як комерційні, так і юридичні умови.Що стосується всієї Групи CCC, то у 2025 році ми плануємо відкрити близько 400 магазинів, що становить зростання на рівні 36% у порівнянні з минулим роком. Група CCC є беззаперечним лідером взуттєвого ринку у Центрально-Східній Європі, а також одним із ключових гравців fashion-сегменту в цьому регіоні. Ми маємо амбітну стратегію розвитку до 2030 року, основою якої є триразове збільшення торговельних площ і, відповідно, потроєння кількості магазинів Групи. У цій довгостроковій перспективі ми, звісно, передбачаємо подальший розвиток в Україні.

Близько року тому в Україні відкрився перший магазин HalfPrice. Зараз мережа має кілька точок у Києві та Львові. Які результати першого року діяльності? Чи виправдали вони очікування компанії?


Станом на 17 жовтня в Україні відкрито 7 магазинів HalfPrice: чотири в Києві, по одному — в Одесі, Львові та Чернігові. Польська мережа HalfPrice — це унікальна торгова концепція, адже вона пропонує продукцію відомих світових брендів за привабливими цінами. Ми спостерігаємо високу зацікавленість покупців і великий попит у відкритих локаціях. Це зумовлено різноманітним асортиментом на будь-який гаманець — не лише одягом і взуттям, а й товарами для дітей і дому. Наразі результати нас задовольняють, але ми знаємо, що можемо їх ще покращити — і розуміємо, як це зробити.

Які подальші плани розвитку HalfPrice в Україні?

Ми плануємо відкривати магазини HalfPrice у всіх обласних центрах, а в містах-мільйонниках — по кілька. HalfPrice є потужним магнітом для відвідувачів у кожному торговому центрі, тому його поява збільшує трафік покупців, а також оновлює та покращує tenant mix об’єкта.

На українському ринку також присутня мережа CCC. Як розвивається цей бренд?

В Україні магазини CCC добре відомі — наразі мережа налічує 18 локацій. Ми постійно вдосконалюємо концепцію магазинів і, враховуючи потреби споживачів, оновлюємо асортимент брендів.Сьогодні магазини CCC пропонують такі категорії марок:

  •               власні — Lasocki, Gino Rossi, Badura, JENNY, Sprandi, DeeZee;
  •               ліцензії — Reebok, Nine West New York, Beverly Hills Polo Club, Mexx, Shaq, Hunter;
  •               партнерські — Adidas, Puma, Champion, Kappa.

Завдяки популярності та привабливим цінам CCC сьогодні є магазином для всієї родини. Мережа оновлюватиме свою присутність у великих містах і розвиватиметься також у містах із населенням понад 80 тисяч мешканців.

Варто зазначити, що перший магазин CCC в Україні було відкрито ще у 2012 році у Львові в ТРЦ KingCross за франчайзинговою моделлю. У 2022 році Група придбала 75% акцій цього франчайзингового бізнесу, а в найближчі роки планує повну консолідацію частки.Усі рішення щодо експансії та операційної діяльності ухвалюються в головному офісі в Полковіце (Польща). Напрацьовані в Польщі бізнес-моделі послідовно впроваджуються на інших ринках, щоб забезпечити єдність управління у всіх країнах.

У вересні до нашої команди приєдналася Наталія Смолярова (раніше 14 років працювала в одній із провідних українських ритейл-компаній) — вона відповідає за експансію в Україні. Її знання та досвід допомагають нам ухвалювати правильні рішення при виборі локацій для розвитку наших брендів.

Польські бренди різних груп широко представлені в Україні, на відміну від брендів багатьох інших європейських країн. Як вважаєте, чому польські бренди такі популярні?

Окрім історичних, культурних, географічних і ментальних зв’язків між нашими країнами, Польща — на відміну від інших сусідніх європейських країн — є потужним виробником одягу та взуття. Дизайн польських товарів завжди відповідає сучасним модним тенденціям, а співвідношення ціни та якості — ідеально збалансоване.

HalfPrice вийшов на український ринок уже під час повномасштабної війни. Чому було прийнято таке рішення? Чи планує компанія виводити нові бренди в Україну?

Ми побачили, що ані українські, ані європейські ритейлери не зупинили розвиток своїх мереж, особливо в центральних і західних регіонах України. Тому ми робимо ставку на довгострокову стратегію розвитку, адже саме інвестуючи зараз ми можемо зайняти найкращі локації та зміцнити позиції брендів.Плануємо відкриття в Україні магазинів eobuwie та нашої найновішої концепції — worldbox. Вважаю, що український ринок одягу та взуття потребує нових форматів, адже природно, що споживачі змінюються у своїх вподобаннях і очікують нових пропозицій.

Чи вистачає в Україні якісних локацій для іноземних брендів? Чи відповідають наші торгові центри європейським вимогам?

Порівняно з Польщею, в Україні майже вдвічі менше торгових центрів. Попри воєнні дії на частині території, рівень вакантності в ТЦ залишається низьким.Оскільки Група CCC розвиває формати магазинів площею від 500 м кв (а для HalfPrice — навіть від 2000 м²), знайти вільні площі такого розміру у діючих ТЦ — непросто.

Якщо говорити про вимоги до самих центрів, то у великих містах нові ТЦ будуються за європейськими стандартами, тоді як у менших часто залишаються об’єкти, зведені до 2000 року за спрощеними моделями, які, звісно, поступаються європейським.Крім того, воєнний стан накладає додаткові вимоги: на жаль, не всі ТЦ мають повноцінні бомбосховища.

Які ключові особливості українського ринку рітейлу ви враховуєте при виході нових брендів?


Перш за все — специфічні потреби українського споживача:

  •               висока чутливість до ціни в умовах нестабільної економіки;
  •               широкий асортимент для всієї родини (через повітряні тривоги важливо мати можливість зробити покупки швидко);
  •               необхідність розвитку онлайн-каналів продажу, які дозволяють охоплювати регіони без фізичних магазинів.

Наостанок — як ви оцінюєте перспективи розвитку європейських fashion-брендів в Україні найближчим часом?

З огляду на рівень доходів населення під час воєнного стану, успішним напрямом може стати розвиток брендів у доступному ціновому сегменті, адже попит на товари зберігається.

Можливими ризиками або факторами, що можуть стримувати розвиток, є валютні коливання або підвищення рівня небезпеки у країні.

Водночас будівництво нових торгових центрів — таких як Ocean Mall чи White Lines — є позитивним сигналомі сприятливим фактором для прийняття рішень про подальшу експансію європейських рітейлерів в Україні.