Поліна Кошарна, MasterZoo: про запуск нового сайту, плани на ринок США та інше

Група компаній Suziria, що є одним із лідерів українського ринку товарів для домашніх тварин, розвиває мережу MasterZoo. Конкуренція в цьому сегменті посилюється, адже ним зацікавились навіть продовольчі ритейлери. 

Про запуск нового сайту мережі, плани на ринок США та інше розповіла Поліна Кошарна, співвласниця та голова наглядової ради Suziria Group, в інтерв'ю NV Бізнес.

За словами Кошарної, конкуренцію компанія відчула ще у 2022-2023 роках, коли молоді підприємці шукали, чим би займатися.

Родина обирала, куди вкладати гроші: в кав’ярню або в зоомагазин, адже сума входу була приблизно однакова. Був період у 2022, а особливо в 2023 році, коли ми спостерігали справжній бум: за квартал відкривалося до 150 нових торгових точок, — розповіла Кошарна.

У 2024 році помітили зворотну тенденцію. На засіданні борду у серпні була озвучена статистика: з початку року відкрилось 50 нових магазинів і 40 — закрилось. Це означає, що відбуваються переїзди, середні гравці продовжують розвиватися, а малим кіоскам працювати дедалі складніше.

Якщо говорити про продуктових ритейлерів, вони відкривають зоомагазини поряд із своїми супермаркетами. Вартість оренди приміщень для них нижча. Вони зараз експериментують з форматами, а справжня селекція буде через рік-три. Тоді стане зрозуміло, хто з них працюватиме в сегменті зоотоварів, чи доцільно їм розвивати окремі зоомагазини чи може достатньо виділити кілька полиць для цієї продукції, — розповіла Поліна Кошарна.

У 2025 році компанія вирішила перезапустити бізнес онлайн та готується до запуску нового сайту. Паралельно працюють над декількома форматами: це і точки видачі інтернет-замовлень, і флагманські зоомаркети, тобто з найбільшим асортиментом.

Сьогодні ми добре представлені в найбільших українських містах, але найкраще — в Києві та Харкові. Але бачимо потенціал у регіональних центрах і плануємо активніше відкривати там нові зоомаркети, — говорить Кошарна.

Компанія також створила окремий підрозділ для роботи за кордоном, проте наразі він приносить менш ніж 5% усіх продажів. 

Ще в 2022 році ми усвідомили, що "Європи" як єдиного ринку не існує — кожна країна має свої правила та умови співпраці. Нам вдається розвиватись у Польщі — непогано виходить документообіг та налагодження логістичних процесів. Але, наприклад, кожне відвантаження в Іспанію виглядає як старт з нуля: настільки часто змінюється законодавство, а саме вимоги ветеринарних лікарів, — зазначила Кошарна.

Цього року зосереджуються на тому, щоб напрацювати швидкість роботи з юридичними викликами та вимогами різних держав. Наразі команда не спішить говорити про роботу в США — спершу потрібно налагодити усі процеси всередині й відточити роботу з країнами Європи, каже Кошарна. Водночас азійським партнерам дуже подобається дизайн і відповідно продукт компанії, для прикладу, зараз активно проходять переговори з Японією, додає вона.

Читайте також: E-Zoo Костельмана збільшила виторг на 67% за пів року: як мережа планує стати лідером на зооринку

Співвласниця Suziria Group вважає, що їхня конкурента перевага компанії в Європі — заміна китайської продукції — це й аксесуари, і ласощі тощо. Натомість ринок США поки повністю орієнтований на китайських виробників. Тож чи вийде компанія на американський ринок, залежить від відносин між США та Китаєм.