Попит на торговельні площі в ЖК зростає: головні тенденції 2025 року

2025 рік демонструє певне пожвавлення попиту на комерційну нерухомість в житлових комплексах, однак в умовах війни, зростаючої інфляції та економічного спаду позначилися нові тенденції.

Про них розповіла керівниця департаменту продажів Greenville Park та Greenville Сусанна Караханян в коментарі Property Times.

За її словами, попит на комерційні площі в ЖК тримається за рахунок кількох основних чинників: інвестори поступово повертаються в Україну і розглядають комерційні приміщення як більш надійний актив у порівнянні з банківськими депозитами або житловою нерухомістю. 

Зростання собівартості будівництва, у свою чергу, автоматично призводить до зростання цін на квадратний метр комерційної площі. 

До того ж у клієнтів є попит на інфраструктуру на території комплексу. Все більше людей обирають автономність, коли все необхідне для життя знаходиться в пішій доступності — магазини, салони краси, коворкінги, спортзали, кав’ярні, банки, аптеки, медичні заклади, дитячі садки тощо. Особливо це помітно в Києві. У цьому також зацікавлені власники бізнесу, які купують чи орендують приміщення, тому що мешканці ЖК — це велика та постійна клієнтська база, — каже Сусанна Караханян. 

Найбільшим попито користуються відносно невеликі приміщення площею до 100 кв м. У таких локаціях облаштовують кав’ярні, аптеки, барбершопи чи салони краси.

Також помітною стала тенденція, коли девелопери утримують комерційні приміщення від продажу до введення комплексу в експлуатацію. Таку стратегію обирають, щоб якісно наповнити ЖК реально корисними бізнесами.

Хто купує приміщення в ЖК?

Експертка виділила дві основні групи клієнтів

  • безпосередньо власники бізнесу;
  • ті, хто інвестують в комерцію для збереження і примноження коштів. 

Перші шукають приміщення під свої цільові потреби. Вони глибоко аналізують аудиторію мешканців ЖК, конкурентне середовище, для них дуже важлива локація. Другі мають лише одну мотивацію — інвестувати кошти для збереження та примноження. Вони шукають ті приміщення, які швидко дають результат у вигляді прибутку, — підкреслює експертка. 

Читайте також: Відчули полегшення. Тривалість повітряних тривог під час роботи ТЦ у травні суттєво знизилася

Якщо раніше ЖК наповнювалися комерцією хаотично та не системно, то зараз девелопери намагаються дотримуватися концепції ЖК та аудиторії мешканців.

Саме тому забудовники зараз більш уважно ставляться до вибору бізнесів, які будуть представлені на перших поверхах їхнього комплексу.