Проблеми через Трампа: Temu і Shein переорієнтовуються на ринок Європи замість США

Китайські онлайн-ритейлери Temu та Shein переорієнтовуються на Європу через митну політику президента США Дональда Трампа. Попри збільшення продажів, вони все ж можуть мати труднощі через європейські регуляторні вимоги.

Про це повідомляє CNBC.

Протягом останніх тижнів у ЄС було подано скарги проти Temu та Shein, в яких їх звинувачують у недобросовісній бізнес-тактиці. Це відбувається на тлі підготовки блоком нового фіксованого збору у розмірі 2 євро на раніше безмитні невеликі посилки.

Оскільки регуляторний та торговельний тиск посилюється у США, Temu та Shein дедалі частіше звертаються до Європи та Великої Британії як до критично важливих ринків зростання, – сказав Ананд Кумар, заступник директора з досліджень Coresight Research. 

За його словами, компанії почали стикатися з регуляторними перешкодами, які повторюють проблеми, що були у США. 

Експерти вважають, що нові зміни можуть мати негативний вплив на онлайн-платформи, оскільки їхній бізнес вже постраждав через закриття пільгового тарифу на дрібні посилки та через нові мита у розмірі 54% у США.

Запропонований ЄС митний збір у розмірі 2 євро – це більше, ніж незначна надбавка, це стратегічний регуляторний крок, спрямований на стримування неконтрольованого зростання наддешевої транскордонної електронної комерції, і він може змінити те, як такі платформи, як Shein і Temu, працюють в Європі протягом наступних 2-3 років, - зазначив Кумар.

Водночас обидві платформи збільшили витрати на рекламу в Європі, зокрема у Великій Британії та Франції. 

Consumer Edge зазначає, що споживчі витрати Temu у травні 2025 року у США впали на 36% у порівнянні з минулим роком, тоді як у Shein – на 13%. 

В Європі ж тенденції протилежні – у травні витрати споживачів на Temu зросли на 63% в ЄС та 38% у Британії, а Shein мав приріст у 19% та 42% відповідно.

Читайте також: Щоденна аудиторія Temu в США впала на 58% на тлі торговельної війни

Крім того, маркетплейси не лише збільшують витрати на рекламу, а й розширюють складські потужності та тестують локалізовані бізнес-моделі.