Різдвяний шопінг 2025: скільки і на що українці планують витратити цьогоріч (дослідження)

Цьогоріч 75% українців планують різдвяний та новорічний шопінг. Водночас 20% респондентів не визначилися, а 5% – не планують святкувати.

Про це йдеться у дослідженні Deloitte Ukraine.

Дедалі більше українців починають святковий шопінг завчасно: 18% – ще до грудня, тоді як основний період покупок припадає на 1-24 грудня (62%).

Також 46% готові виділити на шопінг не більше чверті місячного доходу, а 54% планують вкластися у 1000-5000 грн. Водночас бюджет у межах від 5001 до 10000 грн належить працівникам неприбуткових організацій (33%), військовослужбовцям (43%) та власникам бізнесу (33%). Суму понад 10 000 грн планують витратити також військовослужбовці (20%) та власники бізнесу (19%).

За даними Deloitte Ukraine, найчастіше українці роблять святкові покупки у великих і середніх мережах супермаркетів (43%), онлайн-магазини стабільно посідають друге місце (27%), а косметичні магазини третє (21%).

shoping 2 | 1

Найпопулярніші категорії практично не змінились. Передусім українці планують придбати продукти харчування та алкогольні напої, а також іграшки для дітей.

Згідно з дослідженням, зумери в найбільшому відсотку купують книги та поліграфічну продукцію (20%), тоді як міленіали – іграшки для дітей (49%).

Серед жінок найпопулярнішими є іграшки для дітей (45%), одяг та взуття (35%), косметика (27%), предмети домашнього вжитку (27%). Серед чоловіків –одяг та взуття (28%), побутову техніку та електроніку (31%).

shoping | 2

Водночас 64% українців планують спрямувати частину святкового бюджету на благодійність, і 8 із 10 підтримують насамперед українських захисників на передовій.

shoping 1 | 3

Читайте також: Українці готові витратити чверть свого доходу на святкові покупки (дослідження)

*Довідка. Дослідження проводилось за допомогою багатоступеневої стратифікованої вибірки, яка представляє населення України за статтю, віком, розміром населеного пункту та видом зайнятості. Збір даних здійснювався шляхом онлайн-опитування за квотованою вибіркою, що відповідає соціально-демографічному портрету населення України. Загалом в опитуванні взяли участь понад 1000 респондентів.