Що формуватиме успішний ТЦ майбутнього? Головні тренди торговельної нерухомості 2026 (аналітика)
Останні чотири роки повномасштабна війна є головним фактором, що коригує розвиток ринку торговельної нерухомості України. З року в рік на торгові центри впливали спочатку значні пошкодження та міграція населення, потім зростання кількості тривог та обстріли, після цього проблеми з енергопостачанням та браком робочої сили тощо.
Ринок постійно вирішує ці проблеми, знаходить шляхи не тільки для відновлення, але й для зростання. Торгові центри відбудовуються, роблять шелтери, стають енергонезалежними. Це виклики останнього часу, на які ринок успішно відповідає. Але окрім відповіді на виклики на ринку, спостерігаються певні тренди розвитку, на які війна впливає, як сповільнюючи їх, так і прискорюючи. Тренд – це не є короткострокова подія. Тренд – це напрямок розвитку, довгострокова течія, тренд це те, куди ринок рухається, в якому напрямку, це образ майбутнього ТЦ. Ознаками тренду є спрямованість, масовість та стійкість.
Трендом 2024/25 років, та, безперечно, трендом наступних декількох років, який війна прискорила, є поява та зростання кількості ТЦ малого формату: ритейл-парків та convenience centers.
Голова Української Ради Торгових Центрів Максим Гаврюшин:
Пожвавлення будівництва нових ТЦ в Україні зараз відбувається насамперед завдяки малим ТЦ. З майже 70 нових ТЦ, що вже були відкриті, або будуть відкрити у наступні 2 роки, 54 ТЦ, це об’єкти малого типу, переважна більшість з яких це ритейл-парки та convenience centers. Середній розмір таких ТЦ – 9000 м кв.

Інвестори обирають невеликі інвестиції в регіонах віддалених від зони бойових дій. Більше половини торговельних площ, розвиток яких відбувається зараз, розташовані на заході України. Невеликі інвестиції та відносно безпечні зони зменшують ризики пошкодження/знищення об’єкта. Заради цього інвестори готові чекати повернення інвестицій навіть 10 років. Навіть за таких умов, нерухомість - це краща за банк альтернатива, а торговельна нерухомість - найкраща з усіх типів нерухомості.
Є також тренди, що були дещо сповільнені війною, але не зупинені повністю. Йдеться про глобальні тренди, які формують успішні ТЦ майбутнього. Це процеси, що відбуваються у світі в цілому і Україна не є виключенням. Можна виділити чотири основні складові успішного ТЦ майбутнього. Настав час, коли ці складові стали реальними трендами торговельної нерухомості.
Максим Гаврюшин додає:
Щоб ТЦ став успішним у майбутньому (або вже зараз), він, на мій погляд, повинен стати центром виконання замовлень своїх орендарів, медіаплатформою, соціальних хабом, що виробляє та пропонує емоції, часткою омніканальної стратегії ритейлерів, шоурумом/майданчиком для онлайн-торгівлі. На моє переконання, ці тенденції в Україні проявляються не менш яскраво, ніж у Європі, а, можливо, виглядають ще більш потужними. Бо здатність нашого ринку до адаптації неможливо порівняти зі стабільними європейськими країнами. Ми більш швидкі та креативні. Можливо, це також сприяє більш швидкому впровадженню змін, що відповідають цим глобальним трендам.
Центр виконання замовлень
Торгові центри поступово стають центрами виконання замовлень (fulfilment center). ТЦ дуже вдало розташовані у містах і можуть виконувати функції міських логістичних центрів останньої милі.
Що відбувається зараз: великі мережі впроваджують онлайн-продажі на базі своїх магазинів ("Сільпо", МТІ) і будують не тільки систему логістики, але й нові відносини з орендарями стосовно продажів онлайн.
Тобто якщо раніше продажі онлайн були або в загальному ТО, або їх взагалі не було, то зараз іде відокремлення і окреме нарахування. Фактично ТЦ починають заробляти на онлайні своїх орендарів. Це нова лізингова модель, яка буде впроваджуватися і надалі.
Медіа платформа
Розвиток акаунтів ТЦ виходить на новий рівень і сьогодні неможливо уявити собі торговий центр без соцмереж. Цього року навіть було започатковано перший конкурс, що оцінює ці досягнення. Кожного місяця Українська Рада Торгових Центрів обирає кращі пости ТЦ в соцмережах, а ще 10 років тому не у кожного об’єкта був сайт.
Це сталося - ТЦ став медіамайданчиком. Українські ТЦ мають десятки кейсів, коли їхні пости збирають мільйонні перегляди, багато торгових центрів набрали понад 100 тис. підписників у соцмережах. ШІ також буде сприяти розвитку соцмереж, тож ми побачимо дуже багато цікавого контенту в мережах щонайменше.
Соціальний хаб
Чи не остання перевага ТЦ порівняно з онлайном – це живе спілкування людей, отримання емоцій. Маркетинг ТЦ активно розвивається: в деяких ТЦ відбувається до 100 різних подій на рік, вигадуються нові свята, яких раніше не було. Ринок пропонує новий досвід, нові активності. Цікавими прикладами є проведення K-pop вечірок, Cosplay-заходів, Дня борщу, Дня батька тощо.
Майданчик для онлайну
Онлайн йде в офлайн, а не навпаки, як очікувалось. Магазинам-виробникам потрібні свої шоуруми та аутлети. Це дуже цікавий тренд, тенденція останніх років. Українські онлайн-бренди масово йдуть в офлайн.
За останні роки близько 40 таких компаній відкрили свої офлайн-магазини, яких налічується вже 450. Це новий попит на площі в ТЦ об'ємом приблизно 50 тис. кв. м і він зростає. Також вони привели до нас 12 млн своїх фоловерів з соцмереж. Такі бренди відкривають магазини в нових містах, де в них були підписники, і ці люди йдуть у торгові центри. Пам’ятаєте, що відбувалось на відкриттях магазинів Katy Soho? Це і окремий тренд, і тренд трансформації торговельної нерухомості взагалі.
У 2026-му ці тренди посилюватимуться, війна може додати нових викликів, але відповідь на них не буде впливати на головний напрямок розвитку ринку. Торгові центри і надалі ставатимуть більш зручними для людей та ритейлерів, медійними та емоційними.
У 2026 році мені здається ці тренди тільки посиляться. Насправді це головне, що відбувається. Це формує вигляд наших ТЦ та взаємодію з орендарями у майбутньому. ТРЦ будуть перетворюватися на соціальні простори, центри, де люди матимуть можливість передусім спілкуватися та доторкнутися до бренду. Адже люди - соціальні істоти. І в цьому перевага торгових центрів перед онлайном, - резюмує Максим Гаврюшин.
Читайте також: Зростання Instagram і падіння Facebook: ТОП-20 українських ТРЦ в соцмережах за підсумками осені 2025
Детальніше про те, як і чому українські бренди масово йдуть в офлайн і скільки на ринку вже таких компаній, читайте в ексклюзивному матеріалі.
Найпопулярніші пости і сторінки
- Новини - Українська Рада Торгових Центрів
- У ТЦ Олді в Житомирі відкриється магазин Sinsay
- Zara повернулась. Як відновлення роботи Inditex сприйняли різні гравці українського ринку
- Українська Рада Торгових Центрів
- Українці все частіше обирають якісний текстиль місцевих виробників (дослідження)
- У ТРЦ City Center відкрилися нові магазини міжнародних мереж New Balance та Diverse
- Залучають студентів та жінок. Через війну будівельна галузь України потерпає від кадрового голоду
- Компанії Esprit подали заяви про банкрутство
- У Європі з'явиться перший магазин "міської мобільності" - що це
- В "АТБ" прокоментували бронювання працівників від мобілізації

